O τελευταίος αγώνας της χρονιάς θα διεξαχθεί στο Άμπου Ντάμπι όπου θα χρησιμοποιηθεί η μαλακή και η πολύ μαλακή γόμα, συνδυασμός πιο μαλακός από πέρυσι που είχαν επιλεγεί η μέση και η μαλακή γόμα. Η Yas Marina είναι μια πίστα που η Pirelliγνωρίζει καλά. Εδώ πραγματοποιήθηκε μέρος από τις ιδιωτικές δοκιμές πριν την είσοδό μας στη F1 το 2011, ενώ διαχρονικά πραγματοποιούνται και δοκιμές εξέλιξης στο Άμπου Ντάμπι. Αυτό θα συμβεί και φέτος αμέσως μετά τον αγώνα όπου θα έχουμε τις δυο τελευταίες μέρες δοκιμών εξέλιξης για φέτος, την Τρίτη και την Τετάρτη.
Η επιφάνεια του οδοστρώματος είναι λεία και υπάρχει μια ποικιλία στροφών 90 μοιρών. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του αγώνα είναι ότι όπως στο Μπαχρέιν, ο αγώνας ξεκινά αργά το απόγευμα και τελειώνει το βράδυ. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πέφτει η θερμοκρασία της πίστας πράγμα που επηρεάζει τη στρατηγική. Φέτος στον τελευταίο αγώνα θα μοιραστούν διπλοί βαθμοί οπότε το κέρδος είναι πιο μεγάλο. Οι ομάδες θα επικεντρώσουν την προσοχή τους στη στρατηγική, θέλοντας να σιγουρέψουν τον τερματισμό. Ο καιρός συνήθως είναι ζεστός και χωρίς υγρασία, οπότε τα δυο πιο γρήγορα ελαστικά στη γκάμα της Pirelli, η πολύ μαλακή και η μαλακή γόμα ταιριάζουν καλά με τα χαρακτηριστικά της πίστας.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Είναι πάντα ευχαρίστηση να επιστρέφουμε στο Άμπου Ντάμπι. Ο φετινός αγώνας είναι πιο σημαντικός απ’ ότι συνήθως καθώς θα κριθεί το πρωτάθλημα οδηγών και θα μοιραστούν διπλοί βαθμοί. Η στρατηγική φυσιολογικά επηρεάζεται από την ασυνήθιστη διαφοροποίηση της πίστας ενόσω πέφτουν οι θερμοκρασίες αφού ο αγώνας ξεκινά αργά το απόγευμα. Το ίδιο συνέβη φέτος και στο Μπαχρέιν όπου επίσης ο αγώνας εκκίνησε αργά το απόγευμα και εξελίχθηκε σ’ έναν από τους πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους της χρονιάς. Τούτων δοθέντων οι ελεύθερες δοκιμές θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμες καθώς οι ομάδες θα προσπαθήσουν να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες για το πώς συμπεριφέρονται τα μονοθέσια και με τις δυο γόμες, όχι μόνο υπό διαφορετικά φορτία καυσίμου αλλά και υπό διαφορετικές θερμοκρασίες. Καθότι οι βαθμοί που μοιράζονται είναι διπλάσιοι οι ομάδες που δεν έχουν πολλά να χάσουν μπορούν να επιλέξουν μια αναπάντεχη στρατηγική στοχεύοντας σε μεγαλύτερα οφέλη».
Jean Alesi, σύμβουλος Pirelli: «Δεν έχω οδηγήσει ποτέ μονοθέσιο Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι. Μου αρέσει η πίστα είναι πολύ ασφαλής ενώ η μεγάλη ευθεία δίνει τη δυνατότητα για προσπεράσματα ειδικά με τη βοήθεια και του DRS. Καθώς ο αγώνας ξεκινά στις 5 το απόγευμα τοπική ώρα οι θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος αρχίζουν να πέφτουν, οπότε η ικανότητα προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες είναι καθοριστική. Οι μεταβολές αυτές επηρεάζουν και τις πιέσεις των ελαστικών. Για τους οδηγούς το μεγάλο θέμα φέτος είναι πως ο αγώνας αυτός δίνει διπλούς βαθμούς. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, παρότι έχει μια σημαντική διαφορά μπορεί να την δει να εξανεμίζεται από ένα απλό λάθος».
Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών
Η πολύ μαλακή γόμα αποδίδει καλύτερα στις πιο χαμηλές θερμοκρασίες και πετυχαίνει τη βέλτιστη απόδοσή της σ’ ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών. Αντίθετα η μαλακή γόμα έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει καλύτερα σε πιο υψηλές θερμοκρασίες. Πιθανόν δε θα είναι δύσκολο να έρθουν σε θερμοκρασία λειτουργίας τα ελαστικά (warm –up) καθώς πρόκειται για τις δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας και η επιφάνεια της πίστας είναι ιδιαίτερα λεία. Αναμένουν θερμική παραμόρφωση που θα επηρεάσει τις στρατηγικές και το σετάρισμα των μονοθεσίων. Ως συνήθως η 1η και η 3η περίοδος ελεύθερων δοκιμών διεξάγονται σε ώρα που δεν είναι αντιπροσωπευτική των συνθηκών που θα επικρατούν κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών και του αγώνα. Αυτό συμβαίνει γιατί κατά τη διάρκεια της ημέρας, οι θερμοκρασίες είναι πολύ υψηλότερες. Στο πρώτο κομμάτι της πίστας υπάρχει μια αλληλουχία αλλαγών πορείας που ανεβάζει τη θερμοκρασία της γόμας. Αμέσως μετά τα ελαστικά έχουν την ευκαιρία να αποβάλλουν θερμότητα στη μεγάλη ευθεία ενόσω τα μονοθέσια κινούνται με τέρμα γκάζι για 15 δευτερόλεπτα. Σ’ αυτό το σημείο παράγεται κατά την κίνησή τους αεροδυναμικό φορτίο ίσο με 800kg.
Έχοντας σα στόχο την βέλτιστη πρόσφυση, οι μηχανικοί σετάρουν τα μονοθέσια με σχετικά ήπιες ρυθμίσεις στο πίσω άξονα. Αυτό μπορεί όμως να οδηγήσει σε εκτεταμένη φθορά των πίσω ελαστικών. Αν το σετάρισμα στο πίσω μέρος είναι πολύ σκληρό δημιουργείται το αντίθετο πρόβλημα, πολύ σπινάρισμα που επίσης επηρεάζει αρνητικά το προσδόκιμο ζωής των ελαστικών.
Πέρυσι η στρατηγική νίκης ήταν αυτή των δυο pit stop. O οδηγός της Red Bull,Sebastian Vettel εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και έβαλε τη μέση γόμα στον 14ο γύρο και ξανά τη μέση στον 37ο γύρο χωρίς ποτέ να χάσει το προβάδισμα στον αγώνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου