Τετάρτη 12 Μαρτίου 2014

F1: Πρεμιέρα την Κυριακή στην Αυστραλία

Μετά τις τρεις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν κατά τη διάρκεια των οποίων οι ομάδεςείχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν για πρώτη φορά τα ολοκαίνουργια μονοθέσιαη φετινήσεζόν της Formula 1 ξεκινά στην Αυστραλία με μία εντελώς νέα γκάμα ελαστικών.Βασισμένη στο πλήρως ανανεωμένο καθεστώς κανονισμών του 2014, πρόκειται για τηντέταρτη, νέα γκάμα ελαστικών στα τέσσερα χρόνια της Pirelli στη F1, κάτι που υπογραμμίζει την εξαιρετική έμφαση της Ιταλικής φίρμας στην τεχνολογική εξέλιξηΗPirelli έχει επιλέξει τις γόμες P Zero White medium και P Zero Yellow soft για το ερχόμενοΣαββατοκύριακοπου ταιριάζουν άριστα στα χαρακτηριστικά της πίστας τηςΜελβούρνηςΌπως όλα τα ελαστικά του 2014, η μεσαία και μαλακή γόμα είναι ελαφρώςσκληρότερες και πιο ανθεκτικές από τις αντίστοιχες περσινέςχωρίς θυσίες στιςεπιδόσεις.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli«Είναι η πιο ριζική ανανέωσηκανονισμών στη σύγχρονη εποχή της F1, γι’ αυτό έπρεπε να δημιουργήσουμε ένατελείως διαφορετικό σετ ελαστικών σύμφωνα με τα νέα χαρακτηριστικά των μονοθεσίωντου 2014Οι δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν έχουν αναδείξει την πρόκληση των νέων κανονισμών για όλους, αλλά δουλέψαμε πολύ σκληρά σε όλη τη διάρκεια της περσινήςχρονιάς και το χειμώνα προκειμένου να δημιουργήσουμε μία φρέσκια γκάμα ελαστικώνειδικά σχεδιασμένη για τα μονοθέσια τελευταίας γενιάςΤα ελαστικά αυτά αποτελούνται από νέες γόμες και δομές που περιορίζουν το degradation διατηρώντας το ίδιο επίπεδο επιδόσεωνΈτσιη πρόβλεψή μας παραμένει στα δύο έως τρία pit stops ανά μονοθέσιοστη Μελβούρνηαν και θα μπορέσουμε να κάνουμε πιο ακριβείς προβλέψεις αφούδούμε τα μονοθέσια στην πίστα στις ελεύθερες δοκιμές. Ο πρώτος αγώνας της σεζόν είναι πάντα απρόβλεπτος και για φέτος αυτό ισχύει περισσότερο από ποτέ.»

Jean Alesi, τεχνικός σχολιαστής της Pirelli«Ανέκαθεν μου άρεσε το Albert Park: γιατον οδηγό έχει μερικά στοιχεία από σιρκουί δημόσιων δρόμων όπως του Μονακό αλλά και κάποια χαρακτηριστικά πιο παραδοσιακής πίστας όπως η ΒαρκελώνηΕιδικά φέτοςη Μελβούρνη επιφυλάσσει ακόμα μεγαλύτερες προκλήσειςΜε την επιστροφή των turbo,η Formula υφίσταται μία ριζική μεταμόρφωση τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και σεοδηγικό στυλΥπάρχει περισσότερη ροπή κατά την επιτάχυνση και στην έξοδο από τις στροφέςπου σημαίνει ότι τα ελαστικά πρέπει να είναι ακόμα πιο ανθεκτικά στοσπινάρισμα και στις πλευρικές επιταχύνσεις. Οι πιλότοι θα πρέπει να λάβουν υπόψητους όλα αυτά και να προσέξουν να μην επιταχύνουν πολύ δυνατά και ώστε να μη γλιστράει το μονοθέσιο.»

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών:

Η Μελβούρνηπου φιλοξενεί το Αυστραλιανό Grand Prix από το 1996, είναι μία πίστα χαμηλής πρόσφυσης και γενικά αρκετά ολισθηρήΑυτό αυξάνει το σπινάρισμα πουσυνεπάγεται αύξηση του degradation.

Το φρενάρισμα είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στη ΜελβούρνηΥπάρχουν αρκετάσημεία με δυνατά φρεναρίσματα έως και 5GΑυτό μπορεί να προκαλέσει μπλοκάρισματων τροχών και τοπική φθοράπου οδηγεί σε απώλεια ζυγοστάθμισης και ανομοιόμορφηφθορά.

Φέτοςυπάρχει νέο ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (brake by wire)που προσαρμόζει τηνπίεση πέδησης στους πίσω τροχούς για την αντιστάθμιση της λειτουργίας των νέωνσυστημάτων ανάκτησης ενέργειαςΚαι αυτό έχει μία κάποια επίδραση στα πίσω ελαστικά.

Υπάρχουν εννέα σημεία με τέρμα γκάζι όταν τα μονοθέσια προσπαθούν να βγάλουν όλητη δύναμή τους (περίπου 760 ίππουςστην πίσταΑυτό συχνά προκαλεί περισσότεροσπινάρισμα και κατά συνέπεια degradation.

Η αεροδυναμική πίεση έχει μειωθεί φέτος κάτι που επίσης επιδρά στα ελαστικάΗαυξημένη ολίσθηση μπορεί να προκαλέσει ομοιόμορφη φθορά και graining – αν και απόότι φάνηκε στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόντο graining έχει μειωθεί και τοblistering έχει εξαφανιστεί παρά την απώλεια αεροδυναμικής πίεσης.

Το πίσω αριστερό ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνημε 10 δεξιέςστροφές και έξι αριστερές. Οι διαμήκεις δυνάμεις στα ελαστικά είναι πιο σημαντικές από τις εγκάρσιες.

Πέρσιο Kimi Raikkonen κέρδισε τον αγώνα από την έβδομη θέση εκκίνησης μεστρατηγική δύο pit stopξεκινώντας με supersoft ελαστικό και ολοκληρώνοντας δύοstints με medium. Αυτό αποδείχτηκε αποφασιστικής σημασίας για τη νίκη τουενώ οι υπόλοιποι πιλότοι της πρώτης εξάδας έκαναν τρία pit stop.

Οι επιλογές ελαστικών μέχρι τώρα:

 

PZero Red

PZero Yellow

PZero White

PZero Orange

Αυστραλία

 

Soft

Medium

 

Μαλαισία

 

 

Medium

Hard

Μπαχρέιν

 

Soft

Medium

 

Κίνα

 

Soft

Medium

 

 

Διαδικτυακό Μαγκαζίνο P Zero:

Φέτοςη Pirelli παρουσιάζει με υπερηφάνεια το P Zero magazine, που περιέχει στοιχείαγια το Αυστραλιανό Grand Prix, την πόλη της Μελβούρνης και όλα τα δρώμενα στονκόσμο της Pirelli, από το παρελθόντο παρόν και το μέλλονΠρόσβαση στο δυναμικό,νέο μαγκαζίνο που περιλαμβάνει βίντεο και λοιπό διαδραστικό περιεχόμενο το οποίοενημερώνεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου παρέχεται μέσω του ιστότοπου τηςPirelli ή απευθείας από τον παρακάτω σύνδεσμοhttp://magazine.pzero.com

Στο πρώτο τεύχος γίνεται μία αναδρομή στην ιστορία του Αυστραλιανού Grand Prix,διερευνώνται οι λόγοι πίσω από το μεγάλο μεταναστευτικό κύμα που έφερε τόσο κόσμο στην Αυστραλία σε αναζήτηση μιας νέας ζωής και τέλος ο διάσημος σεφ της Pirelliπαρουσιάζει μερικές από τις καλύτερες συνταγές του. Και όχι μόνον αυτά. Υπάρχουν ειδήσεις από την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης όπου η Pirelli έλαμψε σε μερικά από τα πιο πολυαναμενόμενα λανσαρίσματα εφοδιάζοντας, μεταξύ άλλων, νέα μοντέλα από τη Ferrari και τη McLaren. Αυτό υπογραμμίζει για μια ακόμα φορά τη σχέση μεταξύαγωνιστικών ελαστικών της Pirelli και ελαστικών υπερυψηλών επιδόσεων (UHP) τηςΙταλικής φίρμας για τα μοντέλα δρόμουτα οποία προβάλλονται στην Έκθεση τηςΓενεύης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου