Όπως στο Μονακό έτσι και στην πίστα Ζυλ Βιλνέβ θα χρησιμοποιηθούν η μαλακή γόμαPirelli P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα) και η πολύ μαλακή γόμα Pirelli P Zero Red(κόκκινο χρώμα). Πρόκειται για μια διαδρομή μόνιμη κατά το ήμισυ όπου συνυπάρχουν τμήματα πίστας, με τμήματα δρόμων του πάρκου. Tο Μόντρεαλ είναι τελείως διαφορετικό από το Μονακό καθώς οι μέσες ωριαίες ταχύτητες είναι πολύ υψηλότερες, οι καιρικές συνθήκες ευμετάβλητες και η επιφάνεια έχει χαμηλή πρόσφυση που πολλές φορές αιφνιδιάζει και τους πιο έμπειρους οδηγούς. Οι περισσότεροι εξ’ αυτών στο παρελθόν είχαν κάποια στενή επαφή με τον «τοίχο των πρωταθλητών» στην έξοδο του τελευταίου σικέιν. Άλλοι σημαντικοί παράγοντες που επηρεάζουν τα ελαστικά στο Μόντρεαλ είναι το φρενάρισμα, η θερμότητα που αποβάλλεται από τους δίσκους ζεσταίνει τα ελαστικά (μολονότι φέτος λόγω του ηλεκτρονικού συστήματος brake bywire η λειτουργία των πίσω φρένων είναι διαφορετική). Επίσης υπάρχουν κάποια αξιοσημείωτα κερμπ στο Μόντρεαλ όπου τα ελαστικά απορροφούν καταπονήσεις λειτουργώντας ως μέρος της ανάρτησης του μονοθεσίου.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Αναμένουμε τα ελαστικά να έχουν πολύ πιο σκληρή δουλειά στον Καναδά απ’ ότι στο Μονακό. Θα αντιμετωπίσουν μεγαλύτερα ποσά ενέργειας και υψηλότερες φορτίσεις λόγω των υψηλότερων ταχυτήτων. Αυτό προϋποθέτει τη μέγιστη δυνατή μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση, πράγμα που βέβαια, είναι ζητούμενο στο Μόντρεαλ. Η πίστα βελτιώνεται σημαντικά κατά τη διάρκεια του τριημέρου και συχνά βλέπουμε πλαγιολισθήσεις – ειδικά φέτος με μειωμένη την κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη – οι οποίες προφανώς αυξάνουν την καταπόνηση των ελαστικών. Παρόλα αυτά περιμένουμε η φθορά και η πτώση στην απόδοση να είναι σε λογικά πλαίσια ακόμη και για τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας. Στον Καναδά συνήθως οι αγώνες είναι απρόβλεπτοι και η στρατηγική μπορεί να κάνει πραγματικά μεγάλη διαφορά, καθώς υπάρχει και μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όπως είδαμε και στο Μονακό αυτός που είναι σε θέση να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται, υιοθετώντας μια ευέλικτη στρατηγική σε ασυνήθιστες καταστάσεις, κρατά το κλειδί της επιτυχίας σε αγώνες που ξεφεύγουν από την πεπατημένη και ο Καναδάς είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα. Παραδοσιακά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής και αν κρίνουμε από τα επιμέρους σημάδια – αν δεν έχει βρέξει καθόλου σε προηγούμενες περιόδους – θα είναι καθοριστικό το σημείο που θα βρέξει.
Jean Alesi, σύμβουλος Pirelli: «Το Μόντρεαλ είναι μια ιδιαίτερη και ασυνήθιστη διαδρομή με υψηλές ταχύτητες και μια ενδιαφέρουσα μίξη, πίστας με δρόμους πάρκου. Από την πλευρά του οδηγού το πιο σημαντικό είναι να διατηρήσει τα πίσω ελαστικά στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Δεν υπάρχουν παρατεταμένες στροφές οπότε η πίεση στα ελαστικά είναι κυρίως στο διαμήκη άξονα κατά τις φάσεις του φρεναρίσματος και της επιτάχυνσης. Πρέπει να είσαι ιδιαίτερα προσεκτικός πατώντας το γκάζι αλλιώς φθείρεις υπέρμετρα τα ελαστικά και το φρενάρισμα τότε γίνεται επίσης πολύ δύσκολο. Δεν είναι μια πίστα με υψηλές απαιτήσεις όσον αφορά στην αθλητική ικανότητα του οδηγού αλλά απαιτεί υψηλή αυτοσυγκέντρωση στο φρενάρισμα ειδικά στο σικέιν πριν τα πιτ όπου καραδοκεί ο τοίχος των πρωταθλητών. Προσωπικά θυμάμαι τον Καναδά για τη νίκη μου εκεί το 1995: Παραμένει η μοναδική μου νίκη στη F1, τη μέρα των γενεθλίων μου και με το θρυλικό Νο 27 στο μονοθέσιο, το ίδιο είχε και ο Ζυλ Βιλνέβ. Τα συναισθήματα ήταν απίστευτα».
Η διαδρομή υπό το πρίσμα των ελαστικών:
Η πρόσφυση και το φρενάρισμα είναι τα δυο σημεία κλειδιά που επηρεάζουν τα ελαστικά στο Μόντρεαλ. Η αυξημένη ροπή και η μειωμένη κάθετη – αεροδυναμικά παραγόμενη – δύναμη των φετινών μονοθεσίων καθιστούν φέτος ακόμη πιο δύσκολη την κατάσταση. Το μεγαλύτερο θέμα είναι το σπινάρισμα καθώς η ολίσθηση των ελαστικών στο οδόστρωμα υπερθερμαίνει το πέλμα. Ένα καθυστερημένο φρενάρισμα που έχει ως συνέπεια το μπλοκάρισμα των τροχών οδηγεί σε τοπική παραμόρφωση, παρότι η σχεδίαση των φετινών ελαστικών τα έχει κάνει πολύ πιο ανθεκτικά σε τέτοια φαινόμενα.
Τα μονοθέσια συνήθως στο Μόντρεαλ σετάρονται με μικρές κλίσεις στις αεροτομές καθώς ζητούμενο είναι η μεγιστοποίηση της τελικής ταχύτητας που πρέπει να ξεπερνά τα 300km/h στις ευθείες. Το τίμημα που πληρώνει κανείς για να το πετύχει αυτό, είναι μικρότερη αεροδυναμική απόδοση και κατ’ επέκταση πρόσφυση στις στροφές. Αυτό συνεπάγεται ότι τα μονοθέσια γλιστρούν πιο πολύ και εξαρτώνται περισσότερο στη στροφή, από τη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση που προσφέρει η γόμα του ελαστικού.
Το πολύ μαλακό ελαστικό έχει σχεδιαστεί για χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας και μπορεί να πετύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το μαλακό ελαστικό έχει σχεδιαστεί για υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας και βολεύει καλύτερα στις υψηλές θερμοκρασίες και σε πιο επίπονες συνθήκες στην πίστα. Ο καιρός στον Καναδά είναι ευμετάβλητος, πολλές φορές αυτό οδηγεί σε διακοπές του αγώνα. Το Καναδικό GPτου 2011 ήταν ο πρώτος αγώνας εκεί, στη σύγχρονη εποχή της Pirelli και ταυτόχρονα ο μεγαλύτερος σε διάρκεια αγώνας στην ιστορία της F1 λόγω των επαναλαμβανόμενων διακοπών.
Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά στον Καναδά είναι η ανομοιομορφία που παρουσιάζει το οδόστρωμα. Ουσιαστικά πρόκειται για διαφορετικές επιφάνειες που έχουν διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης. Δουλειά της γόμας του ελαστικού είναι να αμβλύνει αυτές τις διαφορές και να προσφέρει όσον είναι δυνατόν πιο σταθερό επίπεδο κρατήματος.
Ο Sebastian Vettel κέρδισε για λογαριασμό της Red Bull πέρυσι, έχοντας εκκινήσει από την pole. Πήρε τη νίκη ακολουθώντας στρατηγική 2 pit stop ( supersoft, medium,medium) ενώ στις δοκιμές χρησιμοποίησε ενδιάμεσα ελαστικά (πράσινο χρώμα) καθώς το οδόστρωμα ήταν βρεγμένο. Η Pirelli φέτος στη θέση της μέσης γόμας φέρνει τη μαλακή γόμα καθώς όλα τα ελαστικά είναι λίγο πιο σκληρά από τα αντίστοιχα περσινά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου