Πέμπτη 10 Μαΐου 2012

Το "Ελληνικό" Ράλλυ Ακρόπολις

Έπειτα από μια δεκαετία το Ράλλυ Ακρόπολις επιστρέφει στο ημερολόγιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και 26 ελληνικά πληρώματα είναι έτοιμα να μπουν στον πιο απαιτητικό αγώνα της χρονιάς.
Δίπλα στα επτά ελληνικά πληρώματα που θα ακολουθήσουν το σύνολο του αγώνα, στο πλαίσιο του WRC, θα βρεθούν ακόμη 19 ελληνικές συμμετοχές, αυξάνοντας το ενδιαφέρον σε εθνικό επίπεδο, κάτι που αναμφίβολα είχε λείψει τα τελευταία χρόνια από το Ράλλυ Ακρόπολις.
Τελευταία φορά που το Ράλλυ Ακρόπολις προσμέτρησε στο ελληνικό πρωτάθλημα ήταν το 2000, όταν οι Γιάννης Παπαδημητρίου – Νίκος Πετρόπουλος με ένα Subaru Impreza WRC επικράτησαν σε εθνικό επίπεδο, κατακτώντας παράλληλα τη 10η θέση στη γενική κατάταξη του αγώνα. Δώδεκα χρόνια αργότερα, επτά ελληνικά πληρώματα θα εκπροσωπήσουν τη χώρα και στο πλαίσιο του WRC. Ανάμεσά τους ο Πρωταθλητής Ράλλυ 2011, Λάμπρος Κύρκος, με το Γιώργο Πολυζώη στο δεξί μπάκετ του Mitsubishi Lancer EVO IX, οι Δημήτρης Ψύλλος-Κώστας Κόντος με ίδιο αυτοκίνητο, στα χρώματα ενός από τους επίσημους χορηγούς του αγώνα, της ΕΚΟ, αλλά και οι Γιάννης Ζούνης-Μιχάλης Πατρικούσης με το Subaru Impreza WRX STI και την υποστήριξη της Πυροσβεστική Υπηρεσίας. Οι ίδιοι, απέναντί τους θα βρουν έμπειρους συνδυασμούς όπως αυτοί των Γρηγόρη Νιώρα – Κωνσταντίνου Κάκαλη (Subaru Impreza WRX STi Ν1), Διονύση Σπανού – Σωτήρη Γκότοβου (Subaru Impreza WRX STi), του Πρωταθλητή Ασφάλτου 2010 Κωνσταντίνου Χαλιβελάκη με τον Σπύρο Μπαρδάκη (Peugeot 206 Kit Car) κ.ά. οι οποίοι θα μπουν στη μάχη του Ράλλυ Ακρόπολις το Σάββατο 26 Μαΐου, όπως προβλέπεται από την προκήρυξη του ελληνικού πρωταθλήματος.
Σημειώνεται ότι τα πληρώματα που συμμετέχουν στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα αγωνιστούν στις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές του Σαββάτου 26 Μαΐου (Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό, Κεφαλάρι και Ζήρια) και στις πέντε ε.δ. της Κυριακής 27 Μαΐου (Αγ. Θεόδωροι 1&2, Νέα Πίσια 1&2, Power Stage – Νέο Λουτράκι) στις οποίες θα εκκινούν έπειτα από τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο Ράλλυ Ακρόπολις για το WRC. Οι επτά Έλληνες αγωνιζόμενοι που συμμετέχουν στον αγώνα του WRC, θα βαθμολογηθούν και για το ελληνικό πρωτάθλημα, για τις κοινές ειδικές διαδρομές.
Ο διήμερος αγώνας θα έχει έναν νικητή, αλλά η βαθμολογία για το πρωτάθλημα θα είναι ξεχωριστή για κάθε ημέρα. Έτσι, τα πληρώματα που θα εγκαταλείψουν το Σάββατο, θα έχουν τη δυνατότητα να επανεκκινήσουν την Κυριακή. Φυσικά και τα 26 ελληνικά πληρώματα, όπως και όλα τα υπόλοιπα, θα δώσουν το παρών στην Τελετή Εκκίνησης, στο Ζάππειο Μέγαρο, την Πέμπτη 24 Μαΐου στις 17:00.

Οι συμμετοχές:

http://www.acropolisrally.gr/GR/2012/competitors_2-2012/national-event-2012/

Τρίτη 8 Μαΐου 2012

ΣΚΛΗΡΕΣ ΚΑΙ ΜΑΛΑΚΕΣ ΓΟΜΕΣ P ZERO ΣΕ ΠΡΩΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΠΑΝΙΑ


Το σκηνικό

Για πρώτη φορά φέτος, η Pirelli επέλεξε συνδυασμό σκληρών (P Zero Silver) και μαλακών (P Zero Yellow) γομών για το Circuit de Catalunya που θα φιλοξενήσει το Ισπανικό Grand Prix αυτό το Σαββατοκύριακο.
Το σιρκουί της Βαρκελώνης είναι μία δημοφιλής πίστα δοκιμών, γνωστή σε όλες τις ομάδες και την Pirelli. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στη βολική τοποθεσία της πίστας αλλά και στις αρκετές στροφές μέτριων – υψηλών ταχυτήτων που δοκιμάζουν όλες τις παραμέτρους επιδόσεων και προκαλούν αξιοσημείωτο βαθμό φθοράς και μείωση επιδόσεων.
Η πίστα 4.655 χλμ περιλαμβάνει 16 στροφές, οι περισσότερες δεξιόστροφες, δίνοντας έμφαση κυρίως στο εμπρός αριστερό ελαστικό που αναλαμβάνει την πιο πολλή δουλειά. Ωστόσο, και τα πίσω ελαστικά πρέπει να αντέχουν την υψηλή καταπόνηση για να προσφέρουν τη συνδυασμένη πρόσφυση που απαιτείται στην έξοδο των πιο αργών στροφών στο τελευταίο κομμάτι του γύρου.
Η άσφαλτος της Βαρκελώνης είναι αρκετά τραχιά. Αυτό σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται το Σαββατοκύριακο του αγώνα, αυξάνει τη φθορά των ελαστικών.
Η στροφή τρία είναι η πλέον απαιτητική με πλευρική επιτάχυνση 3,9G που καταπονεί παρατεταμένα τα ελαστικά. Στο σημείο φρεναρίσματος της στροφής 10, τα ελαστικά αντιμετωπίζουν επίσης μία επιβράδυνση 5,09G.


Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Το Σαββατοκύριακο του Ισπανικού Grand Prix θα διαφέρει από την τελευταία δοκιμή προ σεζόν στη Βαρκελώνη όπου οι χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος δυσκόλευαν τα ελαστικά να φτάσουν σε θερμοκρασία λειτουργίας! Αυτή τη φορά περιμένουμε πιο ζεστό καιρό, μία ακόμα πρόκληση από τις πολλές που θα αντιμετωπίσουν τα ελαστικά. Έχουμε επιλέξει μαλακές και σκληρές γόμες για να τονίσουμε τις διαφορές επιδόσεων που θα δημιουργήσουν μία διαφορετική πρόκληση για τις ομάδες, προβάλλοντας τόσο την ταχύτητα όσο και την αντοχή των προϊόντων μας. Για πρώτη φορά φέτος, ανάμεσα στις δύο επιλογές μας υπάρχει μια ολόκληρη βαθμίδα διαφοράς επιδόσεων που σημαίνει ότι οι ομάδες θα επινοήσουν πολλές και διαφορετικές στρατηγικές ελαστικών κάνοντας τη μεγάλη διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα. Καθώς πολλές ομάδες γνωρίζουν τώρα καλά τη γκάμα ελαστικών μας και έχουν δοκιμάσει νέες γόμες στο Mugello, περιμένουμε πολύ σκληρό ανταγωνισμό στο Ισπανικό Gran Prix – και ενδεχομένως ένα πέμπτο διαφορετικό νικητή σε πέντε αγώνες…».

Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:

Jaime Alguersuari: «Πρώτον, απολαμβάνω πάντα το σιρκουί της πατρίδας μου και οι οπαδοί είναι πραγματικά κάτι το ξεχωριστό: είναι κάτι που νιώθουν όλοι οι Ισπανοί οδηγοί και θεατές. Η Βαρκελώνη είναι μία πίστα που καταπονεί πολύ τα ελαστικά αλλά αυτό ακριβώς την κάνει μοναδική εμπειρία όπου πρέπει να σκέφτεσαι τι κάνεις. Η επιλογή σκληρής και μαλακής γόμας θα κάνει το σκηνικό άκρως συναρπαστικό καθώς η φθορά θα είναι υψηλή και μπορείς να παίξεις πολύ με τη στρατηγική. Η Στροφή 3 είναι το σημείο με τις υψηλότερες απαιτήσεις από τα ελαστικά σε επίπεδο φθοράς. Είναι μία παρατεταμένη, πολύ μεγάλη δεξιόστροφη, σχεδόν χωρίς κλίση – ανάλογα με το μονοθέσιο που οδηγείς – και έχεις την αίσθηση ότι δεν τελειώνει ποτέ αφού δεν βλέπεις πουθενά την έξοδο. Ανέκαθεν προτιμούσα σκληρό σετάρισμα για τη Βαρκελώνη, με το μονοθέσιο όσο το δυνατόν πιο χαμηλά στο έδαφος, για να μπορείς να έχεις την καλύτερη απόκριση από τα ελαστικά. Εύλογα, χρειάζεσαι υψηλή αεροδυναμική πίεση αλλά στο τέλος πρέπει να υπάρχει ένας συμβιβασμός επειδή η πίστα έχει τέτοια ποικίλα χαρακτηριστικά. Αυτή είναι η πρόκληση της Βαρκελώνης: να αξιοποιείς το μονοθέσιο και τα ελαστικά σε κάθε σημείο του γύρου».



Τεχνικές πληροφορίες:

• Το μυστικό για ένα γρήγορο χρόνο γύρου στη Βαρκελώνη είναι να βρεθεί ο κατάλληλος συμβιβασμός μεταξύ αεροδυναμικής και μηχανικής πρόσφυσης. Οι περισσότερες ομάδες τρέχουν με σκληρό σετάρισμα μπροστά για να μπαίνουν πιο γρήγορα στις στροφές αλλά επιλέγουν πιο μαλακό πίσω για καλύτερη ελκτική πρόσφυση.

• Η αλλαγή κατεύθυνσης του αέρα είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά το σετάρισμα του μονοθεσίου, κυρίως στην πρώτη στροφή. Οι νίκες στους εννέα από τους τελευταίους δέκα αγώνες στην πίστα είναι από pole position – με εξαίρεση τον περσινό που ήταν η πρώτη χρονιά της Pirelli στη Formula 1.

• Περίπου το 60% του γύρου γίνεται με τέρμα γκάζι, με τα μονοθέσια να τρέχουν με μέγιστη ταχύτητα που ξεπερνά τα 305 χλμ για 16 δευτερόλεπτα περίπου στην ευθεία. Το σετάρισμα απαιτεί μέτρια έως υψηλή αεροδυναμική πίεση.

Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

F1: Η PIRELLI ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕ ΤΗ ΔΟΚΙΜΗ ΣΤΟ MUGELLO

Οι ομάδες της Formula 1 ωφελήθηκαν από τους πρόσθετους γύρους που έκαναν με τη γκάμα Pirelli προδιαγραφών 2012 στην πρώτη δοκιμή που έγινε εν μέσω σεζόν από το 2008. Η τριήμερη δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο Mugello της Ιταλίας – εκεί όπου τα πρωτότυπα ελαστικά F1 της Pirell είχαν δοκιμαστεί για πρώτη φορά τον Αύγουστο του 2010.

Οι ομάδες μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν όποια ελαστικά ήθελαν από τα υπόλοιπα των 100 σετ ανά μονοθέσιο που προορίζονται για δοκιμές, και δοκίμασαν όλες τις slick γόμες, κάνοντας και μερικούς γύρους με τα πολύ μαλακά την τελευταία ημέρα. Στα 100 σετ υπολογίζεται και η δοκιμή νεαρών οδηγών στο τέλος της χρονιάς.

Η δυνατή βροχή την πρώτη μέρα ανάγκασε τους οδηγούς να δοκιμάσουν τα ενδιάμεσα Cinturato Green και τα βρόχινα Cinturato Blue full wet, αλλά οι κακές συνθήκες περιόρισαν τη συνολική διάρκεια δοκιμών την πρώτη μέρα. Ο καιρός ήταν πολύ καλύτερος τις δύο επόμενες ημέρες, επιτρέποντας στις ομάδες να ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, το οποίο στόχο είχε την αποτίμηση της αεροδυναμικής και λοιπών αναβαθμίσεων, καθώς και τη λεπτομερή αξιολόγηση της γκάμας Pirelli για το 2012.

Πολλοί από τους τρίτους οδηγούς έτρεξαν επίσης με τα σημερινά ελαστικά Pirelli για πρώτη φορά στο Mugello: μία πίστα όπου δοκιμάζονται όλες οι παράμετροι επιδόσεων ενός ελαστικού λόγω μεγάλης ποικιλίας ταχυτήτων και στροφών. Το Mugello έχει αρκετά άγριο ασφαλτοτάπητα με μεγάλες στροφές μεσαίων – υψηλών ταχυτήτων, μία κλειστή φουρκέτα και αρκετές γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης.

Τον ταχύτερο γύρο της δοκιμής πέτυχε ο πιλότος της Red Bull Racing, Sebastian Vettel, με μαλακή γόμα P Zero Yellow σημειώνοντας χρόνο 1:21,267”. Συγκριτικά αναφέρουμε ότι το ρεκόρ γύρου για το Mugello, που χρονολογείται από το 2004, είναι 1:18,704” – και τέθηκε κάτω από διαφορετικούς κανονισμούς και με διαφορετικά ελαστικά.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli Paul Hembery δήλωσε: «Με τόσο λίγες ευκαιρίες για δοκιμές που έχουμε κατά τη διάρκεια της χρονιάς, οι ομάδες είχαν την πολυτέλεια να μάθουν περισσότερα για τα χαρακτηριστικά της γκάμας μας και να δοκιμάσουν διάφορες αναβαθμίσεις πριν ξεκινήσει η Ευρωπαϊκή σεζόν το επόμενο Σαββατοκύριακο. Αυτό κατά παράδοση σηματοδοτεί την εισαγωγή νέων εξαρτημάτων από πλευράς ομάδων, και - με τον ανταγωνισμό ισχυρότερο από ποτέ - το να ξέρουμε πώς οι τελευταίες εξελίξεις των μονοθεσίων αλληλεπιδρούν με τα ελαστικά είναι σημαντικό για την επίτευξη κάποιου πλεονεκτήματος. Την πρώτη μέρα στο Mugello η βροχή ήταν ανασταλτικός παράγοντας, αλλά οι ομάδες έκαναν περισσότερα χιλιόμετρα τις δύο τελευταίες ημέρες με μεσαίες και σκληρές γόμες κυρίως, και μπόρεσαν να συγκεντρώσουν πολλά χρήσιμα δεδομένα. Αυτό θα βοηθήσει πολύ στο σχεδιασμό της στρατηγικής ελαστικών στο μέλλον».

Δεδομένα δοκιμών:

• Οι ομάδες ολοκλήρωσαν 405 γύρους την πρώτη μέρα, 1005 γύρους τη δεύτερη και 1134 γύρους την τρίτη μέρα. Η αντιστοιχία είναι περίπου 43 grand prix.

• Οι εξωτερικές θερμοκρασίες κυμάνθηκαν από 13 – 240C κατά τη διάρκεια της τριήμερης δοκιμής, ενώ οι θερμοκρασίες πίστας ήταν από 15 - 370C.


Αριθμοί δοκιμών:

• Συνολικός αριθμός των σετ που μεταφέρθηκαν στο Mugello: 366 σετ από τα οποία
- Πολύ Μαλακά (Supersoft): 25 σετ
- Μαλακά (Soft): 50 σετ
- Μεσαία (Medium): 107 σετ
- Σκληρά (Hard): 118 σετ
- Ενδιάμεσα (Intermediate): 35 σετ
- Βρόχινα (Wet): 31 σετ

• Συνολικών αριθμός σετ που χρησιμοποιήθηκαν: 207 από τα οποία
- Πολύ Μαλακά (Supersoft): 3 σετ
- Μαλακά (Soft): 20 σετ
- Μεσαία (Medium): 69 σετ
- Σκληρά (Hard): 92 σετ
- Ενδιάμεσα (Intermediate): 15 σετ
- Βρόχινα (Wet): 8 σετ

• Η μεγαλύτερη διάρκεια δοκιμής: ​ 16 γύροι με Σκληρή (Hard) γόμα
​ 14 γύροι με Medium γόμα
​ 13 γύροι με Soft γόμα
​ 6 γύροι με Supersoft γόμα

Χρήση Ελαστικών:

1η Ημέρα
1. Alonso 1:22,444’’ με Hard New
2. Webber 1:23,648’’ με Medium Used
3. Vergne 1:23,891’’ με Medium New

2η Ημέρα
1. Grosjean 1:21,603’’ με Hard New
2. Kobayashi 1:21,603’’ με Soft New
3. Vettel 1:21,825’’ με Hard New

3η Ημέρα
1. Grosjean 1:21,035’’ με Hard New
2. Vettel 1:21,267’’ με Medium New
3. Alonso 1:21,363’’ με Hard Used