Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2012

PIRELLI: ‘ΠΙΟ ΤΕΤΡΑΓΩΝΑ’ ΚΑΙ ΠΙΟ ‘ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ’ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΖΟΝ 2012 ΤΗΣ FORMULA 1


Εν όψει της δεύτερης σεζόν της σαν μοναδικός προμηθευτής ελαστικών στη Formula 1, η Pirelli παρουσίασε τη νέα γκάμα για το 63ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της FIA στην πίστα Yas Marina στο Abu Dhabi. Η Pirelli έχει εξελίξει τα νέα ελαστικά σε συνεργασία με τις ομάδες σύμφωνα με τους τελευταίους τεχνικούς κανονισμούς που αφορούν στην επίδραση της εξαγωγής των καυσαερίων στην αεροδυναμική του μονοθεσίου. Κύρια χαρακτηριστικά είναι: πιο τετράγωνα προφίλ, αυξημένη πρόσφυση, και πιο μαλακές, πιο ανταγωνιστικές γόμες με σταθερή φθορά.

Στόχος για τα ελαστικά του 2012 είναι να προσφέρουν πιο συναρπαστικό θέαμα σε αγώνες που θα παραμένουν απρόβλεπτοι μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας, με δύο έως τρία pit stop ανά αγώνα και ιδιαίτερη έμφαση στις στρατηγικές των ομάδων. Τα έγχρωμα διακριτικά στο πλάι των ελαστικών γίνονται μεγαλύτερα για να αναγνωρίζονται ευκολότερα, ενώ το Cinturato – ένα εμβληματικό όνομα στην ιστορία της F1 επιστρέφει: Το ελαστικό με το οποίο η Pirelli αγωνίστηκε και κέρδισε στη δεκαετία του 1950. Από το 2012, το Cinturato θα προσδιορίζει τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά. Επίσης, επιστρέφει το Racing Tyre System της Pirelli, με κάποιες νέες λειτουργίες. Πρόκειται για μία πλατφόρμα που δημιούργησαν οι μηχανικοί της Pirelli για να καταγράψουν τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις κάθε ελαστικού: πληροφορίες που μοιράζονται με τις ομάδας και το Formula One Management (FOM).

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε σε διεθνή συνέντευξη τύπου παρουσία του Marco Tronchetti Provera, Πρόεδρο & CEO της Pirelli, του Αγωνιστικού Διευθυντή Paul Hembery, και του Διευθυντή R&D, Maurizio Boiocchi.

Ο Marco Tronchetti Provera δήλωσε: «Μετά τη θετική εμπειρία της τελευταίας χρονιάς, οι ομάδες μας ζήτησαν να συνεχίσουμε να τους παρέχουμε ελαστικά με τα χαρακτηριστικά που συνέβαλαν στους θεαματικούς αγώνες του 2011. Και αυτό ακριβώς κάναμε, βελτιστοποιώντας τις γόμες και τα προφίλ για να εγγυηθούμε ακόμα καλύτερες και πιο σταθερές επιδόσεις σε συνδυασμό με τον προβλεπόμενο ρυθμό φθοράς που παρουσίασε η γκάμα P Zero από το 2011. Περιμένουμε απρόβλεπτους αγώνες, με ποικίλες στρατηγικές και αρκετά pit stop: δηλαδή, όλους αυτούς τους παράγοντες που συνετέλεσαν στους απολαυστικούς περσινούς αγώνες, τόσο για τους αγωνιζόμενους όσο και για τους θεατές. Οι νέες γόμες εξελίχθηκαν σε όλη την περσινή σεζόν χάρη στην εντυπωσιακή καμπύλη εκμάθησης και τους χρόνους αντίδρασης των μηχανικών μας, οι οποίοι είναι έτοιμοι να συνεχίσουν τις βελτιώσεις κατά τη διάρκεια και της φετινής σεζόν».

Νέα για το 2012: πιο ανταγωνιστικά και πιο τετράγωνα ελαστικά
Όπως πέρσι, η Pirelli θα προσφέρει στις ομάδες τέσσερις γόμες ελαστικών slick –πολύ μαλακές (supersoft), μαλακές (soft), μεσαίες (medium) και σκληρές (hard) – μαζί με δύο τύπους βρόχινων ελαστικών όπως υπαγορεύουν οι κανονισμοί της. Όλα τα ελαστικά P Zero slick θα έχουν νέο προφίλ συγκριτικά με το 2011 ενώ τρεις τύποι (soft, medium και hard) θα φέρουν νέες γόμες.

Οι νέες γόμες είναι πιο μαλακές, με αυξημένη πρόσφυση, καλύτερη απόδοση, μεγαλύτερης διάρκειας μέγιστες επιδόσεις, αλλά ίδια συνολική διάρκεια ζωής. Από τα βρόχινα ελαστικά, μόνο τα full wet – Cinturato Blue – έχουν αλλάξει, ενώ τα ενδιάμεσα, Cinturato Green, παραμένουν ίδια.

Επίσης ίδια παραμένουν από πέρσι και κάποια βασικά χαρακτηριστικά, κοινά και για τα έξι είδη ελαστικών Pirelli: ασφάλεια, αξιοπιστία, δομική ακεραιότητα, οδηγική ακρίβεια και γρήγορες αλλά διαφορετικές καμπύλες φθοράς για κάθε γόμα. Η μεθοδολογία της Pirelli στον τομέα R&D παραμένει ίδια. Η σχεδίαση και οι δοκιμές των ελαστικών του 2012 επηρεάστηκαν θετικά από το συνεχή διάλογο με τις ομάδες και τους οδηγούς, που συνετέλεσαν στην εξέλιξη των νέων ελαστικών P Zero και Cinturato από πέρσι. Τα αποτελέσματα των δοκιμών στην πίστα συνδυάστηκαν με τα δεδομένα της προσομοίωσης, που μπορεί να αναπαράγει και να προβλέπει τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις ενός ελαστικού σε όλες τις συνθήκες σιρκουί και καιρού από τις 20 πίστες που περιλαμβάνονται στο καλεντάρι της Formula 1.

Οι υπεύθυνοι εξέλιξης των ελαστικών Pirelli για το 2012 έλαβαν υπόψη και τις αλλαγές που υπήρξαν στους κανονισμούς της FIA σε ό,τι αφορά την εξαγωγή των καυσαερίων. Το νέο μέτρο, που αποσκοπεί στη μείωση της αεροδυναμικής πίεσης (άντωσης) σε κάθε ελαστικό, απαιτεί φαρδύτερη και πιο ομοιόμορφη επιφάνεια επαφής. Και ο στόχος επιτεύχθηκε με ένα λιγότερο στρογγυλό ώμο ελαστικού και με τη χρήση πιο μαλακών γομών, που επιτυγχάνουν καλύτερη πρόσφυση και επιδόσεις. Η διαφορά επιδόσεων έχει αλλάξει μεταξύ των διαφορετικών τύπων γομών, που σε κάθε περίπτωση έχουν βελτιωθεί. Στη σεζόν του 2011, υπήρχε μία διαφορά 1,2 – 1,8 δευτερολέπτων ανά γύρο ανάμεσα στις γόμες. Φέτος. Στόχος για φέτος είναι διαφορά μικρότερη του ενός δευτερολέπτου: μεταξύ έξι και οκτώ δέκατων. Οι γόμες της νέας σεζόν συνδυάζονται και βασίζονται στην εξέλιξη των ελαστικών του 2011 από τους μηχανικούς της Pirelli. Τα τελικά προϊόντα οριστικοποιήθηκαν στο R&D κέντρο της Pirelli στο Μιλάνο, με τη βοήθεια των αποτελεσμάτων των πειραματικών ελαστικών στις ελεύθερες δοκιμές των περσινών grand prix στο Sepang, Montreal, Silverstone, Nurburgring, Abu Dhabi και Interlagos καθώς και τη δοκιμή νεαρών οδηγών στο Abu Dhabi το Νοέμβριο. Στις δοκιμές χρησιμοποιήθηκαν συνολικά 6.000 ελαστικά, που κάλυψαν περίπου 11.000 χιλιόμετρα. Επιπλέον, η Pirelli πραγματοποίησε πέντε ιδιωτικές δοκιμές σε Κωνσταντινούπολη, Βαρκελώνη (δύο φορές), Χερέζ και Μόντζα διανύοντας 9.000 χιλιόμετρα.

Τα νέα ελαστικά Formula 1 της Pirelli θα κάνουν το ντεμπούτο τους στη Χερέζ, στις 7 Φεβρουαρίου, στην πρώτη επίσημη δοκιμή της σεζόν του 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου