Πέμπτη 12 Ιουνίου 2014
ΚΟΚΚΙΝΗ ΣΗΜΑΙΑ !: M Π Ρ Α Β Ο .....
Τρίτη 10 Ιουνίου 2014
F1: Συγκλονιστικό το Καναδικό GP!
Οι υψηλές θερμοκρασίες στο Μόντρεαλ και μια παρατεταμένη περίοδος εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών να παίξει κεντρικό ρόλο στο συγκλονιστικό Καναδικό GrandPrix. Οι ομάδες χρειάστηκε να κατανοήσουν τα διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά λειτουργίας των ελαστικών καθώς στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες.
Τον αγώνα κέρδισε ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo ενώ τους πέντε πρώτους χώρισαν μόλις πέντε δευτερόλεπτα στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Η στρατηγική ελαστικών ήταν καθοριστική οι οδηγοί με πιο φρέσκα και λιγότερο καταπονημένα ελαστικά μπόρεσαν να τα αξιοποιήσουν στο τελευταίο στάδιο του αγώνα. Ο Ricciardoπήρε την πρωτοπορία προσπερνώντας τον οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg δυο γύρους πριν το φινάλε ενώ ο οδηγός της Red Bull, Sebastian Vettel ανέβηκε στο βάθρο. Όλοι τους ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop.
Απ’ αυτούς που ακολούθησαν στρατηγική ενός pit stop πιο ψηλά τερμάτισε ο οδηγός τηςForce India, Nico Hulkenberg στην 5η θέση. Ο Γερμανός εκκίνησε με τη μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) διένυσε μ’ αυτή 31 γύρους και άλλαξε βάζοντας την πολύ μαλακή (κόκκινο χρώμα) μέχρι το φινάλε.
Ο άλλος οδηγός της Force India, Sergio Perez έκανε επίσης ένα pit stop, άλλαξε την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) με τη μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) στον 35ο γύρο, ακριβώς στο μέσον του αγώνα. Ένα ατύχημα ανάμεσα σ’ αυτόν και στον οδηγό τηςWilliams, Felipe Massa στον τελευταίο γύρο ενώ διεκδικούσαν μια θέση στο βάθρο οδήγησε και τους δυο σε εγκατάλειψη ενώ ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Παρόλα αυτά οι στρατηγικές που ακολούθησαν και οι δυο τους έφεραν σε θέση να διεκδικούν βάθρο. Ο Massa ωφελήθηκε στο τέλος από την ταχύτητα που του έδιναν τα σημαντικά πιο φρέσκα, σε σχέση με τους αντιπάλους του, ελαστικά.
Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για 8 γύρους στην αρχή του αγώνα οδήγησε σε τροποποίηση της στρατηγικής καθώς ελαχιστοποιήθηκε η πτώση στην απόδοση των ελαστικών στην πιο κρίσιμη, λόγω υψηλότερου φορτίου καυσίμου, περίοδο. Η φθορά και στις δυο γόμες ήταν γενικά χαμηλή παρά τις θερμοκρασίες οδοστρώματος που ξεπέρασαν τους 45 βαθμούς Κελσίου. Αντίστοιχα η θερμοκρασία αέρα ξεπέρασε τους 30 βαθμούς Κελσίου.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Ακόμη μια φορά είχαμε έναν συγκλονιστικό αγώνα στον Καναδά. Αυτή τη φορά οι πολύ ζεστές συνθήκες οδήγησαν σε μερικές ενδιαφέρουσες στρατηγικές διαχείρισης των ελαστικών. Με τόσο μικρές διαφορές στον αγώνα είδαμε πολλούς οδηγούς να βελτιώνουν τη θέση τους χρησιμοποιώντας κατάλληλα τα ελαστικά. Συγχαρητήρια στο Daniel Ricciardo για την πρώτη του νίκη μετά από έναν πραγματικά αξέχαστο αγώνα. Συγχαρητήρια επίσης στηForce India που συχνά υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση στη στρατηγική ελαστικών σε σύγκριση με τους αντιπάλους της όσο καιρό βρισκόμαστε στη Formula 1. Στον Καναδά αυτό είχε καλό αποτέλεσμα γι’ αυτούς και θα ήταν ακόμη καλύτερο αν δεν είχε γίνει το ατύχημα στο τέλος. Φάνηκε πάντως καθαρά πως μπορεί η στρατηγική ελαστικών να επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα».
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
| Μαλακή | Πολύ μαλακή |
Πρώτος | MAS – 1m18.504s | HUL – 1m18.936s |
Δεύτερος | RAI – 1m18.529s | ROS – 1m19.840s |
Τρίτος | ALO – 1m18.614s | HAM – 1m19.927s |
Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα:
Μαλακή41 γύροιN. Hulkenberg
Πολύ μαλακή34 γύροιS. Perez
Μετρητής αλήθειας:
Η εκτίμησή μας για την ταχύτερη στρατηγική ήταν τα δυο pit stop: Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) μετά μαλακή γόμα ( κίτρινο χρώμα) στον 13ο γύρο και μετά ξανά μαλακή γόμα στον 41ο γύρο.
Αποδειχτήκαμε σωστοί πάνω – κάτω: Ο Ricciardo σταμάτησε για πρώτη φορά στον 14ογύρο έβαλε τη μαλακή γόμα και το ίδιο έκανε στον 38ο γύρο. Η στρατηγική πολύ μαλακής, μαλακής, μαλακής γόμας υιοθετήθηκε απ’ όλους στην δεκάδα πλην τουHulkenberg.
Ferrari Challenge: Μια μακροχρόνια σχέση με την Pirelli
Μια σημαντική στιγμή του Καναδικού Grand Prix ήταν το Ferrari Challenge που χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli από το 1993. Πρόκειται για μια από τις μακροβιότερες συνεργασίες που έχει υπάρξει ποτέ μεταξύ κατασκευαστή ελαστικών και πρωταθλήματος. Σ’ αυτό το πρωτάθλημα χρησιμοποιούνται ειδικά προετοιμασμένεςFerrari 458 που φέτος εξελίχθηκαν ακόμη περισσότερο. Το πρωτάθλημα αυτό επισκέπτεται μερικές από τις πιο σημαντικές πίστες στη Βόρεια Αμερική, θα βρίσκεται και στο Ώστιν τον Νοέμβριο. Έγιναν δυο αγώνες των 16 γύρων και τα τρόπαια έδωσε στους νικητής ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery.
Κυριακή 8 Ιουνίου 2014
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ: ΝΙΚΗΤΕΣ ΟΙ «LUCKY»-PONS
Το 13ο Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις ολοκληρώθηκε με επιτυχία, με τους «Lucky»-FabriziaPons να επαναλαμβάνουν τη νίκη τους με τη Lancia 037 και στο χωμάτινο αγώνα της κατηγορίας Sporting και φυσικά να κερδίζουν τον αγώνα. Το 3ο Σκέλος, το οποίο περιλάμβανε 4 χωμάτινες Ε.Δ. αποδείχθηκε σκληρό, αλλά ταυτόχρονα διασκεδαστικό για τα πληρώματα τόσο του Ευρωπαϊκού, όσο και του Ελληνικού Πρωταθλήματος Ιστορικών Αυτοκινήτων. Ο «Lucky» κατά κόσμον Luigi Batistoli έχοντας πλάι του την πολύπειρηFabrizia Pons σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο και στις 4 σημερινές ειδικές διαδρομές, αφήνοντας πολύ πίσω του τον ανταγωνισμό. Ο Ιταλός έχοντας κερδίσει τον ασφάλτινο αγώνα και σε συνδυασμό με τη σημερινή του νίκη στο χωμάτινο, αποκόμισε ουσιαστικά διπλούς βαθμούς, κα παράλληλα κατέκτησε το βαρύτιμο τρόπαιο της 1ης θέση του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Στη 2η θέση, τόσο στο χωμάτινο αγώνα όσο και της γενικής κατάταξης, τερμάτισαν οι συμπατριώτες του, Enrico Brazzoli-Maurizio Barone, με την έτερη Lancia 037,οι οποίοι ουσιαστικά ήταν οι μόνοι που κατάφεραν να ανταγωνιστούν τους νικητές, αν και στις χωμάτινες επιφάνειες υστερούσαν σε σχέση με τις ασφάλτινες. Στην 3η θέση του σημερινού αγώνα βρέθηκαν οι Σουηδοί Mats Myrsell-Esko Juntilla με Porsche 911 RS, οι οποίοι αποδείχθηκαν ιδιαίτερα ταχείς στις χωμάτινες επιφάνειες, ενώ στην 3η θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισαν οι Αυστριακοί Karl Wagner-Gerda Zauner με Porsche 911 SC,αφήνοντας πίσω τους «ασφάλτινους» Ιταλούς Lucio da Zanche-Giulio Oberti με Porsche 911 Carrera RS, οι οποίοι στις χωμάτινες επιφάνειες δυσκολεύτηκαν και δεν είχαν αντίστοιχες επιδόσεις με τις ασφάλτινες.
Να σημειωθεί ότι τα πληρώματα που συμμετείχαν με διαφορετικό αυτοκίνητο στην άσφαλτο και διαφορετικό στο χώμα δεν προσμετρούν στη γενική κατάταξη, γιατί κατατάσσονται στις εγκαταλείψεις της προηγούμενης ημέρας. Γι΄ αυτό το λόγο ανάμεσα σε άλλους, οι Myrsell-Juntilla παρά το γεγονός ότι σημείωσαν σημαντικές επιδόσεις στους δύο αγώνες, δεν συμπεριλαμβάνονται στη γενική κατάταξη.
Στην κατηγορία National, η οποία συμπεριλαμβάνει τα ελληνικά πληρώματα που τέθηκαν εκτός στη διαδικασία του τεχνικού ελέγχου σύμφωνα με τον κανονισμό της FIA λόγω του ότι χρησιμοποιούσαν παλαιότερης χρονολογίας ζώνες ασφαλείας, καθίσματα και κράνη, νικητές του χωμάτινου αγώνα αναδείχθηκαν οι Αντώνης Γιοβάς-Κωνσταντίνος Γρηγοριάδης με Audi80 GT. Οι Έλληνες κοίταξαν στα μάτια τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, αφού οι χρόνοι τους τους τοποθετούν ανάμεσα σε έμπειρα πληρώματα και ισχυρά αυτοκίνητα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος σε επίπεδο γενικής (θεωρητικά θα μπορούσαν να είναι στην 7η θέση). Πολύ καλό αγώνα, επίσης, έκαναν και οι «χωμάτινοι» Δημήτρης Βαζάκας-Άρης Ιγγλέσης μεToyota Starlet, οι οποίοι τερμάτισαν στη 2η θέση του χωμάτινου σκέλους. Η θέση αυτή, ωστόσο, ήρθε έπειτα από μεγάλες μάχες με τους Γιάννη Εδιπίδη-Γιάννη Γιώτη με FordEscort, οι οποίοι εν τέλει τερμάτισαν τρίτοι με διαφορά μόλις 3,8δλ. Άτυχοι του αγώνα, οι Αντρέας Καροτσιέρης-Λεωνίδας Μαχαίρας που στο χωμάτινο σκέλος αγωνίστηκαν με FordEscort MK1, αλλά ένα πρόβλημα στα μπουζί τους στέρησε τη διεκδίκηση της νίκης. Να σημειωθεί ότι οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης δεν εκκίνησαν στο χωμάτινο αγώνα λόγω προβλήματος στον κινητήρα του Ford Escort. Εκκίνηση δεν πήραν σήμερα ούτε οι Ελευθέριος Μανδρούκας-Νίκος Τσάδαρης, οι οποίοι αντιμετώπισαν επίσης πρόβλημα στον κινητήρα της Porsche.