Μετά από ένα σύντομο χειμερινό διάλειμμα δύο περίπου μηνών, η Formula 1 επιστρέφειστην ενεργό δράση στη Χερέθ της Ισπανίας, για την πρώτη από τις τρεις τετραήμερεςδοκιμές που έχουν προγραμματιστεί πριν την έναρξη της σεζόν (οι δύο επόμενες δοκιμέςστο Μπαχρέιν, 19 - 22 Φεβρουαρίου και 27 Φεβρουαρίου - 2 Μαρτίου).
Είναι η πρώτη εμφάνιση για πολλά από τα φετινά μονοθέσια της F1 καθώς έχουνπροηγηθεί σημαντικές τεχνικές εξελίξεις με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες 1.6L και πολλαπλά συστήματα ανάκτησης ενέργειας για τους διεκδικητές του τίτλου, που θακληθούν να λειτουργήσουν με μία δραστικά μειωμένη ποσότητα καυσίμου και ανανεωμένους κανόνες αεροδυναμικής για το 2014.
Αυτές οι σημαντικές αλλαγές συνθέτουν ένα τελείως διαφορετικό καθεστώς για τηδυναμική του αυτοκινήτου, γι’ αυτό η Pirelli εξέλιξε μία νέα γκάμα ελαστικών για φέτοςπου ανταποκρίνεται σε ειδικές απαιτήσεις. Όλα τα slick ελαστικά του 2014 έχουν νέαδομή και νέες γόμες με ελαφρώς αυξημένο βάρος. Το ελαστικό βροχής έχει νέα χάραξηπέλματος και διαφορετική γόμα.
Η Χερέθ, που διαθέτει την πιο άγρια άσφαλτο από οποιοδήποτε σιρκουί έχει φιλοξενήσει τη Formula 1, προσφέρει την πρώτη ευκαιρία στις ομάδες για να αρχίσουν να ενσωματώνουν στα μονοθέσιά τους τα ελαστικά του 2014, ενώ η τελευταία ημέρα θα είναι αφιερωμένη στη δοκιμή ελαστικών βροχής σε μία τεχνητά βρεγμένη πίστα (εκτός εάν βρέξει κάποια από τις προηγούμενες ημέρες των δοκιμών, περίπτωση στην οποία θα αλλάξει η ημέρα της δοκιμής ελαστικών βροχής).
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery δήλωσε τα εξής:
«Η δοκιμή της Χερέθ είναι πολύ σημαντική καθώς βλέπουμε για πρώτη φορά στην πίστατα μονοθέσια και τους κινητήρες του 2014 και το πώς συνεργάζονται με τα ελαστικά μας.
Ειδικότερα, αυτή η πρώτη δοκιμή μας δίνει την ευκαιρία να δούμε πώς τα νέα μονοθέσιασυμπεριφέρονται με τα τελευταία προϊόντα μας, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορέςμεταξύ όλων των μονοθεσίων του 2014. Η δοκιμή της Χερέθ αποτελεί επίσημη δοκιμή,αλλά και μια πολύτιμη εμπειρία για όλους.
Τα ελαστικά του 2014 είναι διαφορετικά από τη περσινή γκάμα όπως και τα φετινάμονοθέσια, ενώ το μεγαλύτερο μέρος της προετοιμασίας μας έχει γίνει μέσω προηγμένηςπροσομοίωσης δεδομένων, καθώς και με δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες σε πίστα.Πέρσι, οι ομάδες έχασαν πολύτιμο χρόνο δοκιμών πριν την έναρξη της σεζόν λόγωυπερβολικού ψύχους στην Ισπανία: υπήρχε ακόμα και πάγος στην πίστα σε κάποιοσημείο. Για να αντιμετωπίσουμε κάτι τέτοιο, εξελίξαμε μία ειδική ‘χειμερινή’ έκδοση(‘winter’) της σκληρής γόμας. Το ελαστικό αυτό θα χρησιμοποιηθεί μόνο στη δοκιμή της Χερέθ και είναι σχεδιασμένο για αποτελεσματική λειτουργία σε κρύες συνθήκες. Τέλος, οι νέοι κανονισμοί ορίζουν ότι μία από της ημέρες των δοκιμών πριν την έναρξη της σεζόν θα αφιερωθεί στη δοκιμή των νέων μας ελαστικών Cinturato intermediate και wet σευγρές συνθήκες. Αυτό προγραμματίζεται για την τελευταία ημέρα στη Χερέθ, ώστε να μπορέσουν οι ομάδες να αποκτήσουν εμπειρία από ένα μεγάλο εύρος συνθηκών το ταχύτερο δυνατό, καθώς διαμορφώνουν το σετάρισμα για τα νέα τους μονοθέσια.»
Δεδομένα Δοκιμών:
Περισσότερα στοιχεία δοκιμών:
Γόμα | Ποσότητα | Ταχύτερος χρόνος το 2013 |
Supersoft | 0 | 1.24.233 ** |
Soft | 0 | 1.17.879 |
Medium | 2 | 1.18.766 |
Hard | 4 | 1.18.565 |
Winter compound | 6 | N/A |
Intermediate | 3 | 1.35.600 |
Wet | 3 | N/A |
* Η παραπάνω επιλογή έγινε από την Pirelli σε συμφωνία με τις ομάδες. Κάθε ομάδα μπορεί να επιλέξει άλλα επτά σετ για τη δοκιμή αυτή.
** Ο χρόνος δεν είναι αντιπροσωπευτικός
Τι έχει αλλάξει στα ελαστικά του 2014:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου