Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2014

F1: Η ώρα της Βραζιλίας


Η πίστα του Interlagos βρίσκεται στην καρδιά του Σάο Πάολο και όσον αφορά στο μήκος της είναι ο δεύτερος μικρότερος γύρος όλης της χρονιάς μετά το Μονακό. Περιλαμβάνει μια αλληλουχία στροφών, αλλαγών πορείας και υψομετρικών διαφορών που την καθιστούν μια συναρπαστική πρόκληση για οδηγούς, μονοθέσια και ελαστικά. Η μέση και η μαλακή γόμα επιλέχτηκαν για το Interlagos όπου παραδοσιακά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής, οι μετεωρολογικές προβλέψεις κάνουν λόγο για βροχερό καιρό σε μεγάλα διαστήματα του Σαββατοκύριακου. Ο υπερβολικός αριθμός στροφών για τα 4.309km της διαδρομής έχει ως αποτέλεσμα συνεχή δουλειά για τα ελαστικά. Ταυτόχρονα λόγω απουσίας μεγάλων ευθειών δεν υπάρχει σημείο όπου έχουν την ευκαιρία ν’ αποβάλλουν θερμότητα. Παράλληλα είναι γνωστό σ’ όλους πως η συγκεκριμένη πίστα έχει ανομοιομορφίες στις γρήγορες καμπές αλλά και μικρές περιοχές διαφυγής όλα αυτά απαιτούν το μέγιστο της συγκέντρωσης από τους οδηγούς.

Πάνω απ’ όλα το Interlagos είναι γνωστό για τους ενθουσιώδεις φιλάθλους και τη μοναδική του ατμόσφαιρα. Είναι μια πίστα όπου στο παρελθόν έχουν κριθεί πολλοί τίτλοι αλλά με τους διπλούς βαθμούς που θα δοθούν φέτος στο Abu Dhabi αποκλείεται να κριθεί ο φετινός τίτλος αυτό το Σαββατοκύριακο.

 

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Η Βραζιλιάνικη αγορά είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο για την Pirelli για μας είναι ευχαρίστηση να βρισκόμαστε ανάμεσα σε φίλους και υποστηρικτές. Κάθε γύρος απαιτεί πολλά από τα ελαστικά καθώς οι στροφές είναι συνεχόμενες μερικές εξ’ αυτών δε, πολύ υψηλής ταχύτητας. Οπότε το να εκμεταλλευτεί κανείς πλήρως τα ελαστικά με την κατάλληλη στρατηγική είναι προφανώς καθοριστικής σημασίας για τον αγώνα. Στο παρελθόν έχουμε δει βροχή σε πολλούς αγώνες στο Interlagos αυτό είναι πολύ πιθανό να συμβεί και φέτος. Όλα αυτά προσδίδουν στη φήμη του Βραζιλιάνικου GP θεωρείται πως δίνει δραματικούς αγώνες όπου κανείς δεν ξέρει τι να περιμένει. Ανυπομονούμε λοιπόν για ένα ακόμη συναρπαστικό Σαββατοκύριακο μπροστά σ’ ένα κοινό που είναι πραγματικά παθιασμένο με τη F1».

 

Jean Alesi, σύμβουλος Pirelli«Έχω αγωνιστεί στο Interlagos 12 φορές. Το λατρεύω παρότι είναι ιδιαίτερα απαιτητικό από πλευράς φυσικής κατάστασης για τους οδηγούς. Αυτό συμβαίνει γιατί στρίβεις συνεχώς και δέχεσαι συνδυασμό δυνάμεων. Ειδικότερα οι απαιτήσεις είναι μεγάλες από τους αυχενικούς μύες και στο παρελθόν ήταν ακόμη πιο δύσκολο όταν ο αγώνας γίνονταν στην αρχή του πρωταθλήματος και δεν είχαμε συνηθίσει. Θυμάμαι τις αναπηδήσεις της πίστας, επίσης την Παρασκευή το οδόστρωμα ήταν σκονισμένο και γλιστρούσε, μετά βελτιώνονταν και κράταγε όσο καθάριζε η γραμμή καθώς η άσφαλτος είναι τραχιά. Να δούμε αν ισχύει το ίδιο φέτος».

 

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών

Το Interlagos είναι μια από τις λίγες πίστες του πρωταθλήματος που η φορά κίνησης είναι αντίθετη από τους δείκτες του ρολογιού. To φινάλε του πρωταθλήματος είναι αριστερόστροφο καθώς το ίδιο ισχύει για το Circuit of the Americas και τη Yas Marina.

Η μέση γόμα έχει πιο χαμηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και αποδίδει καλύτερα σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών ακόμη και στις πιο χαμηλές. Αντίθετα η μαλακή γόμα έχει πιο υψηλό παράθυρο θερμοκρασιακής λειτουργίας και λειτουργεί καλύτερα σε υψηλές θερμοκρασίες. Αυτό θα επηρεάσει τη στρατηγική αγώνα.  Τα ελαστικά στο Interlagos υπόκεινται σε συνδυασμό φορτίσεων. Πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις ασκούνται την ίδια στιγμή με αποτέλεσμα την αύξηση στη θερμοκρασία της γόμας. Τα επίπεδα της κάθετης δύναμης (downforce) είναι συνήθως υψηλά. Οι απαιτήσεις σε μηχανική και αεροδυναμική πρόσφυση είναι παραπλήσιες.

 

Πέρυσι η στρατηγική νίκης ήταν αυτή των δυο pit stopO οδηγός της Red Bull,Sebastian Vettel εκκίνησε με τη μέση γόμα και έβαλε ξανά τη μέση γόμα στον 24ο γύρο και τελικά την σκληρή στον 47ο γύρο. Πριν τον αγώνα οι οδηγοί δεν μπόρεσαν να δοκιμάσουν σε στεγνό οδόστρωμα αυτό δημιούργησε μπέρδεμα στην χάραξη στρατηγικής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου