Όπως πέρυσι έτσι και φέτος ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν επικεφαλής σε κάθε γύρο του αγώνα, στο Μονακό. Εκκίνησε από την pole με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red(κόκκινο χρώμα) και μετά έβαλε την μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο χρώμα). Πέρα απ’ αυτό η Mercedes συνέχισε το σερί της, βρίσκεται επικεφαλής σε κάθε γύρο των μέχρι τώρα αγώνων της σεζόν.
Ο Rosberg είχε μια έντονη μάχη με τον άλλο οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton από την αρχή ως το τέλος. Η διαχείριση των ελαστικών και της κατανάλωσης αποδείχτηκαν καθοριστικοί παράγοντες καθώς η διαφορά απόδοσης μεταξύ τους ήταν μικρή.
Αμφότεροι οι οδηγοί έκαναν το μοναδικό τους pit stop στον 26ο γύρο με το Rosberg να σταματάει ακριβώς πριν το Hamilton καθώς η Mercedes όπως οι περισσότερες ομάδες επωφελήθηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι πρώτοι έξι της τελικής κατάταξης σταμάτησαν μόνο μια φορά για ελαστικά, απ’ αυτούς που άλλαξαν δυο φορές λάστιχα, τερμάτισε ψηλότερα (8ος) ο Romain Grosjean.
Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα, απ’ αυτούς που έβαλαν τη μαλακή στην αρχή πιο μπροστά βρίσκονταν ο Nico Hulkenberg. Ακολουθώντας στρατηγική ενός pit stop κέρδισε 6 θέσεις και ανέβηκε από την 11η στην 5η.
Μια άλλη καινοτόμος στρατηγική υιοθετήθηκε από τη Williams και το Felipe Massa που διένυσε 45 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα προτού βάλει τη μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος του αγώνα. Αυτή η στρατηγική του επέτρεψε ν’ ανέβει από την 16η θέση στην 7η στο τέλος του αγώνα. Επίσης ο Grosjean συμπλήρωσε πάνω από 50 γύρους αγώνα, μ’ ένα σετ πολύ μαλακής γόμας, έφτασε από τον 24ο γύρο ως το τέλος.
Μετά το Grand Prix του Μονακό η Pirelli θα δώσει στον πρωταθλητή GP2, Fabio Leimerτη δυνατότητα να οδηγήσει μονοθέσιο F1, ως έπαθλο για την περσινή κατάκτηση του τίτλου. Ο Ελβετός οδηγός θα οδηγήσει ένα μονοθέσιο 2012, της Lotus στην πίστα τουPaul Ricard στη Γαλλία, αύριο Τρίτη.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σημείωσε: «To Μονακό είναι πάντα απρόβλεπτο και ακόμη μια φορά είδαμε πληθώρα δράσης, αυτοκίνητο ασφαλείας και αγωνιστικά συμβάντα. Η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους δεν ήταν θέμα όπως φάνηκε από την παρατεταμένη χρήση ακόμη και της πολύ μαλακής γόμας αλλά και το γεγονός ότι οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν μόνο μια αλλαγή ελαστικών. Στα ελαστικά του Grosjean για παράδειγμα είχε απομείνει το 20% της γόμας τους, παρότι συμπλήρωσε μ’ αυτά πάνω από 50 γύρους. Οι θερμοκρασίες ήταν πιο χαμηλές απ’ ότι στις κατατακτήριες δοκιμές όμως ο ρυθμός του αγώνα ήταν τέτοιος που οι τέσσερις πρώτοι έριξαν γύρο σ’ όλους τους υπόλοιπους. Η μάχη ανάμεσα στους τρεις πρώτους ήταν αμφίρροπη. Μολονότι φέτος χρησιμοποιούμε ένα πιο ανθεκτικό ελαστικό, η απόδοση γενικά δεν έχει οριοθετηθεί. Ως αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών, προμηθεύουμε όλα τα μονοθέσια από το πρώτο ως το τελευταίο, τα υπόλοιπα είναι στο χέρι των ομάδων. Συγχαρητήρια επίσης στη Marussia που πήρε άξια τους πρώτους της βαθμούς στη F1 με τα ελαστικά μας».
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
| Μαλακή | Πολύ μαλακή |
Πρώτος | RIC – 1m19.252s | RAI – 1m18.479s |
Δεύτερος | HAM – 1m19.361s | ROS – 1m20.082s |
Τρίτος | ROS – 1m19.425s | HAM – 1m20.321s |
Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα:
Μαλακή52 γύροιAlonso, Button, Hamilton, Ricciardo, Rosberg
Πολύ μαλακή54 γύροιGrosjean
Μετρητής αλήθειας:
Οι ομάδες έχουν πολύ μικρή εμπειρία από την πολύ μαλακή γόμα και αυτό έκανε δύσκολη την πρόβλεψη για τη στρατηγική που θα ακολουθούσαν. Περιμέναμε όσους εκκινούσαν με την πολύ μαλακή γόμα, ν’ αλλάξουν σε μαλακή στον 30στο γύρο. Εν τέλει η στρατηγική διαμορφώθηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας με τα μονοθέσια να αλλάζουν ελαστικά στον 26ο γύρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου