Τρίτη 13 Μαρτίου 2012

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΖΟΝ ΤΟΥ 2012

Μετά την επίτευξη του ταχύτερου γύρου όλων των εποχών στην πίστα του Albert Park κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων δοκιμών πέρσι, η Pirelli ανεβάζει ακόμα ψηλότερα τον πήχη για το 2012. Στη δεύτερη χρονιά της στη Formula 1, η Ιταλική φίρμα δίνει έμφαση στη στρατηγική του αγώνα μειώνοντας τη διαφορά επιδόσεων μεταξύ των διαφορετικών γομών και επεκτείνοντας τη διάρκεια μέγιστης απόδοσης για κάθε ελαστικό.

Για το grand prix Αυστραλίας έχουν επιλεγεί το μεσαίο P Zero White και το μαλακό P Zero Yellow – και η μεταξύ τους διαφορά υπολογίζεται στα έξι δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο περίπου. Όπως πάντα, ο καιρός στη Μελβούρνη μπορεί να είναι άκρως ευμετάβλητος, γι’ αυτό τα ενδιάμεσα ελαστικά Cinturato Green και τα Cinturato Blue βροχής βρίσκονται σε ετοιμότητα.
Φέτος ισχύουν ορισμένοι νέοι κανόνες που σημαίνει ότι οι ομάδες θα έχουν και τα 11 σετ ελαστικών που δικαιούνται για το Σαββατοκύριακο από τις πρώτες κιόλας ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Έτσι ενθαρρύνονται οι γρήγοροι ρυθμοί από τη πρώτη στιγμή προσφέροντας τροφή για πλούσια δράση. Επιπλέον, νέοι τεχνικοί κανονισμοί απαγορεύουν τους ‘φυσητούς’ διαχύτες γι’ αυτό και η Pirelli δημιούργησε ελαστικά που παρέχουν περισσότερη πρόσφυση στο πίσω τμήμα σε σχέση με πριν. Τέλος, η νέα χρωματική ταυτότητα των ελαστικών τα κάνει πιο ευδιάκριτα για τους θεατές.

Ο τωρινός παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel ξεκινά φέτος με στόχο να γίνει ο τρίτος πιλότος στην ιστορία της Formula 1 που θα κατακτήσει τρεις συνεχόμενους τίτλους οδηγών. Ο πρώτος που γιόρτασε αυτό το επίτευγμα ήταν ο πασίγνωστος Juan Manuel Fangio, ο οποίος κέρδισε τον πρώτο του τίτλο με ελαστικά Pirelli το 1951.

ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ:

Sebastian Vettel, Red Bull Racing: «Φέτος ξεκινάμε τη σεζόν στη Μελβούρνη με το πλεονέκτημα μιας δημιουργικής προηγούμενης χρονιάς με ελαστικά Pirelli. Για το 2012, η Pirelli έχει εξελίξει νέα ελαστικά με πιο μαλακές γόμες βελτιώνοντας και το χρόνο προθέρμανσης. Μετά από αρκετές χειμερινές δοκιμές σε κρύες πίστες στην Ισπανία θα έχουμε νέες προκλήσεις στις πολύ πιο θερμές συνθήκες του Albert Park. Το Σαββατοκύριακο ξεκινά πάντα με σχετικά βρώμικη πίστα αλλά οι συνθήκες σταδιακά αλλάζουν και βελτιώνονται στην συνέχεια. Υπάρχουν αρκετές ανωμαλίες και εύκολα κάνεις λάθη, ενώ επειδή η πρόσφυση βελτιώνεται, μεταβάλλεται ανάλογα και η συμπεριφορά των ελαστικών. Κάποια σημεία είναι παγίδες για το σετάρισμα - κυρίως η στροφή Prost – χρειάζεται βέλτιστη ισορροπία για να προστατεύσεις τα εμπρός ελαστικά και να αποφύγεις την υποστροφή ώστε να πετύχεις την καλύτερη ταχύτητα στην ευθεία εκκίνησης – τερματισμού. Κάναμε καλές δοκιμές το χειμώνα αλλά τώρα πρέπει να φανούν τα αποτελέσματα στην πράξη. Η περσινή χρονιά μας εδώ ήταν πολύ καλή, ευελπιστώ λοιπόν να παραμείνω στην πίστα ολοκληρώνοντας έναν ακόμα καλό αγώνα.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ PIRELLI:

Paul Hembery: «Πέρσι ανεβάσαμε ψηλά τον πήχη βοηθώντας να καταγραφούν οι περισσότερες προσπεράσεις στην ιστορία της F1, αλλά φέτος στοχεύουμε να κάνουμε το θέαμα πιο συναρπαστικό. Γενικά, τα ελαστικά μας θα είναι λιγότερο συντηρητικά, όπως διαπιστώνεται και από τις επιλογές που προτείναμε για τα τρία πρώτα grand prix της χρονιάς. Οι ομάδες όμως γνωρίζουν καλύτερα τι να περιμένουν από εμάς το 2012, και μετά από σχεδόν 50.000 χλμ. δοκιμών προ σεζόν, είμαστε σίγουροι ότι μπορούν ήδη να διαχειρίζονται τα χαρακτηριστικά των ελαστικών και πιθανές στρατηγικές. Αυτό που θελήσαμε φέτος με τα ελαστικά ήταν να δώσουμε περισσότερες επιλογές κάτι που βεβαίως τα φέρνει στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος. Οδηγοί και μονοθέσια θα είναι πάντα οι πρωταγωνιστές αλλά επιθυμία μας είναι να φέρουμε τα ελαστικά περισσότερο στο προσκήνιο. Οι ομάδες μας ζήτησαν μεγαλύτερη πρόκληση φέτος και δεν σκοπεύουμε να τις απογοητεύσουμε. Γι’ αυτό ευελπιστούμε σε έναν ακόμα εξαιρετικό αγώνα στην Αυστραλία, που είναι πάντα φανταστική για το ξεκίνημα της σεζόν, χάρη στη θαυμάσια ατμόσφαιρα και τη ζεστή υποδοχή της».

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ:

• Η Αυστραλία έχει μία ημι-μόνιμη πίστα που δεν χρησιμοποιείται πολύ κατά τη διάρκεια της χρονιάς, με λεία άσφαλτο η οποία δε φθείρει ιδιαίτερα τα ελαστικά. Αυτό σημαίνει ότι η πίστα γλιστρά αρκετά στην αρχή του Σαββατοκύριακου αλλά εξελίσσεται καθώς στρώνεται με όλο και περισσότερη γόμα.

• Προβλέπονται περίπου δύο pit stop ανά μονοθέσιο: αυτή ήταν η νικηφόρος στρατηγική την οποία υιοθέτησαν 11 από τους 14 αγωνιζόμενους που τερμάτισαν πέρσι.

• Η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του σιρκουί του Albert Park (5.303 km) και λιγότερο οι πολύ απαιτητικές στροφές. Επομένως οι διαμήκεις δυνάμεις που επενεργούν στα ελαστικά είναι μεγαλύτερες από τις πλευρικές.

• Τη μεγαλύτερη καταπόνηση στο Albert Park υφίσταται το πίσω αριστερό ελαστικό διότι υπάρχουν 10 δεξιές και έξι αριστερές στροφές.

• Οι καιρικές συνθήκες μπορεί να είναι από τροπική βροχή μέχρι λαμπερή λιακάδα. Τα μαλακά και μεσαία ελαστικά αντιπροσωπεύουν τον πιο ευέλικτο συνδυασμό για ένα μεγάλο εύρος θερμοκρασιών. Σύμφωνα με μία πρώτη πρόγνωση καιρού υπάρχει πιθανότητα βροχής στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.

• Πέρσι, η Pirelli είχε επιλέξει σκληρή και μαλακή γόμα: η πρότασή της για φέτος είναι λιγότερο συντηρητική – με τη μεσαία να πλησιάζει περισσότερο στα χαρακτηριστικά της περσινής μαλακής.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου