Τρίτη 10 Ιουνίου 2014

F1: Συγκλονιστικό το Καναδικό GP!



Οι υψηλές θερμοκρασίες στο Μόντρεαλ και μια παρατεταμένη περίοδος εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών να παίξει κεντρικό ρόλο στο συγκλονιστικό Καναδικό GrandPrix. Οι ομάδες χρειάστηκε να κατανοήσουν τα διαφοροποιημένα χαρακτηριστικά λειτουργίας των ελαστικών καθώς στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλότερες.

 

Τον αγώνα κέρδισε ο οδηγός της Red BullDaniel Ricciardo ενώ τους πέντε πρώτους χώρισαν μόλις πέντε δευτερόλεπτα στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Η στρατηγική ελαστικών ήταν καθοριστική οι οδηγοί με πιο φρέσκα και λιγότερο καταπονημένα ελαστικά μπόρεσαν να τα αξιοποιήσουν στο τελευταίο στάδιο του αγώνα. Ο Ricciardoπήρε την πρωτοπορία προσπερνώντας τον οδηγό της MercedesNico Rosberg δυο γύρους πριν το φινάλε ενώ ο οδηγός της Red BullSebastian Vettel ανέβηκε στο βάθρο. Όλοι τους ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop.

 

Απ’ αυτούς που ακολούθησαν στρατηγική ενός pit stop πιο ψηλά τερμάτισε ο οδηγός τηςForce IndiaNico Hulkenberg στην 5η θέση.  Ο Γερμανός εκκίνησε με τη μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) διένυσε μ’ αυτή 31 γύρους και άλλαξε βάζοντας την πολύ μαλακή (κόκκινο χρώμα) μέχρι το φινάλε.

 

Ο άλλος οδηγός της Force IndiaSergio Perez έκανε επίσης ένα pit stop, άλλαξε την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) με τη μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) στον 35ο γύρο, ακριβώς στο μέσον του αγώνα. Ένα ατύχημα ανάμεσα σ’ αυτόν και στον οδηγό τηςWilliamsFelipe Massa στον τελευταίο γύρο ενώ διεκδικούσαν μια θέση στο βάθρο οδήγησε και τους δυο σε εγκατάλειψη ενώ ο αγώνας ολοκληρώθηκε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Παρόλα αυτά οι στρατηγικές που ακολούθησαν και οι δυο τους έφεραν σε θέση να διεκδικούν βάθρο. Ο Massa ωφελήθηκε στο τέλος από την ταχύτητα που του έδιναν τα σημαντικά πιο φρέσκα, σε σχέση με τους αντιπάλους του, ελαστικά.

 

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για 8 γύρους στην αρχή του αγώνα οδήγησε σε τροποποίηση της στρατηγικής καθώς ελαχιστοποιήθηκε η πτώση στην απόδοση των ελαστικών στην πιο κρίσιμη, λόγω υψηλότερου φορτίου καυσίμου, περίοδο. Η φθορά και στις δυο γόμες ήταν γενικά χαμηλή παρά τις θερμοκρασίες οδοστρώματος που ξεπέρασαν τους 45 βαθμούς Κελσίου. Αντίστοιχα η θερμοκρασία αέρα ξεπέρασε τους 30 βαθμούς Κελσίου.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hembery τόνισε: «Ακόμη μια φορά είχαμε έναν συγκλονιστικό αγώνα στον Καναδά. Αυτή τη φορά οι πολύ ζεστές συνθήκες οδήγησαν σε μερικές ενδιαφέρουσες στρατηγικές διαχείρισης των ελαστικών. Με τόσο μικρές διαφορές στον αγώνα είδαμε πολλούς οδηγούς να βελτιώνουν τη θέση τους χρησιμοποιώντας κατάλληλα τα ελαστικά. Συγχαρητήρια στο Daniel Ricciardo για την πρώτη του νίκη μετά από έναν πραγματικά αξέχαστο αγώνα. Συγχαρητήρια επίσης στηForce India που συχνά υιοθετεί μια διαφορετική προσέγγιση στη στρατηγική ελαστικών σε σύγκριση με τους αντιπάλους της όσο καιρό βρισκόμαστε στη Formula 1. Στον Καναδά αυτό είχε καλό αποτέλεσμα γι’ αυτούς και θα ήταν ακόμη καλύτερο αν δεν είχε γίνει το ατύχημα στο τέλος. Φάνηκε πάντως καθαρά πως μπορεί η στρατηγική ελαστικών να επηρεάσει το τελικό αποτέλεσμα».

 

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

 

 

Μαλακή

Πολύ μαλακή

Πρώτος

MAS  – 1m18.504s

HUL – 1m18.936s

Δεύτερος

RAI  – 1m18.529s

ROS – 1m19.840s

Τρίτος

ALO  – 1m18.614s

HAM – 1m19.927s

 

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα:

 

Μαλακή41 γύροιNHulkenberg

Πολύ μαλακή34 γύροιSPerez

 

Μετρητής αλήθειας:

Η εκτίμησή μας για την ταχύτερη στρατηγική ήταν τα δυο pit stop: Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) μετά μαλακή γόμα ( κίτρινο χρώμα) στον 13ο γύρο και μετά ξανά μαλακή γόμα στον 41ο γύρο.

Αποδειχτήκαμε σωστοί πάνω – κάτω: Ο Ricciardo σταμάτησε για πρώτη φορά στον 14ογύρο έβαλε τη μαλακή γόμα και το ίδιο έκανε στον 38ο γύρο. Η στρατηγική πολύ μαλακής, μαλακής, μαλακής γόμας υιοθετήθηκε απ’ όλους στην δεκάδα πλην τουHulkenberg.

 

Ferrari Challenge: Μια μακροχρόνια σχέση με την Pirelli

Μια σημαντική στιγμή του Καναδικού Grand Prix ήταν το Ferrari Challenge που χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli από το 1993. Πρόκειται για μια από τις μακροβιότερες συνεργασίες που έχει υπάρξει ποτέ μεταξύ κατασκευαστή ελαστικών και πρωταθλήματος. Σ’ αυτό το πρωτάθλημα χρησιμοποιούνται ειδικά προετοιμασμένεςFerrari 458 που φέτος εξελίχθηκαν ακόμη περισσότερο. Το πρωτάθλημα αυτό επισκέπτεται μερικές από τις πιο σημαντικές πίστες στη Βόρεια Αμερική, θα βρίσκεται και στο Ώστιν τον Νοέμβριο. Έγιναν δυο αγώνες των 16 γύρων και τα τρόπαια έδωσε στους νικητής ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hembery.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου