Πέμπτη 24 Μαρτίου 2011

F1 : Λάβετε θέσεις...

Μετά από 33 ημέρες δοκιμών (15 επίσημες και 18 ιδιωτικές) η περιπέτεια της Pirelli με τη F1 είναι στη γραμμή εκκίνησης. Η φετινή αγωνιστική δράση της F1 ξεκινά το Σαββατοκύριακο στην ίδια χώρα όπου σταμάτησε για την Pirelli ακριβώς πριν από 19 χρόνια, τέσσερις μήνες και 24 ημέρες, στο Αυστραλιανό GP του 1991 στην Αδελαΐδα – το οποίο έληξε άδοξα με κόκκινη σημαία στους 14 γύρους λόγω καταρρακτώδους βροχής και παραμένει ο μικρότερος αγώνας της F1 μέχρι σήμερα.
Ο αγώνας διεξάγεται στο Albert Park της Μελβούρνης για 16η συνεχή χρονιά, και σηματοδοτεί τον πρώτο αγώνα της Pirelli στο πλαίσιο της τριετούς συμφωνίας που υπέγραψε με τη FIA. Οι επιδόσεις και το θέαμα αναμένονται το ίδιο συναρπαστικά στη Μελβούρνη όπως την τελευταία φορά στην Αδελαΐδα.
Το νέο ελαστικό PZero της Pirelli είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό στις προσπεράσεις, στην πίστα και στα pits, ενώ το KERS επιστρέφει και λανσάρεται κινητή πίσω πτέρυγα. Στην Αυστραλία θα χρησιμοποιηθούν ελαστικά με σκληρή και μαλακή γόμα: τα μαλακά ελαστικά να προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα και πρόσφυση ενώ το πλεονέκτημα των σκληρών είναι κυρίως η χιλιομετρική κάλυψη.
Οι καιρικές συνθήκες πιθανότητα θα είναι διαφορετικές από αυτές των δοκιμών, και γι’ αυτό οι ομάδες θα λάβουν ένα πρόσθετο σετ prime ελαστικών για χρήση στις αυρινές ελεύθερες δοκιμές. Έτσι ο συνολικός αριθμός ανεβαίνει σε 12 σετ στεγνών ελαστικών για το Σαββατοκύριακο που σημαίνει ότι οι αγωνιζόμενοι θα μπορούν ολοκληρώσουν περισσότερους γύρους στις ελεύθερες δοκιμές πριν οριστικοποιήσουν το σετάρισμα.


ΔΗΛΩΣΕΙΣ:

Paul Hembery: «Είναι μία στιγμή για την οποία προετοιμαζόμαστε πάνω από ένα χρόνο τώρα και όλοι νοιώθουμε τρομερό ενθουσιασμό. Τα ελαστικά μας φέτος είναι τελείως διαφορετικά σε σχέση με ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα στη F1, αλλά πιστεύω ότι όλες οι ομάδες έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν κάποιες χρήσιμες πληροφορίες στις δοκιμές. Στόχος μας είναι κάτι μεταξύ δύο – τριών pit stops στην Αυστραλία, που κατά κάποιο τρόπο είναι αντίθετο στο DNA της εταιρίας μας καθώς τα ελαστικά των αυτοκινήτων δρόμου έχουν σχεδιαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο ανθεκτικά. Όμως η Formula 1 είναι τελείως διαφορετική περίπτωση, επειδή η ‘εντολή’ που λάβαμε από τις ομάδες και τους χορηγούς ήταν να προσφέρουμε θέαμα. Με γνώμονα αυτό, εκείνο που μας ενδιαφέρει τώρα είναι αρχίσει η δράση και θα είναι συναρπαστικό να παρακολουθούμε πώς οι οδηγοί και οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα ελαστικά μας στις διαφορετικές στρατηγικές κατά τη διάρκεια του αγώνα. Παρατηρήσαμε μερικές διαφορές μεταξύ των ομάδων ήδη στις δοκιμές, θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς ακριβώς αυτό μεταφράζεται σε αγωνιστικές συνθήκες».

Sebastian Vettel (Red Bull Racing): «Κανείς από εμάς δεν έχει οδηγήσει ποτέ στο σιρκουί της Μελβούρνης με ελαστικά Pirelli μέχρι τώρα, γι’ αυτό αναρωτιόμαστε πώς θα είναι. Ξεκινά κάτι εντελώς νέο. Το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Γενικά είναι μία πίστα που καταπονεί τα ελαστικά και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στη Μελβούρνη χρειάζεται να προσέξουμε μερικά πράγματα: η πίστα απαιτεί σταθερότητα φρεναρίσματος και σε μερικές στροφές η άσφαλτος παρουσιάζει κάποιες ανωμαλίες. Είναι αρκετά δύσκολο να έχεις καλή πρόσφυση στα σημεία αυτά, επομένως θέλει προσοχή στο σετάρισμα. Θα βασιστούμε στα όσα μάθαμε κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών – αν και οι συνθήκες στην Αυστραλία πιθανόν είναι κάπως διαφορετικές. Όλοι ανυπομονούν για το ξεκίνημα της σεζόν και ευελπιστώ σε έναν συναρπαστικό αγώνα τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους θεατές».

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ:

*   Η Αυστραλία έχει τραχιά άσφαλτο, που έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το εμπρός αριστερό ελαστικό.

*   Υπάρχουν 10 δεξιές και 6 αριστερές στροφές, ενώ το συνολικό μήκος της πίστας είναι 5.303 χλμ. με προγραμματισμένους 58 γύρους.

*   Πέρσι στη Μελβούρνη υπήρξαν συνολικά 28 pit stops. Το μικρότερο ήταν του Mark Webber (Red Bull Racing) στο 10ο γύρο με χρόνο 23,517s ενώ το μεγαλύτερο ήταν του Lucas Di Grassi (Virgin) στον 25ο γύρο με 15m47,885s.

*   Ο μεγαλύτερος αριθμός pit stops στη Μελβούρνη σημειώθηκε το 2004, με 49 stops κατά τη διάρκεια του αγώνα που μεταφράζεται σε 2,45 stops ανά οδηγό.

F1: Η Pirelli αποκαλύπτει τα χρώματα του "πολέμου".

Η Pirelli, ξεκινώντας την πρώτη της σεζόν σαν επίσημος προμηθευτής ελαστικών στη F1 για μία τριετία, παρουσίασε τα χρώματα που θα προσδιορίζουν τους έξι διαφορετικούς τύπους ελαστικών τη φετινή σεζόν.
Ο κάθε τύπος θα φέρει τη δική του χαρακτηριστική απόχρωση στο προφίλ πάνω στα λογότυπα Pirelli και PZero. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, μόνο δύο γόμες ελαστικών slick επιτρέπονται σε κάθε αγώνα. Εάν βρέχει θα χρησιμοποιούνται ενδιάμεσα ή ελαστικά βροχής.
Κάθε χρώμα θα δηλώνει το είδος του ελαστικού με το οποίο θα εφοδιάζεται το μονοθέσιο και οι θεατές θα μπορούν να τα ξεχωρίζουν αμέσως.
Τα έξι χρώματα είναι:
Βροχής – πορτοκαλί
Ενδιάμεσο – θαλασσί
Πολύ μαλακή γόμα – κόκκινο
Μαλακή γόμα – κίτρινο
Μεσαία γόμα – λευκό
Σκληρή γόμα - ασημί
Το ελαστικό βροχής χρησιμοποιείται σε περίπτωση δυνατής βροχής, ενώ το ενδιάμεσο για υγρή ή πίστα που στεγνώνει. Η πολύ μαλακή γόμα προσφέρει μεγάλη ταχύτητα σε βάρος της χιλιομετρικής κάλυψης, ενώ η μαλακή γόμα παρόλο που διαρκεί λίγο περισσότερο εστιάζει στις επιδόσεις. Το μεσαίο ελαστικό είναι ένας ισορροπημένος συνδυασμός, ενώ το σκληρό προσφέρει τη μεγαλύτερη χιλιομετρική κάλυψη. Το κοινό προβλέπεται να απολαύσει ένα συναρπαστικό θέαμα παρακολουθώντας τις ομάδες να εφαρμόζουν τη δική τους στρατηγική εκμεταλλευόμενες τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των ελαστικών.
Για να κάνει πιο ευδιάκριτες τις διαφορές, η Pirelli έχει αποφασίσει να προσφέρει τουλάχιστον δύο διαφορετικές γόμες μεταξύ των υποψηφίων ελαστικών για κάθε αγώνα. Αν οι συνθήκες της πίστας το απαιτούν ωστόσο, η στρατηγική αυτή μπορεί να αλλάξει. Τα ασημί και κίτρινα ελαστικά θα δώσουν πρώτα το παρών στη Μελβούρνη.
Ο Διευθυντής Αγωνιστικού της Pirelli, Paul Hembery δήλωσε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι με την προοπτική επιστροφής στη F1 μετά από 20 χρόνια και σκοπεύουμε να παίξουμε ενεργό και συναρπαστικό ρόλο. Και ο καλύτερος τρόπος για να το δείξουμε είναι η επιλογή ζωηρών αποχρώσεων για τα λογότυπα Pirelli στα προφίλ των ελαστικών. Με αυτό τον τρόπο, οι θεατές και οι τηλεθεατές θα καταλαβαίνουν με μία ματιά, ποιος τρέχει με τι ελαστικά, κάτι πολύ σημαντικό καθώς τα ελαστικά φέτος αναμένεται να παίξουν βασικό ρόλο στη στρατηγική κάθε αγώνα».
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Pirelli χρησιμοποιεί ζωηρά χρώματα στα ελαστικά της: στο παρελθόν, όταν η Ιταλική εταιρία συμμετείχε στη F1, η ομάδα της Benetton χρησιμοποιούσε πολύχρωμα ελαστικά στο πλαίσιο της διαφημιστικής καμπάνιας της ‘United Colors’ το 1986.
Ο πρώτος γύρος της σεζόν της F1 2011, το Grand Prix Αυστραλίας, πραγματοποιείται στο Albert Park στη Μελβούρνη στις 27 Μαρτίου με 24 μονοθέσια εφοδιασμένα με λάστιχα Pirelli θα οποία θα παραταχθούν στη γραμμή εκκίνησης στις 09.00 ώρα Ελλάδος.

Ματαιώνεται το 35ο Ράλλυ ΕΛΠΑ!!!

Η Οργανωτική Επιτροπή του 35ου Ράλλυ ΕΛΠΑ βρίσκεται στη δυσάρεστη θέση να ανακοινώσει τη ματαίωση του αγώνα.
Μετά την απόφαση μη προσμέτρησης του 35ου Ράλλυ ΕΛΠΑ στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ, η χάραξη του αγώνα προσαρμόστηκε στις προδιαγραφές του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ και οι προετοιμασίες έφτασαν στο στάδιο της ολοκλήρωσης, χωρίς ωστόσο να υπάρξουν οι απαραίτητες αριθμητικά συμμετοχές που θα οδηγούσαν στην τέλεσή του.
Είναι σαφές πως εν μέσω της δεδομένης οικονομικής συγκυρίας η συμμετοχή σε έναν αγώνα του είδους παύει να αποτελεί προτεραιότητα, στοιχείο που γεννά προβληματισμό και, φυσικά, δεν μπορεί να μη ληφθεί σοβαρά υπόψη από τους Οργανωτές, οι οποίοι οφείλουν πάνω από όλα σεβασμό στους αγωνιζομένους αλλά και στους τοπικούς φορείς, όπως και στους κατοίκους των περιοχών όπου λαμβάνει χώρα το γεγονός.
Η Οργανωτική Επιτροπή του 35ου Ράλλυ ΕΛΠΑ ευχαριστεί θερμά τον Περιφερειάρχη Στερεάς Ελλάδος, κ. Κλέαρχο Περγαντά, το Δήμαρχο Λαμίας, κ. Γιώργο Κοτρωνιά, τους συνεργάτες του, τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας, κ. Αλέξανδρο Διαμαντάρα, τον Πρόεδρο της ΠΕΛ, κ. Ιωάννη Γρανίτσα, το κανάλι SΤΑR Κεντρικής Ελλάδας, βασικό χορηγό επικοινωνίας του Ράλλυ, όλους τους αγωνιζόμενους που δήλωσαν συμμετοχή στον αγώνα και βέβαια όσους εργάστηκαν αφιλοκερδώς τους τελευταίους μήνες για τη διοργάνωσή του.
Η εξέλιξη του Πρωταθλήματος Ράλλυ 2011 θα αποφασιστεί την Τρίτη 29 Μαρτίου, σε κοινή συνεδρίαση των Δ.Σ. της ΟΜΑΕ και της Εθ. ΕΠΑ.
Με εκτίμηση και σεβασμό σε όλους τους εμπλεκομένους,
 Η Οργανωτική Επιτροπή του 35ου Ράλλυ ΕΛΠΑ

Τετάρτη 23 Μαρτίου 2011

ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ: Αλλαγές στην τρίτη ημέρα

Ειδικότερα, η πρώτη και η τρίτη διαδρομή της ημέρας, Άγιοι Θεόδωροι-Λουτράκι 1 και 2, μίκρυναν κατά 10 χλμ., όσο στην ουσία ήταν το τμήμα της ειδικής διαδρομής Λουτράκι, η οποία δε θα διεξαχθεί.Σύμφωνα με τη νέα σχεδίαση, η ειδική διαδρομή Άγιοι Θεόδωροι έχει μήκος 20,39 χλμ., εκ των οποίων τα 4 πρώτα αποτελούν το συνολικό μήκος της «Power Stage» Νέο Λουτράκι, που θα μεταδοθεί ζωντανά από την τηλεόραση στις 14:11 της Κυριακής 19 Ιουνίου.
Ο νέος χάρτης της τρίτης ημέρας και το τροποποιημένο ωράριο είναι αναρτημένα στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα: www.acropolisrally.gr
Σε αλλαγές ως προς τη σχεδίαση της τρίτης ημέρας του Ράλλυ Ακρόπολις 2011 προχώρησε η Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα, ώστε να δοκιμαστεί σε πραγματικές συνθήκες η «Power Stage», η οποία θα είναι η ειδική διαδρομή 18, Νέο Λουτράκι, μήκους 4,0 χλμ.

Δευτέρα 21 Μαρτίου 2011

40o Ράλλυ Θερμαϊκού: Νικητές οι Καραβασίλης - Κολλαράς

Σε θρίλερ εξελίχθηκε η 5η και τελευταία ειδική διαδρομή μήκους 27 χιλιομέτρων όπως ήταν αναμενόμενο. Αποδείχθηκε σωστή η επιλογή του Α.Ο.Θ. καθώς τα πληρώματα την ευχαριστήθηκαν και τα σχόλια όλων ήταν θετικά. Έκπληξη αποτέλεσε για την οργάνωση η προσέλευση κόσμου η οποία παρά τις καιρικές συνθήκες  ήταν μεγάλη.
Νικητές του 40ου Ράλλυ Θερμαϊκού με διαφορά σχεδόν ενός λεπτού από τους δεύτερους οι Καραβασίλης – Κολλαράς (φωτό) με Peugeot 106 S16. Οι Σανιδάς – Τριανταφύλλου επίσης με Peugeot 106 S16 κινήθηκαν ταχύτατα δεν μπόρεσαν να πλησιάσουν τους συντοπίτες τους στο ελάχιστο τερμάτισαν όμως δεύτεροι στην κατηγορία Α6. Τρίτοι κάνοντας έναν πραγματικά πολύ καλό αγώνα με αποκορύφωση στην 5η ειδική διαδρομή οι Μπεσλίδης – Νάνος με VW Golf Gti Kit Car. Τέταρτοι γενικής οι Pazonen –Καράσσο των οποίων η προσπάθεια στην τελευταία μεγάλη ειδική να κρατήσουν την 3η θέση δεν ευδοκίμησε.  Χαρούμενοι για την 5η θέση γενικής είναι τα αδέρφια Κωνσταντινίδη των οποίων η Citroen ZX Kit Car ομόρφυνε τον αγώνα. Στην 6η θέση πατέρας και γιος Τόψη για τους οποίους ο αγώνας εξελίχθηκε καλά πέρνα του δέοντος καθώς η στρατηγική ήταν να κινηθούν σε χαλαρούς ρυθμούς αφού ο συνοδηγός όχι μόνο θα καθόταν για πρώτη φορά στο δεξί μπάκετ αλλά  και χωρίς να έχει κάνει ούτε δοκιμαστικά ούτε να έχει διαβάσει τα γραπτά των ειδικών. Στην 7η θέση οι Ανδρεάδης – Μαυρίδης με VW Golf Gti ενώ στην 8η τερμάτισαν τελικά οι Μαυροδής – Κεχαγιάς με το Mitsubishi Lancer Evo IX. Στην 9η θέση γενικής και 3η θέση στην κατηγορία Α6 οι Τρατσέλας – Μικρούλης με Peugeot 106 S16 και τους Αργυρίου -Γκάλφα επίσης με Peugeot 106 S16 να κλείνουν την δεκάδα.