Η Βαρκελώνη απέδειξε ακόμη μια φορά πως είναι μια από τις πιο απαιτητικές
πίστες όλης της χρονιάς όσον αφορά στα ελαστικά. Παραταύτα οι οχτώ από τους
δέκα πρώτους κατάφεραν να ολοκληρώσουν τους 66 γύρους του αγώνα
πραγματοποιώντας μόλις 2 pit stop. Πέρυσι ο νικητής του αγώνα είχε κάνει τέσσερα pit stop αυτό καταδεικνύει τις βελτιώσεις και την αυξημένη
αντοχή που έχουν τα φετινά ελαστικά της Pirelli. Οι εν λόγω βελτιώσεις οδήγησαν σε χαμηλότερα
επίπεδα φθοράς, πτώσης της απόδοσης και λιγότερων μικρών κομματιών που
αποκολλούνται (marbles) χωρίς να μειωθεί η απόδοση των ελαστικών.
Η στρατηγική ήταν καθοριστική στο Ισπανικό Grand Prix, ο Lewis Hamilton πήρε την 4η συνεχή του νίκη και πέρασε
επικεφαλής στη βαθμολογία του πρωταθλήματος. Ο Βρετανός εκκίνησε με μέση γόμα
από την pole,
έβαλε ξανά τη μέση γόμα και στο τέλος τη σκληρή. Στο φινάλε κέρδισε με διαφορά
μόλις 6 δεκάτων τον έτερο πιλότο της Mercedes, Nico Rosberg που επέλεξε στρατηγική μέσης, σκληρής, μέσης γόμας. Οι δυο διαφορετικές
στρατηγικές είχαν ως αποτέλεσμα μια συναρπαστική μονομαχία ρόδα με ρόδα καθώς ο
Rosberg
μπόρεσε να εκμεταλλευτεί το φρέσκο και ταχύτερο σετ ελαστικών που χρησιμοποίησε
στο τέλος του αγώνα.
Ο Sebastian Vettel με τη Red Bull εκκίνησε 15ος αλλά
κατάφερε να τερματίσει 4ος εφαρμόζοντας μια στρατηγική σπριντ με 3 pit stop. Ο Vettel μεγιστοποίησε τη
χρήση της μέσης γόμας και πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα. Επίσης κατάφερε να
κερδίσει πολλές θέσεις προς το τέλος του αγώνα.
Το δεύτερο διήμερο τεστ δοκιμών εξέλιξης εντός της σεζόν, θα
πραγματοποιηθεί στην Ισπανία από αύριο Τρίτη 13/5. Οι Sauber και Toro Rosso θα δοκιμάσουν τα ελαστικά του
2015 για λογαριασμό της Pirelli την
πρώτη μέρα δοκιμών ενώ τη δεύτερη θα κάνουν δοκιμές ελαστικών οι Force India και McLaren.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery δήλωσε: «Είδαμε μερικές συναρπαστικές μάχες για την πρώτη
δεκάδα της κατάταξης στο τελευταίο μέρος του αγώνα παρότι πολλοί οδηγοί είχαν
επιλέξει τελείως διαφορετικές στρατηγικές. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της
στρατηγικής φέτος, σε κάθε αγώνα όχι μόνο όσον αφορά στον αριθμό των αλλαγών
αλλά και τη σειρά που επιλέγεις να χρησιμοποιήσεις τα διαφορετικά ελαστικά,
αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά. Η βροχή που έπεσε το προηγούμενο βράδυ στην
πίστα είχε ως αποτέλεσμα να είναι πιο χαμηλές οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και
οδοστρώματος. Αυτό μείωσε τη διαφορά ανάμεσα στη μέση και στη σκληρή γόμα και
πρόσθεσε μια ακόμη παράμετρο στην εξίσωση. Μολονότι η Βαρκελώνη είναι μια από
τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην
απόδοσή τους ήταν υπό πλήρη έλεγχο όπως αποδεικνύεται από το γεγονός ότι οι
περισσότεροι οδηγοί έκαναν μόνο δυο pit stop. Αυτό είναι αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς που
γίνεται από πέρυσι στο Μιλάνο και στο Ισμίτ απ’ όλη την ομάδα. Θέλω να τους
ευχαριστήσω όλους θερμά. Τώρα θα επικεντρώσουμε την προσοχή μας στο δεύτερο
τεστ μέσα στη σεζόν όπου εξελίσσουμε τα ελαστικά του 2015.
Μετρητής αλήθειας:
Είπαμε πως ήταν εφικτή η υιοθέτηση στρατηγικής δυο pit stop για τον αγώνα των 66 γύρων. Η πρόβλεψή μας ήταν : Εκκίνηση με μέση γόμα,
αλλαγή σε μέση γόμα στον 22ο γύρο και μετά σκληρή γόμα στον 45ο
γύρο. Ο Lewis Hamilton ακολούθησε αυτό που εκτιμούσαμε
απλά έκανε νωρίτερα τις αλλαγές. Μπήκε για πρώτη φορά στα pit στον 18ο γύρο και για δεύτερη στον 43ο
γύρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου