Δευτέρα 18 Απριλίου 2011

F1 KINA: H ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΕ ΡΟΛΟ-ΚΛΕΙΔΙ

Το Κινεζικό Grand Prix τελικά κρίθηκε στους έξι τελευταίους γύρου, μετά από θρυλική μάχη μεταξύ του Sebastian Vettel (Red Bull) και του οδηγού της McLaren, Lewis Hamilton, όπου κύριο ρόλο έπαιξε η στρατηγική ελαστικών. Ο Hamilton προσπέρασε τον Vettel και τέθηκε επικεφαλής της κούρσας τέσσερις γύρους πριν από το τέλος, ενώ στη συνέχεια ο Γερμανός οδηγός αναγκάστηκε να υπερασπιστεί τη θέση του από τον Jenson Button (McLaren) και τον άλλο οδηγό της Red Bull, Mark Webber.
Το φινάλε ήταν συγκλονιστικό με τον Hamilton να τερματίζει πρώτος και τον Vettel να ακολουθεί. Ο Vettel παραμένει πρώτος στην κατάταξη του πρωταθλήματος. Η στρατηγική ελαστικών αποδείχτηκε κρίσιμη για το αποτέλεσμα του αγώνα, με τις McLaren να υιοθετούν τρία pit stop και τη Red Bull, αντίστοιχα, δύο για τον Vettel και τρία για τον Mark Webber, ο οποίος ξεκίνησε από τη 18η θέση μετά από προβλήματα που προέκυψαν στη διάρκεια των ελεύθερων και των κατατακτήριων δοκιμών του Σαββάτου.
Λόγω του ότι ο Webber αποχώρησε νωρίς από τις κατατακτήριες δοκιμές είχε στη διάθεσή του τρία σετ μαλακών ελαστικών PZero για τον αγώνα, τα οποία αξιοποίησε άριστα την Κυριακή. Με τρία pit stop κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Webber κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, προσπερνώντας τον Button στον προτελευταίο γύρο.
Ο Vettel εφάρμοσε με επιτυχία τη στρατηγική δύο pit stop μέχρι τους τελευταίους γύρους, αλλά αναγκάστηκε να οδηγήσει με σκληρά ελαστικά ένα πολύ μεγαλύτερο stint έναντι των αντιπάλων του. Το φινάλε ήταν συναρπαστικό με τους έξι πρώτους οδηγούς να τερματίζουν με διαφορά μόλις 15 δευτερολέπτων. Όλος ο αγώνας ήταν συγκλονιστικός, με άφθονες προσπεράσεις και θρυλικές μάχες ανάμεσα στον πολυπρωταθλητή Michael Schumacher και τον παγκόσμιο πρωταθλητή Fernando Alonso. Στο δυνατό θέαμα συνέβαλαν και κάποια εκκολαπτόμενα ταλέντα, όπως οι Sergio Perez και Kamui Kobayashi.
Για τρίτη φορά φέτος, ο καιρός παρέμεινε στεγνός όλο το Σαββατοκύριακο, ενώ την ημέρα του αγώνα οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος ήταν γύρω στους 220C και στην πίστα έφταναν τους 300C. Όλοι οι πιλότοι πλην του Webber ξεκίνησαν τον αγώνα με soft ελαστικά, ενώ οι ομάδες επέλεξαν διαφορετικές στρατηγικές μεταξύ δύο και τριών pit stops. Μοναδική εξαίρεση ήταν ο οδηγός της HRT, Narain Karthikeyan, ο οποίος τερμάτισε 23ος έχοντας μόνο ένα pit stop στον 23ο γύρο. Τον ταχύτερο γύρο του αγώνα σημείωσε ο Webber (1m38.993s) ο οποίος ήταν και αισθητά πιο γρήγορος από τον ταχύτερο περσινό αγωνιστικό γύρο του Hamilton (1m42.061s) – κατά τη διάρκεια του οποίου υπήρξαν χρονικά διαστήματα με ελαφρά βροχή.
Ο Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli, Paul Hember, δήλωσε τα εξής: «Οι αγώνες εξελίσσονται όλο και καλύτερα φέτος! Πιστεύω ότι κανείς από όσους παρακολουθούσαν τον αγώνα δεν μπορούσε να προβλέψει το αποτέλεσμα μέχρι το τέλος - δηλαδή πετύχαμε ακριβώς αυτό που θέλαμε όταν ξεκινήσαμε το project F1. Είδαμε ότι οι ομάδες διαφοροποιήθηκαν ως προς τη στρατηγική ελαστικών, με τη McLaren να τάσσεται υπέρ τριών pit stop για το Hamilton, και τη Red Bull να βρίσκεται ένα βήμα πριν τη νίκη με δύο μόνο pit stop. Συγκριτικά με το GP Μαλαισίας, η φθορά ήταν πολύ μικρότερη, ενώ κάποιοι οδηγοί οδήγησαν 20 γύρους ή παραπάνω με σκληρά ελαστικά.
Δεν είχαμε υπερβολική αποκόλληση γόμας που κολλά στην πίστα και ήταν φανερό ότι η έκβαση του αγώνα κρίθηκε από τη στρατηγική ελαστικών. Η τελική εικόνα ήταν ότι όλοι οι πρώτοι πιλότοι τερμάτισαν με ελάχιστη διαφορά και όσοι είχαν φροντίσει να μην καταπονήσουν υπερβολικά τα ελαστικά τους σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα. Δύσκολο να φανταστούμε πώς θα επαναλάβουμε ένα τέτοιο αποτέλεσμα στο επόμενο GP στην Τουρκία, αλλά σίγουρα θα προσπαθήσουμε για κάτι ανάλογο».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου