Τρίτη 18 Μαρτίου 2014

F1: ΔΥΟ PIT STOP ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ GRAND PRIX ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΟΧΗΣ


Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Pirelli, το Αυστραλιανό Grand Prix ολοκληρώθηκε μεδύο pit stop, ενώ γενικά ακολουθήθηκε η στρατηγική soft-soft medium την οποία επέλεξε και ο νικητής του αγώνα Nico Rosberg (Mercedes) όπως και οι άλλοι δύο διεκδικητές του βάθρου: Daniel Ricciardo (Red Bull) και Kevin Magnussen (McLaren).

Τα ‘marbles’ και το blistering έχουν σταδιακά μειωθεί όπως και το grainingΣτηνπραγματικότητααυτό το φαινόμενο εμφανίστηκε μόνο στο εμπρός αριστερό ελαστικόμερικών μονοθεσίων, συμπεριλαμβανομένου και του Rosberg.

Πέρα από το σετάρισμα του μονοθεσίου, οι χαμηλές θερμοκρασίες ευθύνονται επίσης για το graining – συνηθισμένο φαινόμενο στη Formula 1Στο Αυστραλιανό Grand Prixοιεξωτερικές θερμοκρασίες δεν ξεπέρασαν τους 20 βαθμούς και οι θερμοκρασίες πίσταςτου 27 βαθμούς Κελσίου οι οποίες μάλιστα καταγράφηκαν κατά την εκκίνηση στις 5 μ.μ.,και προοδευτικά μειώθηκαν όσο προχωρούσε ο αγώνας.

Παρόλα αυτάτα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν άριστα από την αρχή μέχρι το τέλος,δικαιώνοντας τις προσδοκίες πριν την έναρξη του grand prix, και παρά το γεγονός ένα κομμάτι των κατατακτηρίων δοκιμών το Σάββατο έγινε σε βροχερές συνθήκεςΌλα ταμονοθέσια ξεκίνησαν με γόμες P Zero Yellow soft, με εξαίρεση τον Sebastian Vettel τηςRed Bull και τον Esteban Gutierrez της Sauberοι οποίοι ξεκίνησαν με P Zero White.

Η στρατηγική του αγώνα επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείαςστην πίστα για τέσσερις γύρους σχετικά νωρίςγεγονός που ανάγκασε τουςπερισσότερους οδηγούς να κάνουν τα πρώτα τους pit stop νωρίς. Ο Jenson Button τηςMcLaren εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τη στρατηγική των pit stop, με πολύ καλάσυγχρονισμένες στάσεις που τον ανέβασαν από τη 10η θέση εκκίνησης στην 4η του τερματισμού.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli δήλωσε: «Στη Μελβούρνημείναμε πολύικανοποιημένοι από τις επιδόσεις των ελαστικών μας στον πρώτο αγώνα μιας νέας εποχής για τη Formula 1Αν και η πτώση της θερμοκρασίας προκάλεσε κάποια μικρά θέματα graining στο εμπρός αριστερά ελαστικά μερικών μονοθεσίων, δεν ήταν ιδιαίτερα σοβαρά και δεν επηρέασε επί της ουσίας το μέγεθος των stintΣτις περισσότερες περιπτώσεις εξαφανίστηκε με την εξέλιξη του αγώναΗ μεσαία γόμα, που χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό προς στο τέλος του αγώνα, κάλυψε σχεδόν τη μισή από τη συνολική απόσταση για πολλά μονοθέσια επιδεικνύοντας υψηλή σταθερότητα. Ασφαλώς οι ομάδες αντιμετωπίζουν όλες την ίδια πρόκληση και ακόμα βρισκόμαστεστην αρχή της σεζόνόπου οι μηχανικοί προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν το πακέτο επιδόσεων πλαισίου και ελαστικών.»

Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό:

 

Soft

Medium

Intermediate

Wet

1ος

 ROS – 1.32.478

 BOT – 1.32.568

 N/A

 N/A

2ος

 KVY – 1.32.634

 ALO – 1.32.616

 N/A

 N/A

3ος

 PER – 1.33.366

 ROS – 1.32.672

 N/A

 N/A

Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:

Soft

 35 γύροι (A Sutil)

Medium

 25 γύροι (J Button)

Intermediate

 N/A

Wet

 N/A

Μετρητής Αλήθειας 

Καθώς το μεγαλύτερο μέρος των κατατακτήριων δοκιμών έγιναν με βροχήήταν δύσκολονα προβλέψεις με ακρίβεια τη στρατηγικήΕίχαμε προβλέψει εκκίνηση με μαλακή γόμα,αλλαγή ξανά σε μαλακή στον 23ο γύρο και στη συνέχεια σε μεσαία στον 51ο γύρο. Αλλάτο γεγονός ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε νωρίς την εμφάνισή του στην πίσταπροκάλεσε ελαφρά σύγχυσημε τον Rosberg να κάνει την πρώτη στάση για ένα ακόμα σετ soft στον 12ο γύρο και μία τελευταία στάση για medium στον 38ο γύροΟι πρώτοι 10πιλότοι χρησιμοποίησαν στρατηγική soft-soft-medium, με εξαίρεση τον Daniil Kvyat στη10η θέση ο οποίος επέλεξε soft-medium-soft.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου