Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2012

F1: Θα γίνει Texas...

Οι ομάδες της Formula 1 και η Pirelli κάνουν ένα βήμα στο άγνωστο αυτό το Σαββατοκύριακο με το πρώτο Grand Prix των ΗΠΑ στο ‘Circuit of the Americas’ (COTA), μία εντελώς νέα πίστα που φιλοξενεί για πρώτη φορά αγώνα.

Η Ιταλική φίρμα φέρνει τα σκληρή γόμα P Zero Silver και τη μεσαία P Zero White: εύλογα συντηρητική επιλογή για ένα σιρκουί με πολλές άγνωστες παραμέτρους σε ό,τι αφορά την απόδοση των ελαστικών. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους ένα έξτρα σετ σκληρών ελαστικών για τις δύο ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ώστε να εξοικειωθούν με τη νέα πίστα.

Το σίγουρο είναι ότι η πίστα του Τέξας θα είναι γρήγορη και απαιτητική, με τις υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες να προστίθενται στις μηχανικές προκλήσεις για τα ελαστικά. Η πίστα των 5.515 χλμ. χαρακτηρίζεται από αρκετές υψομετρικές διαφορές, όπου τα πιο αργά και τεχνικά κομμάτια εναλλάσσονται με κάποια πολύ γρήγορα. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο ασφαλτοτάπητας θα είναι πολύ ομαλός.

Το αρχικό τμήμα της πίστας είναι ιδιαίτερα απαιτητικό, με μια φουρκέτα μοναδικής χάραξης στη στροφή 1 και αλλεπάλληλες αλλαγές κατεύθυνσης από τη στροφή 4 έως 6: θυμίζει Silverstone ή Spa. Αυτό καταπονεί τη δομή κυρίως του εξωτερικού ελαστικού αφού υπόκειται σε υψηλότερα φορτία. Η ελκτική πρόσφυση είναι ένα ακόμα ζωτικό στοιχείο επιδόσεων των ελαστικών στην Αμερική, ιδιαίτερα βγαίνοντας από τις πιο αργές στροφές.

Μη έχοντας δεδομένα από προηγούμενες χρονιές, η Pirelli χρησιμοποίησε προηγμένες τεχνολογίες προσομοίωσης για να προβλέψει τη συμπεριφορά των ελαστικών στην πίστα του Austin. Οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν παρόμοια δεδομένα διαμορφώνοντας μία πρώτη ιδέα για τη στρατηγική του αγώνα. Εν τούτοις, οι πληροφορίες που θα αποκομίσουν από τις ελεύθερες δοκιμές θα είναι ακόμα πιο ουσιαστικές από όσο συνήθως. Οι ομάδες θα στοχεύσουν να συγκεντρώσουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία με γεμάτα και άδεια ρεζερβουάρ και το έξτρα σετ σκληρών ελαστικών θα τους επιτρέψει να μεγιστοποιήσουν συνολικά τις επιδόσεις τους.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:

Paul Hembery: «Το σιρκουί του Austin μία από τις τρεις νέες για εμάς πίστες της φετινής σεζόν της Formula 1 μαζί με του Bahrain – την οποία έχουμε δοκιμάσει παλιότερα – και του Hockenheim που γνωρίζουμε από αγώνα GP3. Επομένως, από πολλές απόψεις, η Αμερική είναι η μεγαλύτερη πρόκληση της σεζόν, αλλά είμαστε συνηθισμένοι να κάνουμε βήματα στο άγνωστο: πέρσι οι περισσότερες πίστες ήταν εντελώς νέες. Επιλέξαμε σκληρές και μεσαίες γόμες θεωρώντας ότι η πίστα θα είναι απαιτητική, με βάση τα δείγματα της ασφάλτου και τα δεδομένα που έχουμε συγκεντρώσει από τις προσομοιώσεις. Είναι φυσικό να καταλήξουμε σε μία πιο συντηρητική επιλογή θέλοντας να καλύψουμε όλα τα ενδεχόμενα σε μία ολοκαίνουργια πίστα, αλλά η επιλογή μας στο Abu Dhabi ήταν επίσης συντηρητική και απολαύσαμε έναν από τους πιο συναρπαστικούς αγώνες της χρονιάς. Νιώθουμε όλοι μεγάλη χαρά που επιστρέφουμε στην Αμερική με τη Formula 1: είναι μία κρίσιμη αγορά για εμάς αφού εκεί ζουν πολλοί από τους πιο ενθουσιώδεις οπαδούς μας. Έχει γίνει μεγάλος ντόρος εν όψει του αγώνα, και με τόσο ευαίσθητες τις παρούσες ισορροπίες του πρωταθλήματος, το timing είναι ιδανικό».

Από τη θέση του οδηγού:

Mark Webber (Red Bull Racing): «Ήρθα στο Austin μετά το Βραζιλιάνικο Grand Prix το 2006, για να συναντήσω κάποιους φίλους και θυμάμαι ότι ήταν μία πολύ μοντέρνα πόλη. Υπήρχαν πολλές επιλογές για φαγητό, όλοι ήταν αρκετά χαλαροί και ευδιάθετοι: Ήταν τόσο ωραία αυτή η ανάλαφρη ατμόσφαιρα στην πόλη. Έμαθα από τους δικούς μου εκεί ότι οι πάντες περιμένουν με πάθος και ενθουσιασμό τον αγώνα. Η Formula 1 είναι, κατά παράδοση, περισσότερο συνυφασμένη με την Ευρωπαϊκή ήπειρο, και θεωρώ θαυμάσιο που ερχόμαστε τώρα στις ΗΠΑ. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός οπαδών του μηχανοκίνητου αθλητισμού εκεί, με κατηγορίες όπως οι NASCAR και Indycar, ενώ ακόμα και οχήματα εκτός δρόμου δίνουν δυναμικό παρών. Η πίστα φαίνεται αρκετά γρήγορη: χαρακτηρίζεται μερικές πολύ γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, εσάκια και συχνή χρήση 5ης/6ης σχέσης. Φαίνεται να έχει γίνει πραγματικά καλή δουλειά και υπάρχουν πολλές υψομετρικές διαφορές, που είναι σημαντικό. Σε μία νέα πίστα πολλά πράγματα είναι άγνωστα μέχρι να τη δούμε από κοντά, όπως αλλαγές κλίσης στις στροφές, κάτι το οποίο θα διαπιστώσουμε την Παρασκευή».

Δηλώσεις οδηγού δοκιμών της Pirelli:

Jaime Alguersuari: «Δεν γνωρίζω τίποτα για το Circuit of the Americas – έχω δει μόνο κάποιες φωτογραφίες και βίντεο – αλλά δείχνει θαυμάσια πίστα και πολύ απολαυστική. Είναι σαφές ότι όλες οι ομάδες γνωρίζουν καλά τώρα τα ελαστικά Pirelli, γι αυτό και δικαιολογημένα θεωρώ ότι οι σκληρές και μεσαίες γόμες είναι μία μάλλον συντηρητική επιλογή. Όμως αυτό εξαρτάται και από πολλές άλλες παραμέτρους όπως η τραχύτητα του ασφαλτοτάπητα. Πιθανόν να έχουμε αγώνα ενός pit stop, αν και υπάρχουν και κάποιοι εξωγενείς παράγοντες που επηρεάζουν όπως τα αυτοκίνητα ασφαλείας και ο καιρός. Μία νέα πίστα συχνά προκαλεί σύγχυση, αλλά είμαι σίγουρος ότι θα έχει ενδιαφέρον».

Τεχνικές πληροφορίες:

• Επειδή η πίστα του Austin είναι εντελώς νέα, ο ασφαλτοτάπητας αναμένεται ‘πράσινος’ και ολισθηρός ενώ θα εξελιχθεί πολύ κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Μία ολοκαίνουργια πίστα συχνά φέρει ένα λεπτό στρώμα ελαίου στην επιφάνεια, το οποίο ελευθερώνεται όταν στρώνεται η άσφαλτος. Ο αγώνας αποτελείται από 56 γύρους.
• Η Στροφή 11 είναι ιδιαίτερα απαιτητική καθώς ο οδηγός αρχίζει να φρενάρει δυνατά ενώ το αυτοκίνητο ήδη στρίβει, δημιουργώντας έτσι μία ανομοιόμορφη κατανομή δυνάμεων στα ελαστικά. Καλή πρόσφυση από τη γόμα είναι απαραίτητη για αποτελεσματική είσοδο στη στροφή.
• Τα μονοθέσια θα τρέχουν με χαμηλή απόσταση από το έδαφος και μέτρια αεροδυναμική πίεση, με σετάρισμα παρόμοιο με του Istanbul Park στην Τουρκία.
• Ο καιρός μπορεί να είναι ευμετάβλητος στο Τέξας αυτή την εποχή, με πιθανότητα βροχής όλες τις ημέρες 31% κατά μέσο όρο. Ο Νοέμβριος χαρακτηρίζεται από ξαφνικές πτώσεις των υψηλών θερμοκρασιών, οι οποίες μπορούν να πέφτουν από τους 25°C στους 19°C κατά τη διάρκεια του μήνα, να υπερβαίνουν τους 29°C ή να πέφτουν κάτω από 13°C μόνο μία μέρα φτάνοντας τους 10°C.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου