Παρασκευή 18 Μαρτίου 2011

Ράλλυ Θερμαϊκού – 40 χρόνια ιστορία

Τα βλέμματα όλων όσων ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχουν στραφεί στα Βόρεια του νομού Χαλκιδικής και συγκεκριμένα στον Χολομώντα. Την Κυριακή 20 Μαρτίου ξεκινάει η αγωνιστική χρονιά στην Βόρεια Ελλάδα με το επετειακό Ράλλυ Θερμαϊκού να κλείνει τα 40 χρόνια συνεχούς παρουσίας στα δρώμενα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.  Τον αγώνα θυμόμαστε από το 1969 έως και το 2004 να προσμετρά στο  Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ραλλύ  και ανοίγει πολλές φορές την αυλαία του Πρωταθλήματος. Τον θυμόμαστε σε ασφάλτινες αλλά και σε χωμάτινες επιφάνειες, με 20 συμμετοχές αλλά και με 82. Φέτος, παρά τις συγκυρίες,  τα πληρώματα που δήλωσαν συμμετοχή είναι 28 μεν πολύ ενδιαφέροντα δε.
Πρώτοι στην λίστα συμμετοχών φιγουράρουν οι Pazonen – Καράσο (φωτό) με Citroen C2 R2 και όλοι αναμένουμε να δούμε την απόδοση του ταχύτατου Πάζη με το νέο αγωνιστικό. Οι Κωνσταντίνου –Σαρητσόγλου ξεπέρασαν τα όποια μικροπροβλήματα του Peugeot 206 Kit Car και είναι πανέτοιμοι να δώσουν τον καλύτερο εαυτό. Ακολουθούν οι Μπεσλίδης – Νάνος οι οποίοι μας έχουν συνηθίσει σε σταθερές αποδόσεις και καλούς τερματισμούς με το πανέμορφο με VW Golf GTi. Αμέσως μετά οι Μαυροδής – Κεχαγιάς με τον Μαυροδή να έχει κερδίσει το περσινό αγώνα με το Mitsubishi Evo IX. Μια μικρή έκπληξη αποτελεί το επόμενο πλήρωμα αφού στα μπάκετ του Mitsubishi Evo IX θα δούμε στον πρώτο τους αγώνα τον πατέρα και γιο Τόψη. Ακολουθούν οι Τσαμπάζης-Αλεξιάδης, ένα πλήρωμα που είδαμε για πρώτη φορά πέρσι σε αγώνα ραλλύ. Ο Τζαμπάζης προέρχεται από τον χώρο των ντράκστερ, άλλαξε όμως σε αναβάσεις για να τον κερδίσουν οι πιο απαιτητικοί  αγώνες ραλλύ. Ως χορηγός του αγώνα το Mitsubishi Evo Χ κοσμεί και την αφίσα του αγώνα. Το δεύτερο πλήρωμα όπου πατέρας και γιός δίνουν το παρών είναι ο Θωμάς και Δημήτρης Μανωλόπουλος με το γνωστό σε όλους πλέον Renault 5t Maxi. Τους  Βάτσο – Θεοφανίδη πρωτοείδαμε με το  Renault Clio RS στην παρθενική του εμφάνιση στο περσινό Ράλλυ Δ.Ε.Θ. Υποθέτουμε και ελπίζουμε πως έχει υπάρξει εξοικειώσει με το αγνωστικό και πως το πλήρωμα θα δώσει θέαμα και θα γράψει κορυφαίους χρόνους. Πρώτη εμφάνιση μετά την άτυχη στιγμή στο περσινό Ράλλυ Θερμαϊκού τα αδέρφια Κωνσταντινίδη με το πανέμορφο και εντυπωσιακό Citroen ZX Kit Car. Χωρίς σχόλια το πλήρωμα Καραβασίλης-Κολλαράς που στα πάτρια εδάφη θα κυνηγήσουν έναν καλό τερματισμό στις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης.  Στην συνέχεια βρίσκουμε τον Ανδρεάδη ο οποίος  μετά από μια κακότυχη χρονιά έρχεται ξανά στο προσκήνιο με συνοδηγό τον νεαρό Μαυρίδη και το VWGolf II ελπίζουμε πιο αξιόπιστο. Οι Σανιδάς-  Τριανταφύλλου, Τρατσέλας-Μικρούλης, Αργυρίου Γκάλφας και Ξενοκώστας – Ρόμπος θα παρατάξουν τα Peugeot 106 δίνοντας ανελέητη μάχη στην κατηγορία Α6. Συνεπής στο ραντεβού τους στις διοργανώσεις του Α.Ο.Θ. οι Μπαξεβανάκης – Ρεντζούλης  με Honda Civic Type R και οι Λάκης – Καμζέλης με το Opel Manta έτοιμο για πλαγιολισθήσεις στα ορεινά της Χαλκιδικής. Επόμενη συμμετοχή αυτή του πολυπρωταθλητή Κώστα Αναγνωστάκη με τον Ανδρέα Χάψα και το Suzuki Swift Sport ο οποίος συνδυασμός επιχειρήθηκε και το 2010 χωρίς όμως να πραγματοποιηθεί. Σειρά έχουν οι Τρύφος – Θεοφανίδης με Citroen Saxo, οι Κυπαρισσάς – Τσακίρης με το Peugeot 106 αναβαθμισμένο σε S16, οι Πατσιάς – Τερζόπουλος με τον αντιδήμαρχο Μενεμένης να οδηγεί το γνωστό  σε όλους ασημί Renault Clio Williams. Οι Βελέζης – Μαύρος αποδεικνύουν έμπρακτα  την αγάπη τους προς το άθλημα δηλώνοντας συμμετοχή με το μοναδικό Α5, ενώ χαρά είναι που βλέπουμε τους Παπακυριακού – Μόσχο να αγωνίζονται  με Seat Ibiza Gti. Στο τιμόνι του λευκού Peugeot 106 S16 ο sportsman και πολύτεκνος Ταυλίκος ενώ στο δεξί μπάκετ συνοδηγός και κυρίως φίλος ο Τάτσιος. Το γνωστό δίδυμο ακολουθούν δύο Citroen, μια  Xsara  με πλήρωμα τους Τριχίδη – Γεωργούση, προετοιμασίας Αφοί Κωνσνταντινίδη και ένα Saxo με πλήρωμα τους Βασταρδή Τσιτσιγιάννη από τον Βόλο, συμμετοχή της οποίας ηθικός αυτουργός είναι ο Γιάννης Κωνσταντινίδης. Τα τελευταία δύο πληρώματα  στον πίνακα συμμετοχών είναι οι ιδιαίτερα αγαπητοί Σταύρος και  Γιάννης Κούκας με Ford Escort RS 2000 MK5 και οι νεαροί αλλά γρήγοροι Σαμαράς – ARMAKI με Nissan Note.
Αυτά  είναι λοιπόν τα 28 πληρώματα τα οποία θα μπουν στην ιστορία των αγώνων ως οι συμμετοχές που τίμησαν τον Α.Ο.Θ.  στο επετειακό 40ο Ράλλυ Θερμαϊκού .

Τρίτη 15 Μαρτίου 2011

Ράλλυ Ακρόπολις 2011: Η νέα ταυτότητα

Στο Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου, έναν υπερσύγχρονο χώρο όπου ήδη φιλοξενούνται περισσότερα από 100 αυτοκίνητα παραγωγής μεταξύ 1895 και 1980, δόθηκε νωρίτερα συνέντευξη Τύπου για το Ράλλυ Ακρόπολις. Όπως ήδη είχε ανακοινωθεί μετά την ανάληψη διοργάνωσης του αγώνα από την εταιρεία Celeritas, αρχής γενομένης από φέτος η επικοινωνιακή πολιτική του Ράλλυ Ακρόπολις περνάει σε νέο επίπεδο με τα πρώτα δείγματα να παρουσιάζονται στη σημερινή συνέντευξη Τύπου. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Οργανωτική Επιτροπή του αγώνα προχώρησε σε άκρως σημαντικές αλλαγές ως προς την επικοινωνία, λαμβάνοντας υπόψη και την άποψη του κοινού. Οι ίδιοι οι θεατές κλήθηκαν να επιλέξουν την πρόταση που θεωρούν ότι εκφράζει καλύτερα τον αγώνα, μέσα από ψηφοφορίες που διενεργήθηκαν στο διάστημα Δεκεμβρίου 2010 – Μαρτίου 2011.
 Αναλυτικότερα, στη σημερινή εκδήλωση παρουσιάστηκε το νέο λογότυπο του αγώνα, το επίσης νέο μότο του, καθώς και τα αποτελέσματα σχετικής έρευνας που διενεργήθηκε σχετικά με το προφίλ, τις απόψεις και τις συνήθειες του κοινού του Ράλλυ Ακρόπολις.
Σήμερα ανακοινώθηκαν επίσημα και τα αποτελέσματα για το AcropolisRallyHallofFame, τα οποία προέκυψαν και πάλι μετά από σχετική ψηφοφορία του κοινού.
Στις καινοτομίες ωστόσο συμπεριλαμβάνεται και το επίσημο μουσικό κομμάτι του αγώνα, δημιουργία των DSF και DJDino, δύο Ελλήνων νέων δημιουργών, μελών της ομάδας “MusicforUs” -με τη συνεργασία του SteveJazz στην κιθάρα-, πλαισιωμένη από οπτικό υλικό σε παραγωγή της “booproductions”.
Η ροή της εκδήλωσης ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του καθαρά αγωνιστικού μέρους του Ράλλυ Ακρόπολις 2011, την ανακοίνωση του προγράμματός του κατά τις ημέρες διεξαγωγής του αγώνα και τις λεπτομέρειες του φετινού ωραρίου.

Κυριακή 13 Μαρτίου 2011

1ος Αγώνας Ταχύτητας Τρίπολη: Θέαμα και συναγωνισμός

Με θέαμα, ένταση και ανταγωνισμό ξεκίνησε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Η Start Line διοργάνωσε τον πρώτο φετινό αγώνα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο της Τρίπολης με τις 25 συμμετοχές να συνθέτουν μια εικόνα που ταιριάζει στη δύσκολη οικονομικά, συγκυρία της εποχής. Παρόλα αυτά δεν έλειψαν τα θετικά στοιχεία που εντοπίζονται στην παρουσία των αρκετών θεατών, οι οποίοι εκμεταλλεύτηκαν το ιδανικό από πλευράς καιρικών συνθηκών, πρωινό.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την κατηγορία Sport όπου εκκίνησαν πέντε αυτοκίνητα. Ο Δημήτρης Δέγλερης ήταν στην pole position αλλά και μόνο το γεγονός πως κατάφερε να βρεθεί στη σχάρα της εκκίνησης ήταν σημαντικό, δεδομένου πως ένα πρόβλημα στο Peugeot 106 τον ανάγκασε να δουλεύει πυρετωδώς από νωρίς το πρωί για να τα καταφέρει. Συνέπεια αυτών ήταν το ότι δεν κατάφερε σε κανένα σημείο του αγώνα να δείξει και το καλό πρόσωπο που έδειξε στις κατατακτήριες δοκιμές. Από την εκκίνηση κιόλας ο Νεκτάριος Δέγλερης με το Citroen Saxo ξέφυγε και ο Σπύρος Βοργιάς με το άλλο Peugeot 106 πέρασε δεύτερος.

Η κατάταξη διατηρήθηκε έτσι μέχρι τον έκτο γύρο, όταν μια επαφή ανάμεσα στους δύο έφερε επικεφαλής τον Βοργιά και δεύτερο τον Νεκτάριο Δέγλερη. Έτσι και τερμάτισαν τελικά καθώς λίγο πριν το φινάλε ο Δέγλερης συνειδητοποίησε πως δεν υπήρχε περίπτωση να προλάβει τον οδηγό από την Τρίπολή. Τρίτος ήταν ο Δημήτρης Δέγλερης και την κατάταξη ολοκλήρωσαν ο Χρήστος Ξηντάρας με Citroen Saxo και ο Γιάννης Ιωαννίδης με Peugeot 106.

Στην κατηγορία των Ιστορικών αυτοκινήτων ο αγώνας ήταν μια εύκολη υπόθεση για τον Μάριο Σταφυλοπάτη με την Porsche 911 RSR. Ξεκίνησε καλύτερα από όλους, ξέφυγε από νωρίς και μέχρι το τέλος του 15ου γύρου είχε «χτίσει» διαφορά μισού λεπτού. Δεύτερος ήταν ο Ανδρέας Καροτσιέρης με μια ακόμη Porsche 911 και τρίτος ολοκλήρωσε ο Αλέξανδρος Εδιπίδης με Ford GT40. Το ενδιαφέρον στην κατηγορία των Ιστορικών στράφηκε στις πιο πίσω θέσεις, όχι όμως μόνο λόγω της υπεροχής του Σταφυλοπάτη αλλά κυρίως λόγω της μοναδικής μάχης που είχαν στους τελευταίους γύρους οι Εδιπίδης, «Dobermann» και Βασίλης Γόντικας. Ο Γόντικας με Vauxhall 2300 δεν ξεκίνησε καλά αλλά ανέβασε την απόδοσή του από το μέσον του αγώνα και έπειτα και εκμεταλλεύτηκε το ότι ο Εδιπίδης καθυστερούσε σημαντικά τον «Dobermann», κατά κόσμο Δημήτρη Παπανδρέου με την άλλη Porsche του αγώνα.

Ο «Dobermann» προσπάθησε σε μια δύο περιπτώσεις να περάσει τον Εδιπίδη αλλά το GT40 ήταν άπιαστο στις ευθείες. Η κορύφωση της μάχης για την τέταρτη θέση ήρθε στην τελευταία στροφή. Ο Γόντικας είχε περάσει τον «Dobermann» και προσπάθησε να περάσει και τον Εδιπίδη, αλλά τελικά έμεινε πίσω και από τους δύο, με ένα μόλις δέκατο να τον χωρίζει τελικά από την Porsche. Στην τελευταία θέση βρέθηκε ο Παντελής Πουλιάδης με Porsche 911.

Ο αγώνας της Open ξεκίνησε με τον Σπύρο Παπαδόπουλο με Opel Kadett να είναι στην pole position. Η εκκίνησή του δεν ήταν καλή και επικεφαλής τέθηκε ο «Dobermann» που σε αυτήν την κατηγορία συμμετείχε με την BMW M3. Πριν το τέλος του 2ου γύρου πάντως ο Παπαδόπουλος είχε περάσει ξανά πρώτος. Η χαρά του πάντως δεν κράτησε για πολύ καθώς αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με μηχανικό πρόβλημα στον 7ο γύρο, έτσι πρώτος ήταν και πάλι ο «Dobermann» που έμεινε εκεί μέχρι το τέλος παίρνοντας την πρώτη νίκη της καριέρας του στο πρωτάθλημα ταχύτητας αυτοκινήτων, έπειτα από πολλούς τίτλους στις μοτοσυκλέτες. Ο Θανάσης Κουρνιάτης με Ford Escort MKII που ξεκινούσε τελευταίος αλλά έστριψε τρίτος έμεινε μέχρι το τέλος στη δεύτερη θέση, ενώ τρίτος τερμάτισε ο Νίκος Πλέσσας με Ford Sierra Cosworth. Την πεντάδα των οδηγών που τερμάτισαν συμπλήρωσαν ο Ανδρέας Χριστόπουλος και ο Λεωνίδας Κανελλόπουλος, αμφότεροι με Opel Ascona.

Ο τελευταίος αγώνας του προγράμματος ήταν το Cup Τρίπολης και Καλαμάτας με τους οδηγούς από τις δύο Λέσχες να συνθέτουν την πιο πολυπληθή κατηγορία με οκτώ συμμετοχές. Παράλληλα ήταν και ο πιο επεισοδιακός. Στην pole position ήταν ο Χαράλαμπος Ασημακόπουλος με Ford Sierra Cosworth και ξεκίνησε πρώτος. Ο Νίκος Κακαρέας με το άλλο Ford Sierra Cosworth πέρασε αμέσως δεύτερος και γρήγορα προσπέρασε και τον Ασημακόπουλο για να πάρει την πρώτη θέση. Δυστυχώς όμως στην τελευταία στροφή πριν την ευθεία έχασε τα φρένα και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει. Ο Ασημακόπουλος τέθηκε ξανά επικεφαλής με ασφυκτική πίεση από τον Κουρνιάτη ο οποίος είχε ανέβει στη δεύτερη θέση. Στον ένατο γύρο ήρθε η στιγμή που έκρινε και τον αγώνα. Ο Κουρνιάτης ακούμπησε από πίσω τον Ασημακόπουλο, εκείνος είχε τετ-α-κε και έχασε την πρωτοπορία, ενώ λίγους γύρους μετά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Ο Κουρνιάτης ολοκλήρωσε τον αγώνα πρώτος με δεύτερο τον Ανδρέα
Χριστόπουλο με Opel Ascona και τρίτο τον Σπύρο Βοργιά με Peugeot 106.

Ωστόσο οι αγωνοδίκες έκριναν πως ο Κουρνιάτης ήταν υπαίτιος για το τετ-α-κε του Ασημακόπουλου και του επέβαλαν ποινή 5 λεπτών η οποία τον έριξε στην τρίτη θέση. Έτσι οι βαθμοί της νίκης πήγαν στον Χριστόπουλο από την Λέσχη της Καλαμάτας. Πίσω από τους Βοργιά και Κουρνιάτη τερμάτισαν ο Βασίλης Κοκοσιούλης με Opel Manta 400, o Χριστόφορος Αλεξόπουλος με Opel Ascona, ενώ κατάταξη πήρε και ο Ασημακόπουλος.

Τα πλήρη αποτελέσματα του 1ου Αγώνα Ταχύτητας μπορείτε να τα βρείτε στο www.ethea-live.gr.

Δείτε ξανά λεπτό προς λεπτό την εξέλιξη όλων των κατηγοριών στο Twitter της ΟΜΑΕ-ΕΠΑ.

Φωτογραφίες: Photo Rally Press