Μετά τις τρεις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν κατά τη διάρκεια των οποίων οι ομάδεςείχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν για πρώτη φορά τα ολοκαίνουργια μονοθέσια, η φετινήσεζόν της Formula 1 ξεκινά στην Αυστραλία με μία εντελώς νέα γκάμα ελαστικών.Βασισμένη στο πλήρως ανανεωμένο καθεστώς κανονισμών του 2014, πρόκειται για τηντέταρτη, νέα γκάμα ελαστικών στα τέσσερα χρόνια της Pirelli στη F1, κάτι που υπογραμμίζει την εξαιρετική έμφαση της Ιταλικής φίρμας στην τεχνολογική εξέλιξη. ΗPirelli έχει επιλέξει τις γόμες P Zero White medium και P Zero Yellow soft για το ερχόμενοΣαββατοκύριακο, που ταιριάζουν άριστα στα χαρακτηριστικά της πίστας τηςΜελβούρνης. Όπως όλα τα ελαστικά του 2014, η μεσαία και μαλακή γόμα είναι ελαφρώςσκληρότερες και πιο ανθεκτικές από τις αντίστοιχες περσινές, χωρίς θυσίες στιςεπιδόσεις.
Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli: «Είναι η πιο ριζική ανανέωσηκανονισμών στη σύγχρονη εποχή της F1, γι’ αυτό έπρεπε να δημιουργήσουμε ένατελείως διαφορετικό σετ ελαστικών σύμφωνα με τα νέα χαρακτηριστικά των μονοθεσίωντου 2014. Οι δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν έχουν αναδείξει την πρόκληση των νέων κανονισμών για όλους, αλλά δουλέψαμε πολύ σκληρά σε όλη τη διάρκεια της περσινήςχρονιάς και το χειμώνα προκειμένου να δημιουργήσουμε μία φρέσκια γκάμα ελαστικώνειδικά σχεδιασμένη για τα μονοθέσια τελευταίας γενιάς. Τα ελαστικά αυτά αποτελούνται από νέες γόμες και δομές που περιορίζουν το degradation διατηρώντας το ίδιο επίπεδο επιδόσεων. Έτσι, η πρόβλεψή μας παραμένει στα δύο έως τρία pit stops ανά μονοθέσιοστη Μελβούρνη, αν και θα μπορέσουμε να κάνουμε πιο ακριβείς προβλέψεις αφούδούμε τα μονοθέσια στην πίστα στις ελεύθερες δοκιμές. Ο πρώτος αγώνας της σεζόν είναι πάντα απρόβλεπτος και για φέτος αυτό ισχύει περισσότερο από ποτέ.»
Jean Alesi, τεχνικός σχολιαστής της Pirelli: «Ανέκαθεν μου άρεσε το Albert Park: γιατον οδηγό έχει μερικά στοιχεία από σιρκουί δημόσιων δρόμων όπως του Μονακό αλλά και κάποια χαρακτηριστικά πιο παραδοσιακής πίστας όπως η Βαρκελώνη. Ειδικά φέτοςη Μελβούρνη επιφυλάσσει ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις. Με την επιστροφή των turbo,η Formula 1 υφίσταται μία ριζική μεταμόρφωση τόσο σε τεχνολογικό επίπεδο όσο και σεοδηγικό στυλ. Υπάρχει περισσότερη ροπή κατά την επιτάχυνση και στην έξοδο από τις στροφές, που σημαίνει ότι τα ελαστικά πρέπει να είναι ακόμα πιο ανθεκτικά στοσπινάρισμα και στις πλευρικές επιταχύνσεις. Οι πιλότοι θα πρέπει να λάβουν υπόψητους όλα αυτά και να προσέξουν να μην επιταχύνουν πολύ δυνατά και ώστε να μη γλιστράει το μονοθέσιο.»
Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών:
Η Μελβούρνη, που φιλοξενεί το Αυστραλιανό Grand Prix από το 1996, είναι μία πίστα χαμηλής πρόσφυσης και γενικά αρκετά ολισθηρή. Αυτό αυξάνει το σπινάρισμα πουσυνεπάγεται αύξηση του degradation.
Το φρενάρισμα είναι ένα άλλο σημαντικό στοιχείο στη Μελβούρνη. Υπάρχουν αρκετάσημεία με δυνατά φρεναρίσματα έως και 5G. Αυτό μπορεί να προκαλέσει μπλοκάρισματων τροχών και τοπική φθορά, που οδηγεί σε απώλεια ζυγοστάθμισης και ανομοιόμορφηφθορά.
Φέτος, υπάρχει νέο ηλεκτρονικό σύστημα φρένων (brake by wire), που προσαρμόζει τηνπίεση πέδησης στους πίσω τροχούς για την αντιστάθμιση της λειτουργίας των νέωνσυστημάτων ανάκτησης ενέργειας. Και αυτό έχει μία κάποια επίδραση στα πίσω ελαστικά.
Υπάρχουν εννέα σημεία με τέρμα γκάζι όταν τα μονοθέσια προσπαθούν να βγάλουν όλητη δύναμή τους (περίπου 760 ίππους) στην πίστα. Αυτό συχνά προκαλεί περισσότεροσπινάρισμα και κατά συνέπεια degradation.
Η αεροδυναμική πίεση έχει μειωθεί φέτος κάτι που επίσης επιδρά στα ελαστικά. Ηαυξημένη ολίσθηση μπορεί να προκαλέσει ομοιόμορφη φθορά και graining – αν και απόότι φάνηκε στις δοκιμές πριν την έναρξη της σεζόν, το graining έχει μειωθεί και τοblistering έχει εξαφανιστεί παρά την απώλεια αεροδυναμικής πίεσης.
Το πίσω αριστερό ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη, με 10 δεξιέςστροφές και έξι αριστερές. Οι διαμήκεις δυνάμεις στα ελαστικά είναι πιο σημαντικές από τις εγκάρσιες.
Πέρσι, ο Kimi Raikkonen κέρδισε τον αγώνα από την έβδομη θέση εκκίνησης μεστρατηγική δύο pit stop: ξεκινώντας με supersoft ελαστικό και ολοκληρώνοντας δύοstints με medium. Αυτό αποδείχτηκε αποφασιστικής σημασίας για τη νίκη του, ενώ οι υπόλοιποι πιλότοι της πρώτης εξάδας έκαναν τρία pit stop.
Οι επιλογές ελαστικών μέχρι τώρα:
| PZero Red | PZero Yellow | PZero White | PZero Orange |
Αυστραλία |
| Soft | Medium |
|
Μαλαισία |
|
| Medium | Hard |
Μπαχρέιν |
| Soft | Medium |
|
Κίνα |
| Soft | Medium |
|
Διαδικτυακό Μαγκαζίνο P Zero:
Φέτος, η Pirelli παρουσιάζει με υπερηφάνεια το P Zero magazine, που περιέχει στοιχείαγια το Αυστραλιανό Grand Prix, την πόλη της Μελβούρνης και όλα τα δρώμενα στονκόσμο της Pirelli, από το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Πρόσβαση στο δυναμικό,νέο μαγκαζίνο που περιλαμβάνει βίντεο και λοιπό διαδραστικό περιεχόμενο το οποίοενημερώνεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου παρέχεται μέσω του ιστότοπου τηςPirelli ή απευθείας από τον παρακάτω σύνδεσμο: http://magazine.pzero.com
Στο πρώτο τεύχος γίνεται μία αναδρομή στην ιστορία του Αυστραλιανού Grand Prix,διερευνώνται οι λόγοι πίσω από το μεγάλο μεταναστευτικό κύμα που έφερε τόσο κόσμο στην Αυστραλία σε αναζήτηση μιας νέας ζωής και τέλος ο διάσημος σεφ της Pirelliπαρουσιάζει μερικές από τις καλύτερες συνταγές του. Και όχι μόνον αυτά. Υπάρχουν ειδήσεις από την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης όπου η Pirelli έλαμψε σε μερικά από τα πιο πολυαναμενόμενα λανσαρίσματα εφοδιάζοντας, μεταξύ άλλων, νέα μοντέλα από τη Ferrari και τη McLaren. Αυτό υπογραμμίζει για μια ακόμα φορά τη σχέση μεταξύαγωνιστικών ελαστικών της Pirelli και ελαστικών υπερυψηλών επιδόσεων (UHP) τηςΙταλικής φίρμας για τα μοντέλα δρόμου, τα οποία προβάλλονται στην Έκθεση τηςΓενεύης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου