Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2011

GRAND PRIX ΑΜΠΟΥ ΝΤΑΜΠΙ 2011: ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ...

Η πίστα Yas Marina του Αμπού Ντάμπι έχει ιδιαίτερη σημασία για την Pirelli, καθώς εδώ οι ομάδες έτρεξαν για πρώτη φορά με ελαστικά P Zero στη δοκιμή που έγινε μετά το περσινό grand prix. Στην πίστα μήκους 5.554 χλμ. η Pirelli έχει δοκιμάσει μία μεγάλη ποικιλία ελαστικών P Zero στο παρελθόν – είναι το σιρκουί όπου η Pirelli έχει την περισσότερη εμπειρία σε F1. Για το προτελευταίο grand prix της σεζόν, η Pirelli επέλεξε μεσαίο P Zero White και μαλακό P Zero Yellow ως τα πλέον κατάλληλα για τις 21 στροφές και τις δύο ευθείες του γύρου.
Το Grand Prix του Αμπού Ντάμπι έχει την ιδιαιτερότητα ότι ο αγώνας ξεκινά σούρουπο και ολοκληρώνεται νύχτα, που σημαίνει ότι οι θερμοκρασίες της  πίστας σιγά-σιγά πέφτουν σταδιακά και μετά σταθεροποιούνται. Αυτό συνήθως επεκτείνει τη ζωή του ελαστικού. Η πρόσφυση της πίστας αλλάζει αρκετά όλο το Σαββατοκύριακο, καθώς τα μονοθέσια σκουπίζουν την άμμο που ο αέρας φυσά από τη γειτονική έρημο. Κατά τη διάρκεια της νύχτας η άμμος σκεπάζει πάλι την πίστα, επομένως κάθε μέρα οι οδηγοί ξεκινούν σε ‘βρώμικη’ πίστα.

Η μεγάλη ευθεία προκαλεί μεγάλα φορτία στον εσωτερικό ώμο του ελαστικού, όπως και η αλληλουχία των Στροφών  2, 3 και 4. Όπως πάντα, οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους 11 σετ ελαστικών slick το Σαββατοκύριακο του αγώνα (έξι σετ μεσαίων ελαστικών και πέντε σετ μαλακών) καθώς και τέσσερα σετ ενδιάμεσων και τρία σετ ελαστικών βροχής. Πέραν αυτών, θα δοθούν δύο έξτρα σετ πειραματικών μαλακών ελαστικών για χρήση στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής.
Μετά το grand prix, θα υπάρξει μία τριήμερη δοκιμή νεαρών οδηγών από 15-17 Νοεμβρίου. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους και τις τέσσερις slick γόμες, και θα μπορούν να επιλέξουν τα ελαστικά τους από τα συνολικά 100 σετ που διατίθενται ανά ομάδα για δοκιμές κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Η Pirelli θα δοκιμάσει επίσης ένα μικρό αριθμό πρωτότυπων ελαστικών εν όψει της προετοιμασίας για την επόμενη σεζόν.


ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΗΣ PIRELLI

Paul Hembery: «Σ’ αυτό το σημείο της σεζόν, είναι φανερό ότι δίνουμε έμφαση στην βελτίωση των επιλογών ελαστικών μας για του χρόνου, και γι αυτό βλέπουμε κάποια καινούργια ελαστικά κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών και στη δοκιμή των νεαρών οδηγών. Έχοντας περιορισμένες ευκαιρίες για δοκιμές κατά τη διάρκεια της σεζόν, είναι σημαντικό να συλλέγουμε πληροφορίες καθώς διαμορφώνουμε τη στρατηγική μας για το 2012, που θα περιλαμβάνει ελαστικά κάπως διαφορετικά σε σχέση με τη φετινή γκάμα. Το Yas Marina μας είναι πολύ οικείο και είμαστε σίγουροι ότι τα ελαστικά που έχουμε επιλέξει για τον αγώνα ταιριάζουν με τα χαρακτηριστικά της πίστας. Η χάραξη είναι εκπληκτική με κάποιες καλές ευκαιρίες για προσπέραση, γι’ αυτό και χαιρόμαστε πολύ που γιορτάζουμε την πρώτη μας επέτειο εκεί».


ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΟΔΗΓΟΥ

Pedro de la Rosa (McLaren Mercedes): «Έχω φανταστικές αναμνήσεις από το Άμπου Ντάμπι από τότε που έκανα δοκιμές εκεί με την Pirelli πριν ξεκινήσει η σεζόν. Έμαθα πολλά και, κρίνοντας από το πώς εξελίχθηκε η σεζόν, η δουλειά ήταν πολύ θετική. Καθοριστικό ρόλο για την επιτυχία της φετινής σεζόν της F1 έχει παίξει η Pirelli και η σχεδίαση ελαστικών. Περισσότερα pit stop από πέρσι και η μεγαλύτερη φθορά των ελαστικών έκαναν τον αγώνα πιο συναρπαστικό. Η πίστα του Άμπου Ντάμπι είναι ομαλή και δεν καταπονεί ιδιαίτερα τα ελαστικά – κυρίως τα πίσω – με περιορισμένη μείωση της απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να χρειαστεί χρόνος για την προ-θέρμανση της σκληρότερης γόμας. Πιστεύω όμως ότι το μαλακό ελαστικό λειτουργεί καλά και θα το προτιμήσουν στον αγώνα, αλλά τα τελευταία μονοθέσια έχουν πολύ περισσότερη αεροδυναμική πίεση από όσο αυτό που χρησιμοποιήσαμε στις δοκιμές, κάτι που ενδέχεται να αλλάξει τα δεδομένα. Ένα πράγμα που έμαθα φέτος είναι ότι πρέπει να είσαι ανοιχτόμυαλος και να αντιδράς πολύ γρήγορα μέσα στον αγώνα όταν μειώνεται η απόδοση των ελαστικών. Το είδαμε αυτό στον Κορέα. Όλοι νόμιζαν ότι τα πολύ μαλακά και τα μαλακά ελαστικά είναι πολύ τολμηρή επιλογή αλλά στο τέλος αποδείχτηκε ευφυέστατη: είχαμε μόνο δύο pit stops. Πιστεύω ότι όλοι θα απολαύσουν και πάλι έναν εκπληκτικό αγώνα στο Άμπου Ντάμπι: είναι μία καλή πίστα με δύο ευκαιρίες για προσπέραση. Έχεις μερικές γρήγορες στροφές και κάποια σημεία με φρένα τέρμα πατημένα για τα σικέιν, συν ένα πιο αργό και τεχνικά απαιτητικό τελευταίο κομμάτι. Επιπλέον, πρόκειται για μία πολύ ασφαλή πίστα με ασφαλτοτάπητα καλής ποιότητας. Αυτό σημαίνει ότι μπορούμε να πειραματιστούμε χωρίς να ριψοκινδυνεύσουμε».

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

*  Το Άμπου Ντάμπι, όπως πολλά σιρκουί, απαιτεί ένα συμβιβαστικό σετάρισμα με μέτρια αεροδυναμική πίεση για υψηλή ταχύτητα στη μεγάλη ευθεία μήκους ενός και πλέον χιλιομέτρου, αλλά αρκετή αεροδυναμική πίεση για ικανή ευστάθεια στο φρενάρισμα και αεροδυναμική πρόσφυση στις στροφές.

*  Υπάρχουν σχετικά λίγες γρήγορες αλλαγές διεύθυνσης. Για να διασφαλίσουν ελκτική πρόσφυση -  μία από τις κύριες απαιτήσεις για τα ελαστικά στο Yas Marina  - οι μηχανικοί συνήθως σετάρουν τα μονοθέσια με σχετικά μαλακό πίσω τμήμα. Ξεκινώντας το Σαββατοκύριακο, η σκόνη της πίστας μπορεί να προκαλέσει υπερβολική φθορά λόγω ολίσθησης, αν και τα ελαστικά P Zero μέχρι τώρα έχουν αποδειχτεί άκρως ανθεκτικά σ’ αυτό το φαινόμενο.

*  Το Άμπου Ντάμπι βρίσκεται στο επίπεδο της θάλασσας, προσφέροντας μία υψηλή ατμοσφαιρική πίεση. Αυτό ωφελεί την ισχύ των κινητήρων που αυξάνεται ακόμα περισσότερο καθώς οι θερμοκρασίες πέφτουν προς το τέλος του αγώνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου