Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg μείωσε τη βαθμολογική διαφορά στο πρωτάθλημα οδηγών από τον teammate του Lewis Hamilton κερδίζοντας το Βραζιλιάνικο GP από τηνpole με στρατηγική 3 pit stop. Ο Rosberg εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και μετά χρησιμοποίησε τη μέση γόμα ενώ επικρατούσαν υψηλές θερμοκρασίες στην πίστα αντί για τη βροχή που αναμέναμε.
Ο Hamilton ακολούθησε παρόμοια στρατηγική και τερμάτισε δεύτερος, 1.5 δευτερόλεπτα πίσω από τον teammate του καθότι έχασε χρόνο από μια έξοδο κατά τη διάρκεια του αγώνα. Μετά το τρίτο και τελευταίο pit stop ο Hamilton αξιοποίησε τα ελαστικά που ήταν ένα γύρο πιο φρέσκα ώστε να πιέσει το Rosberg για την πρωτοπορία, αυτό οδήγησε σ’ ένα συναρπαστικό φινάλε. Στο τέλος ο Rosberg πήρε την 8η νίκη της καριέρας του και την 5η του φετινή.
Η πλειονότητα των οδηγών εκκίνησε με τη μαλακή γόμα που ήταν ένα δευτερόλεπτο πιο γρήγορη ανά γύρο στο Interlagos σε σχέση με τη μέση γόμα. Ο Nico Hulkenberg με τηForce India υιοθέτησε μια εναλλακτική στρατηγική τριών pit stop. Εκκίνησε με τη μέση γόμα και τη διατήρησε στις πρώτες δυο αλλαγές για να βάλει τελικά τη μαλακή στο τελευταίο μέρος. Ο πιο γρήγορος ρυθμός στο φινάλε του αγώνα τον βοήθησε να τερματίσει 8ος τέσσερις θέσεις πιο ψηλά απ’ όπου εκκίνησε. Ο Daniil Kvyat της ToroRosso με παρόμοια στρατηγική βρέθηκε οριακά εκτός βαθμών στον προτελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Όπως αναμένονταν η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν πολύ ψηλή, ξεπέρασε τους 50 βαθμούς Κελσίου, πρόκειται για την υψηλότερη θερμοκρασία που έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια στο Βραζιλιάνικο GP. Η θεωρητικά ταχύτερη εκδοχή τριών pit stopχρησιμοποιήθηκε σχεδόν απ’ όλους τους οδηγούς. Ο μόνος που έκανε ένα pit stopλιγότερο ήταν ο οδηγός της Ferrari, Kimi Raikkonen. Ο Φινλανδός πήρε την 7η θέση μετά από μια συναρπαστική μάχη ενδεικτική της έντασης που υπήρχε για τις πρώτες θέσεις της κατάταξης. Το πρωτάθλημα οδηγών θα κριθεί στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στο Abu Dhabi όπου οι βαθμοί μετρούν διπλοί.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, σχολίασε: « Είδαμε μια γοητευτική μάχη μεταξύ των δυο οδηγών της Mercedes κατά τη διάρκεια της οποίας κλήθηκαν να ισορροπήσουν την επιθυμία τους για νίκη με την ανάγκη να αξιοποιήσουν σ’ αυτές τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες με το καλύτερο τρόπο τα ελαστικά. Η θερμοκρασία αέρα και οδοστρώματος ήταν υψηλότερες από το αναμενόμενο. Αυτό προκάλεσε σε κάποιο βαθμό τοπικές παραμορφώσεις και μετατοπίσεις ειδικά στο ξεκίνημα του αγώνα λόγω του υψηλού φορτίου καυσίμου ενώ χρησιμοποιούνταν η μαλακή γόμα και η θερμοκρασία ήταν στην υψηλότερη τιμή της ημέρας. Παραταύτα αυτό δεν επηρέασε την απόδοση των ελαστικών. Ο νέος ασφαλτοτάπητας δημιούργησε μια σειρά από προκλήσεις για όλους το τριήμερο. Αυτό περιλαμβάνει και τις ομάδες και τους οδηγούς και εμάς. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική τριών pit stop, αυτή είχαμε προβλέψει πως θα είναι η ταχύτερη στο Interlagos. Όμως και η στρατηγική των δυο pit stop που ακολούθησε ο Kimi Raikkonen αποδείχτηκε αποδοτική σ’ έναν από τους πιο απαιτητικούς αγώνες της χρονιάς».
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
| Μέση | Μαλακή |
Πρώτος | Ham 1:13.555s | Hul 1:13.728 |
Δεύτερος | Ros 1:13.619s | Gro 1:14.070s |
Τρίτος | But 1:13.999s | Kvy 1:14.144s |
Περισσότεροι γύροι στον αγώνα
Μέση γόμα: Raikkonen (36 γύρους)
Μαλακή γόμα: Hulkenberg και Kvyat (11 γύρους)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε τρία pit stop που θεωρητικά ήταν η ταχύτερη στρατηγική για τον αγώνα των 71 γύρων. Λόγω της υψηλής φθοράς των ελαστικών αυτή υιοθετήθηκε απ’ όλους τους οδηγούς πλην ενός. Η πρόβλεψή μας έκανε λόγο για ένα μικρό πρώτο μέρος με τη μαλακή γόμα, προτού αλλάξεις σε μέση. Τη δεύτερη αλλαγή την περιμέναμε στον 21ογύρο και την τελευταία πάντα με μέση γόμα στον 46ο γύρο. Ο Rosberg ακολούθησε ακριβώς αυτό το μοτίβο αλλάζοντας ελαστικά στους γύρους 7, 26 και 50.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου