Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Pirelli, το Αυστραλιανό Grand Prix ολοκληρώθηκε μεδύο pit stop, ενώ γενικά ακολουθήθηκε η στρατηγική soft-soft medium την οποία επέλεξε και ο νικητής του αγώνα Nico Rosberg (Mercedes) όπως και οι άλλοι δύο διεκδικητές του βάθρου: Daniel Ricciardo (Red Bull) και Kevin Magnussen (McLaren).
Τα ‘marbles’ και το ‘blistering’ έχουν σταδιακά μειωθεί όπως και το ‘graining’. Στηνπραγματικότητα, αυτό το φαινόμενο εμφανίστηκε μόνο στο εμπρός αριστερό ελαστικόμερικών μονοθεσίων, συμπεριλαμβανομένου και του Rosberg.
Πέρα από το σετάρισμα του μονοθεσίου, οι χαμηλές θερμοκρασίες ευθύνονται επίσης για το graining – συνηθισμένο φαινόμενο στη Formula 1. Στο Αυστραλιανό Grand Prix, οιεξωτερικές θερμοκρασίες δεν ξεπέρασαν τους 20 βαθμούς και οι θερμοκρασίες πίσταςτου 27 βαθμούς Κελσίου οι οποίες μάλιστα καταγράφηκαν κατά την εκκίνηση στις 5 μ.μ.,και προοδευτικά μειώθηκαν όσο προχωρούσε ο αγώνας.
Παρόλα αυτά, τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν άριστα από την αρχή μέχρι το τέλος,δικαιώνοντας τις προσδοκίες πριν την έναρξη του grand prix, και παρά το γεγονός ένα κομμάτι των κατατακτηρίων δοκιμών το Σάββατο έγινε σε βροχερές συνθήκες. Όλα ταμονοθέσια ξεκίνησαν με γόμες P Zero Yellow soft, με εξαίρεση τον Sebastian Vettel τηςRed Bull και τον Esteban Gutierrez της Sauber, οι οποίοι ξεκίνησαν με P Zero White.
Η στρατηγική του αγώνα επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείαςστην πίστα για τέσσερις γύρους σχετικά νωρίς, γεγονός που ανάγκασε τουςπερισσότερους οδηγούς να κάνουν τα πρώτα τους pit stop νωρίς. Ο Jenson Button τηςMcLaren εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη στρατηγική των pit stop, με πολύ καλάσυγχρονισμένες στάσεις που τον ανέβασαν από τη 10η θέση εκκίνησης στην 4η του τερματισμού.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli δήλωσε: «Στη Μελβούρνη, μείναμε πολύικανοποιημένοι από τις επιδόσεις των ελαστικών μας στον πρώτο αγώνα μιας νέας εποχής για τη Formula 1. Αν και η πτώση της θερμοκρασίας προκάλεσε κάποια μικρά θέματα graining στο εμπρός αριστερά ελαστικά μερικών μονοθεσίων, δεν ήταν ιδιαίτερα σοβαρά και δεν επηρέασε επί της ουσίας το μέγεθος των stint. Στις περισσότερες περιπτώσεις εξαφανίστηκε με την εξέλιξη του αγώνα. Η μεσαία γόμα, που χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό προς στο τέλος του αγώνα, κάλυψε σχεδόν τη μισή από τη συνολική απόσταση για πολλά μονοθέσια επιδεικνύοντας υψηλή σταθερότητα. Ασφαλώς οι ομάδες αντιμετωπίζουν όλες την ίδια πρόκληση και ακόμα βρισκόμαστεστην αρχή της σεζόν, όπου οι μηχανικοί προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν το πακέτο επιδόσεων πλαισίου και ελαστικών.»
Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό:
| Soft | Medium | Intermediate | Wet |
1ος | ROS – 1.32.478 | BOT – 1.32.568 | N/A | N/A |
2ος | KVY – 1.32.634 | ALO – 1.32.616 | N/A | N/A |
3ος | PER – 1.33.366 | ROS – 1.32.672 | N/A | N/A |
Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:
Soft | 35 γύροι (A Sutil) |
Medium | 25 γύροι (J Button) |
Intermediate | N/A |
Wet | N/A |
Μετρητής Αλήθειας:
Καθώς το μεγαλύτερο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών έγιναν με βροχή, ήταν δύσκολονα προβλέψεις με ακρίβεια τη στρατηγική. Είχαμε προβλέψει εκκίνηση με μαλακή γόμα,αλλαγή ξανά σε μαλακή στον 23ο γύρο και στη συνέχεια σε μεσαία στον 51ο γύρο. Αλλάτο γεγονός ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε νωρίς την εμφάνισή του στην πίσταπροκάλεσε ελαφρά σύγχυση, με τον Rosberg να κάνει την πρώτη στάση για ένα ακόμα σετ soft στον 12ο γύρο και μία τελευταία στάση για medium στον 38ο γύρο. Οι πρώτοι 10πιλότοι χρησιμοποίησαν στρατηγική soft-soft-medium, με εξαίρεση τον Daniil Kvyat στη10η θέση ο οποίος επέλεξε soft-medium-soft.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου