Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton πήρε την 27η νίκη της καριέρας του στο Βρετανικό GP ακολουθώντας στρατηγική δυο pit stop μετά από μια συγκλονιστική μάχη με τον teammate του Nico Rosberg όπου κλειδί αποδείχτηκε η στρατηγική. Η εγκατάλειψη του Rosberg είχε ως αποτέλεσμα ο Hamilton να μειώσει τη διαφορά στο πρωτάθλημα στους 4 βαθμούς. Αυτό καθιστά οποιαδήποτε απόφαση στρατηγικής και επιλογής ελαστικών, στο μέλλον, πιο καθοριστική από ποτέ. Ο αγώνας διεκόπη με κόκκινη σημαία μετά από ένα ατύχημα στον πρώτο γύρο και υπήρξε καθυστέρηση μιας ώρας για να επισκευαστεί η μπαριέρα. Η επανεκκίνηση αποτέλεσε συνέχεια του αγώνα που είχε ήδη εκκινήσει. Στους οδηγούς δόθηκε η δυνατότητα ν’ αλλάξουν ελαστικά ενόσω περίμεναν στο grid. Η αλλαγή γόμας σ’ εκείνο το σημείο, εφόσον η μια εκ των δυο είχε ήδη χρησιμοποιηθεί έδινε τη δυνατότητα ολοκλήρωσης του αγώνα χωρίς άλλη υποχρεωτική αλλαγή ελαστικών.
Ο οδηγός της Ferrari, Fernando Alonso άλλαξε σ’ εκείνο το σημείο από τη σκληρή στη μέση γόμα, ενώ οι Red Bull των Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, ο Jean Eric Vergne(Toro Rosso), ο Romain Grosjean (Lotus) και ο Sergio Perez (Force India) έκαναν την αντίθετη κίνηση αλλάζοντας από μέση σε σκληρή γόμα.
Ο Hamilton χρησιμοποίησε στρατηγική 2 pit stop για να κερδίσει τον αγώνα αλλά οι άλλοι πιλότοι στο βάθρο και συνολικά επτά από τους δέκα οδηγούς έκαναν μόνο μια αλλαγή ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς. Η Red Bull τουDaniel Ricciardo που τερμάτισε 3ος διένυσε τους τελευταίους 37 γύρους με το ίδιο σετ μέσης γόμας.
Οι ομάδες θα παραμείνουν στο Silverstone για δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης αύριο και μεθαύριο, Τρίτη – Τετάρτη (8-9/7). Σύμφωνα με τους αθλητικούς κανονισμούς του 2014 κάθε ομάδα υποχρεούται να αφιερώσει μια μέρα δοκιμών εξέλιξης κατά τη διάρκεια της σεζόν, στην Pirelli καθώς η Ιταλική εταιρεία εξελίσσει νέα προϊόντα. Οι Ferrari καιMarussia θα κάνουν δοκιμές για λογαριασμό της Pirelli αύριο Τρίτη, ενώ οι Lotus καιRed Bull θα αναλάβουν αυτά τα καθήκοντα, μεθαύριο Τετάρτη. Η ομάδα της Lotus F1 επιλέγει για ένα νέο εγχείρημα με τροχούς 18 ιντσών. Αυτό επιχειρείται για να υπάρχει μια εικόνα του πως μπορεί να δείχνει ένα μονοθέσιο F1, στο μέλλον.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: «Η επανεκκίνηση στην αρχή του αγώνα προφανώς επηρέασε τις στρατηγικές αγώνα. Κάποιοι οδηγοί το εκμεταλλεύτηκαν για ν’ αλλάξουν την αρχική τους στρατηγική. Είδαμε κάποιες αντικρουόμενες επιλογές να υιοθετούνται, οι περισσότεροι οδηγοί που έκαναν αλλαγή έβαλαν την πιο σκληρή γόμα. Ο Alonso αποφάσισε να εκμεταλλευτεί την έξτρα ταχύτητα που πρόσφερε η μέση γόμα – διαφορά περίπου 1 sec στο γύρο – ώστε να ανακτήσει κάποιες θέσεις στην επανεκκίνηση. Η ίδια ιστορία συνεχίστηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα, είδαμε διάφορες επιλογές στρατηγικής. Μολονότι στο Silverstoneαπαντώνται οι υψηλότερες πλευρικές φορτίσεις της χρονιάς, επτά από τους δέκα πρώτους οδηγούς απέδειξαν πως είναι δυνατόν ο αγώνας να ολοκληρωθεί με ένα pit stop. Αυτό καταδεικνύει την αντοχή των ελαστικών. Πιθανόν και ο Lewis Hamilton που πήρε μια σπουδαία νίκη εντός έδρας να μπορούσε να σταματήσει μόνο μια φορά. Τώρα ανυπομονούμε για το τεστ αυτής της βδομάδας κατά τη διάρκεια του οποίου θα αποκτήσουμε μια ιδέα για το πώς δείχνει ένα μονοθέσιο F1 με ελαστικά 18 ιντσών. Θα έχει πολύ ενδιαφέρον ν’ ακούσουμε τη γνώμη των φιλάθλων γι’ αυτό».
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
| Μέση | Σκληρή |
Πρώτος | Vet – 1m37.418s | Ham – 1m37.176s |
Δεύτερος | Ros – 1m38.091s | Bot – 1m38.264s |
Τρίτος | Ric – 1m38.459s | But – 1m38.284s |
Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα:
ΜέσηD. Ricciardo (37 γύροι)
ΣκληρήR.Grosjean (29 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Η εκτίμησή μας για την ταχύτερη στρατηγική ήταν τα δυο pit stop: Εκκίνηση με την μέση γόμα (άσπρο χρώμα) ξανά μέση γόμα στον 23ο γύρο και μετά σκληρή γόμα (πορτοκαλί χρώμα) στον 45ο γύρο. Παραταύτα η κόκκινη σημαία και η μείωση της απόστασης που κινήθηκαν σε ρυθμούς αγώνα τα μονοθέσια επηρέασε τη στρατηγική. Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton επέλεξε στρατηγική μέσης, σκληρής, σκληρής γόμας με τις αλλαγές να γίνονται στον 24ο και στον 41ο γύρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου