Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

Rally Dakar 2011 / Stage 9 Βασίλης Ορφανός: «Συνεχίζω ακάθεκτος»

Το Rally Dakar είναι φημισμένο ως ο αγώνας που μετρά τις αντοχές των οδηγών που συμμετέχουν: και τις σωματικές και τις ψυχικές. Ο Βασίλης Ορφανός μετά την ολοκλήρωση της 9
Αν και ο ίδιος ξεκίνησε τον αγώνα της Τρίτης 11 Ιανουαρίου με τις καλύτερες
προϋποθέσεις από την 70
άλλες δυο θέσεις, στο τέλος της ημέρας έπρεπε να «αντιμετωπίσει» και την
ειλημμένη απόφαση των κριτών: «Μου χρεώνουν ότι στον αγώνα της Δευτέρας
(σ.σ 10 Ιανουαρίου) έχασα 4 σημεία (WP, way points). Εγώ πήγα στο GPS της
μηχανής και είδα ότι τουλάχιστον για τα δυο σημεία που αντιστοιχούν σε 6 ώρες ποινής, η απόκλιση που είχα ήταν ελάχιστα μέτρα. Αμέσως θυμήθηκα το
κομμάτι στο οποίο μου χρεώνουν τη παράβαση. Ήταν ένα κομμάτι της ειδικής
όπου οι ροδιές ήταν τόσο βαθιές που ήταν αδύνατο να περάσεις. Έκανα κύκλο
και ξαναδοκίμασα να περάσω αλλά ήταν πραγματικά πέρα από τις δυνάμεις
οποιουδήποτε οδηγού. Αμέσως μετά από εμένα κόλλησαν ένα φορτηγό και ένα
αυτοκίνητο, στο ίδιο ακριβώς σημείο», λέει ο Βασίλης.
Ο ίδιος δηλώνει ότι η απόφαση των κριτών είναι αμετάκλητη και ότι προχωρά
παρακάτω. «Οτι έγινε έγινε και δεν αλλάζει. Αύριο είναι μια νέα μέρα και έτσι
την αντιμετωπίζω. Άλλωστε έχω αποδείξει ότι τέτοιες αναποδιές με πεισμώνουν ακόμα περισσότερο. Απλώς με στεναχωρεί αυτή η τυπολατρία, η αυστηρότητα για 1μ. διαφορά τη στιγμή που εμείς ρισκάρουμε τη ζωή μας», επισημαίνει.
ης αγωνιστικής ημέρας «μέτρησε» τις ψυχικές του αντοχές όταν έλαβε μια εξοντωτική ποινή 15ωρών και 5 λεπτών η οποία τον κατακρήμνισε στην 93η θέση της γενικής κατάταξης.η θέση και κατόρθωσε μέσα στο ετάπ να κερδίσει
Το αγωνιστικό προφίλ της ημέρας
Το 9o stage του αγώνα θα μείνει χαραγμένο στη μνήμη του Βασίλη Ορφανού όχι
μόνο εξαιτίας της ποινής που έλαβε αλλά κυρίως γιατί ήταν το αποκορύφωμα
του Dakar. Κατά τη διάρκεια της ημέρας – όπως λέει ο ίδιος – δοκιμάστηκαν
κυρίως τα όρια των οδηγών καθώς ο αγώνας έφτασε στο σημείο εκείνο όπου οι
εγκαταλείψεις μαρτυρούν το γεγονός ότι η κόπωση έχει αρχίσει και κάνει την
εμφάνιση της.
Το πρωινό της Τρίτης 11 Ιανουαρίου βρήκε μόλις 104 οδηγούς μηχανών στη
γραμμή εκκίνησης όταν την προηγούμενη ημέρα τον αγώνα ξεκίνησαν 115 ενώ
μέχρι τα ξημερώματα της Τετάρτης (ώρα Ελλάδος) οδηγοί από όλες τις
κατηγορίες οχημάτων συνέχιζαν να τερματίζουν.
«Ήταν μια ιδιαίτερα απαιτητική ειδική με βασική πρωταγωνίστρια για μια
ακόμα ημέρα τη σκόνη αν και το πρωί ξεκινήσαμε με χαμηλή νέφωση, πολύ κρύο και βροχή. Ήταν η πρώτη φορά που στον φετινό αγώνα φύγαμε όπως στα
Motocross, ανά ομάδες. Εγώ φεύγοντας μαζί με τους άλλους 19 οδηγούς
προσπάθησα να κάνω τη διαφορά. Και γενικά σε όλο το ετάπ οδήγησα όσο πιο
γρήγορα μπορούσα. Το ευνοούσαν οι συνθήκες, αφού η ειδική αν και μικρή ήταν γρήγορη, το ευνοούσε και η αυτοπεποίθηση μου πάνω στη μηχανή. Για άλλη μια ημέρα προσπάθησα να δώσω τον καλύτερο εαυτό μου. Σαν να μην έχω τρέξει ούτε ώρα. Και όλα αυτά αντιμετωπίζοντας επαναλαμβανόμενες προκλήσεις: τον καιρό, την άμμο που μείνε την ορατότητα, τους αμμόλοφους, τον άμεσο συναγωνισμό της ταυτόχρονης εκκίνησης», περιγράφει ο Βασίλης.
Stage 10
Η επόμενη αγωνιστική ημέρα ξεκινά από την πόλη Copiapo της Χιλής και
ολοκληρώνεται στην Αργεντινή, στην κοιλάδα του Chilecito αφού οι οδηγοί
ανέβουν ξανά κοντά στα 5000 υψόμετρο.
Διαβάστε αναλυτικά τι προβλέπει η επόμενη ημέρα δράσης του 33
ου Dakar:
ü
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΕΤΑΡΤΗ 12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ
ü
STAGE 10
ü
ΔΙΑΔΡΟΜΗ: COPIAPO CHILECITO
ü
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΑΠΛΗΣ / ΜΗ ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 686
ü
Για μια ακόμα φορά οι αγωνιζόμενοι θα ξαναμπούν στο ρόλο των ορειβατών
διασχίζοντας και πάλι τις Άνδεις. Οι διοργανωτές τους συστήνουν να έχουν μαζί τους και μια φωτογραφική μηχανή προκειμένου να απαθανατίσουν το ταξίδι τους κατά μήκος της Route 60, αμέσως μετά το πέρασμα του San Francis(4726μ.) που θα τους οδηγήσει πίσω στην Αργεντινή, στα υψηλά οροπέδια
Cordillera. Επίσης, οι διοργανωτές προετοιμάζουν τους οδηγούς για ένα θερμικό σοκ καθώς μετά τις Άνδεις θα πρέπει να «αντιμετωπίσουν» τις λευκές θίνες στην περιοχή Fiambala. Στον αγώνα του 2011 το πέρασμα θα είναι πιο σύντομο σε σχέση με τα δυο προηγούμενα χρόνια αλλά μετά από 10 αγωνιστικές ημέρες αυτό το σημείο μπορεί να αποδειχτεί καθοριστικό, ειδικά για όσους έχουν ήδη αρχίσει να εμφανίζουν σημάδια κόπωσης.
ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΕΙΔΙΚΗΣ / ΧΡΟΝΟΜΕΤΡΗΜΕΝΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ: 176

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου