Δευτέρα 23 Ιουνίου 2014

F1: Επιτυχημένη στρατηγική Rosberg στην Αυστρία



Η στρατηγική αποδείχτηκε το κλειδί στη νίκη του οδηγού της MercedesNico Rosbergστο Αυστριακό Grand Prix. Ο Γερμανός εκκίνησε από την 3η θέση πίσω από τις δυοWilliams, άλλαξε όμως λάστιχα πριν απ’ αυτές. Μεγιστοποιώντας το πλεονέκτημα του καινούργιου σετ ελαστικών – μια μανούβρα που είναι γνωστή ως «undercut» πλάγιο χτύπημα -  κατάφερε να πάρει την πρωτοπορία μετά τον πρώτο γύρο pit stop.

Ο teammate του Nico RosbergLewis Hamilton χρησιμοποίησε την ίδια στρατηγική ακόμη πιο αποτελεσματικά. Ο Hamilton εκκινούσε 9ος, χρησιμοποίησε την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) P Zero Red Supersoft και έκανε δυο αλλαγές βάζοντας την μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα) P Zero Yellow Soft. Τελικά τερμάτισε 2ος μόλις 1.9 secπίσω από τον teammate του. Οι δυο οδηγοί μονομάχησαν στο τέλος ενώ ο Valtteri Bottasανέβηκε για πρώτη φορά στο βάθρο τερματίζοντας μόλις 8 sec πίσω από τον νικητή.

Ο οδηγός της Force IndiaSergio Perez εκκίνησε 15ος με τη μαλακή γόμα και έφτασε μέχρι τον 29ο γύρο προτού την αλλάξει. Έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα και στο φινάλε την πιο γρήγορη, πολύ μαλακή γόμα. Καθώς οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν την αντίθετη τακτική ο Perez τερμάτισε τελικά στην 6η θέση.

Παρότι οι θερμοκρασίες του οδοστρώματος ξεπέρασαν τους 40 βαθμούς Κελσίου, οι δυο οδηγοί της Marussia – Jules Bianchi και Max Chilton – όπως και ο οδηγός της Caterham,Kamui Kobayashi ολοκλήρωσαν τον αγώνα μόνο με μια αλλαγή ελαστικών.

 

Ο αγωνιστικός διευθυντής της PirelliPaul Hembery τόνισε: «Η απόδοση των ελαστικών ήταν ανάλογη των προσδοκιών μας σήμερα, παρότι επικράτησαν πιο θερμές συνθήκες. Αυτές είχαν ως αποτέλεσμα η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (degradation) να είναι πιο υψηλή απ’ ότι είχαμε δει τις προηγούμενες μέρες . Ήταν ένας αγώνας δυο pit stop, αποδείχτηκε ξεκάθαρα πως η τακτική του ενός pit stop παραήταν φιλόδοξη για τις περισσότερες ομάδες. Παρακολουθήσαμε έναν διασκεδαστικό αγώνα, όπου η στρατηγική διαχείρισης των ελαστικών ήταν πολύ σημαντική. Επιπλέον είναι πάντα σπουδαίο να βλέπεις ένα νέο πρόσωπο στο βάθρο. Συγχαρητήρια στο Valtteri και στη Williams όπως και στη Mercedes για την σπουδαία απόδοση όλο το Σαββατοκύριακο».

 

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

 

 

Μαλακή

Πολύ μαλακή

Πρώτος

HAM  – 1m12.217s

PER – 1m12.142s

Δεύτερος

BOT –    1m12.581s

BUT – 1m12.858s

Τρίτος

MAS  –  1m12.586s

MAL – 1m13.187s

 

Περισσότεροι γύροι με μια γόμα στον αγώνα:

 

Μαλακή57 γύροιK.Kobayashi

Πολύ μαλακή37 γύροιMChilton

 

Μετρητής αλήθειας:

Η εκτίμησή μας για την ταχύτερη στρατηγική ήταν τα δυο pit stop: Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο χρώμα) μετά μαλακή γόμα ( κίτρινο χρώμα) στον 13ο γύρο και μετά ξανά μαλακή γόμα στον 42ο γύρο. Ο Rosberg σταμάτησε για πρώτη φορά στον 11ο γύρο έβαλε τη μαλακή γόμα και το ίδιο έκανε στον 40ο γύρο ακολουθώντας τη στρατηγική που προβλέψαμε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου