Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

F1: Νίκη Ricciardo με τρία pit stop



Ο RICCIARDO ΚΕΡΔΙΣΕ ΣΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΑΝΑΠΑΥΛΑ ΜΕ 3 PIT STOP

 

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΗΤΑΝ ΣΥΝΑΡΠΑΣΤΙΚΟΣ ΛΟΓΩ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΩΔΟΥΣ ΒΡΟΧΗΣ ΠΟΥ ΕΠΕΣΕ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ

 

ΤΡΕΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΡΕΙΣ ΠΡΩΤΟΥΣ

 

 

Ο οδηγός της Red BullDaniel Ricciardo πήρε την δεύτερη νίκη της καριέρας του στο Ουγγρικό GP που είχε για χορηγό της Pirelli και διατηρήθηκε στην 3η θέση της βαθμολογίας πριν την ετήσια καλοκαιρινή ανάπαυλα τηςFormula 1. Ο Ricciardo ακολούθησε στρατηγική 3 pit stopκαι χρησιμοποίησε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα τη μαλακή γόμα P ZERO Yellow (κίτρινο χρώμα)  αφότου εκκίνησε με ενδιάμεσα ελαστικά βροχής, Cinturato Green. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari κατάφερε να κρατήσει τη 2η θέση παρά την πίεση του Lewis Hamilton με τηMercedes. Ο Βρετανός παρότι εκκινούσε από τα pit, κατάφερε να τερματίσει 3ος προσπερνώντας όλους τους υπόλοιπους πιλότους. Αμφότεροι ακολούθησαν στρατηγική δυο pit stop. Εκκίνησαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά και μετά ο Hamilton έβαλε τη μαλακή γόμα και στο τέλος τη μέση. Ο Alonso χρησιμοποίησε μόνο τη μαλακή γόμα, η τελευταία φορά που άλλαξε ελαστικά ήταν στον 38ο γύρο, συμπλήρωσε με τη μαλακή γόμα 32 γύρους.

 

Μια δυνατή μπόρα λίγο προτού τα μονοθέσια παραταχτούν στο grid, δημιούργησε πονοκέφαλο στους μηχανικούς που χαράζουν τη στρατηγική των ομάδων. Ο προβληματισμός ήταν αν θα έπρεπε να τοποθετήσουν τα Cinturato Blue που είναι ελαστικά για πολύ βροχή ή τα ενδιάμεσα ελαστικά για την εκκίνηση. Μετά από μερικούς αναγνωριστικούς γύρους πριν τοποθετηθούν στο grid όλοι οι οδηγοί επέλεξαν για την εκκίνηση του αγώνα, τα ενδιάμεσα ελαστικά.

 

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον 8ο γύρο οδήγησε σε αλλαγή στρατηγικής όλους τους οδηγούς εκτός από τον Kevin Magnussen με τη McLaren. Ο Δανός δεν άλλαξε ελαστικά ως το 15ο γύρο που έβαλε τη μαλακή γόμα P Zero Yellow καθώς η πίστα στέγνωνε γρήγορα. Ο άλλος οδηγός της McLarenJenson Button ήταν ο μόνος που αλλάζοντας ελαστικά, έβαλε ξανά ενδιάμεσα, αυτό δεν απέδωσε και τερμάτισε τελικά 10ος παρότι στιγμιαία είχε βρεθεί επικεφαλής.

 

Εφόσον χρησιμοποιήθηκαν ελαστικά για βρεγμένο οδόστρωμα στον αγώνα, δεν υπήρχε υποχρέωση από τους οδηγούς να χρησιμοποιήσουν και τις δυο διαθέσιμες γόμες για στεγνό. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δούμε έναν εκπληκτικό αγώνα με συνεχείς εναλλαγές θέσεων όχι μόνο στην κορυφή αλλά και στο μέσον της κατάταξης. Τούτο οφείλεται στις πολλές διαφορετικές στρατηγικές που εφαρμόστηκαν. Σε κάποιο σημείο του αγώνα ήταν ισορροπημένα τα σετ μέσης και μαλακής γόμας που χρησιμοποιούνταν.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hembery, σχολίασε: « Σήμερα στο Hungaroring φάνηκε πως μπορεί η στρατηγική ελαστικών να επηρεάσει θετικά έναν αγώνα. Όσα μας ζητήθηκαν από τον οργανωτή και τις ομάδες το 2011 όταν ήρθαμε στο σπορ, ισχύουν και σήμερα. Τα αποτελέσματα δείχνουν πως τα ελαστικά και η στρατηγική βοηθούν στο να διεξάγονται πολύ συναρπαστικοί αγώνες. Η βροχή που έπεσε πριν την εκκίνηση του αγώνα επίσης βοήθησε καθώς οι ομάδες χρειάστηκε να προβληματιστούν για το ποια ελαστικά βροχής θα χρησιμοποιήσουν στην εκκίνηση. Είδαμε μερικές αμφίρροπες, συναρπαστικές μάχες ως το τέλος που κατέδειξαν πόση σημασία έχει να διαλέξεις τη σωστή στρατηγική και να έχεις την ικανότητα αντίδρασης – προσαρμογής στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Τώρα η F1 θα έχει καλοκαιρινή ανάπαυλα, το πρώτο μέρος της σεζόν ήταν σίγουρα συναρπαστικό. Το σπορ μπήκε σε μια νέα εποχή και εμείς δοκιμάσαμε ακόμη και το πώς δείχνουν τα ελαστικά με ζάντες 18 ιντσών. Ανυπομονούμε για ένα εξίσου συναρπαστικό δεύτερο μισό του πρωταθλήματος που θα αρχίσει από το Βελγικό GP.

 

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

 

 

Μαλακή

Μέση

Ενδιάμεσα

Πρώτος

ROS 1:25.724

ΗΑΜ 1:27.414

BUT 1:36.787

Δεύτερος

RIC 1:26.608

BOT 1:28.168

MAG 1:39.113

Τρίτος

BOT 1:26.850

MAS 1:28.229

ROS 1:42.447

 

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα

 

ΜαλακήM Chilton (37 γύρους)

ΜέσηD Kvyat (39 γύρους)

Eνδιάμεσο ελαστικόK Magnussen (15 γύρους)

 

Μετρητής αλήθειας:

Είπαμε πως η στρατηγική των 3 αλλαγών είναι θεωρητικά η ταχύτερη στον αγώνα των 70 γύρων ενώ ακολουθώντας στρατηγική 2 αλλαγών μειώνεις τις πιθανότητες να μπλέξεις σε κυκλοφοριακό. Προϋπόθεση γι’ αυτό ήταν να είναι στεγνός ο αγώνας, αυτό ίσχυσε μετά τον 8ο γύρο. Στο τέλος ο Daniel Ricciardo κέρδισε τον αγώνα με 3 pit stop, εκκίνησε με ενδιάμεση γόμα και έβαλε 3 φορές τη μαλακή στον 8ο, 23ο και 54ο γύρο.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου