Δευτέρα 28 Μαρτίου 2011

F1: Η στρατηγική των ελαστικών στην Αυστραλία

Στον πρώτο αγώνα της Pirelli ως επίσημου προμηθευτή ελαστικών της F1 για τα επόμενα τρία χρόνια υπήρξε στενός ανταγωνισμός, με δύο έως τρία pit stops ανά μονοθέσιο και συνολικό αγωνιστικό χρόνο τρία λεπτά ταχύτερο από πέρσι, κάτι που υπογραμμίζει τις επιδόσεις των ελαστικών PZero.

Τα φετινά ελαστικά PZero σχεδιάστηκαν για να συνδυάζουν προηγμένη τεχνολογία με άφθονη απόλαυση, και προσέφεραν τους οδηγούς ευκαιρίες για συναρπαστικές μονομαχίες και πολλές προσπεράσεις από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα.

Πριν το grand prix, η Pirelli είχε προβλέψει από δύο μέχρι τρία pit stops για τους περισσότερους αγωνιζόμενους, όπως και επιβεβαιώθηκε. Έντεκα από τους 16 τερματίσαντες, μεταξύ των οποίων ο νικητής Sebastian Vettel, έκανε δύο pit stops, πέντε οδηγοί ήρθαν στα pits τρεις φορές ενώ ο 21χρονος πρωτοεμφανιζόμενος Sergio Perez τερμάτισε έβδομος κάνοντας μόνο ένα pit stop.

Οι τρεις πρώτοι οδηγοί, όλοι από διαφορετικές ομάδες, έκαναν δύο στάσεις στα pits. Και οι τρεις, ξεκίνησαν τον αγώνα με μαλακή γόμα (soft option) και τελείωσαν με σκληρή (hard prime) έχοντας ολοκληρώσει τα πρώτα δύο stints με option ελαστικά. Αυτή αποδείχθηκε η πιο αποτελεσματική στρατηγική για το Albert Park που έχει μοναδικά χαρακτηριστικά σαν ημι-μόνιμη πίστα.  

Ήταν ο πρώτος τερματισμός σε αγώνα στην Αυστραλία για τον νυν Παγκόσμιο Πρωταθλητή της Red Bull Sebastian Vettel, ο οποίος ξεκίνησε από pole position έχοντας καταγράψει τον ταχύτερο γύρο των κατατακτήριων δοκιμών στη Μελβούρνη και δήλωσε: «Έχουμε πολλά επαινετικά σχόλια για την Pirelli».

Ο Paul Hembery, Διευθυντής Αγωνιστικού Τμήματος της Pirelli δήλωσε: «Τι καταπληκτικός αγώνας! Η Αυστραλία είχε τα πάντα: τον ταχύτερο γύρο κατατακτήριων δοκιμών που έχει σημειωθεί ποτέ στη Μελβούρνη, άφθονες μάχες στην πίστα, στενό ανταγωνισμό και μερικές συναρπαστικές προσπεράσεις. Στο τέλος, είχαμε τρεις οδηγούς από διαφορετικές ομάδες στο βάθρο, και όλοι οδήγησαν εξαιρετικά. Νομίζω ότι το ίδιο μπορούμε να πούμε και για τα ελαστικά μας: δεν υπήρξαν προβλήματα και η φθορά ήταν μικρότερη από την αναμενόμενη, που σημαίνει ότι οι περισσότεροι οδηγοί – ανάμεσα στους οποίους και οι τρεις πρώτοι – επέλεξαν τη στρατηγική των δύο pit-stops, όπως είχαμε προβλέψει. Είδαμε επίσης ποικίλες στρατηγικές, από ένα μέχρι τρία pit stops, που σημαίνει ότι οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να διαχειριστούν τον αγώνα επιστρατεύοντας τη δημιουργικότητά τους. Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλες τις ομάδες και τους οδηγούς για την υποστήριξή τους στη φάση προετοιμασίας για το αγωνιστικό μας ντεμπούτο και ελπίζουμε ότι η σημερινή δράση έχει ανταμείψει την εμπιστοσύνη τους σε εμάς. Θα ήθελα επίσης να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους ανθρώπους μας στην Pirelli: αυτό το εκπληκτικό ξεκίνημα έγινε εφικτό χάρη στην συνεχή προσπάθεια και αφοσίωσή τους από τον Ιούνιο που υπογράφηκε η συμφωνία μας: ήδη σκεφτόμαστε τον επόμενο αγώνα στη Μαλαισία, που θα αποτελέσει για εμάς μία νέα και διαφορετική πρόκληση».

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ PIT STOPS


Ακολουθεί μία περίληψη όλων των pit stops που έγιναν στο Αυστραλιανό Grand Prix και των αλλαγών των ελαστικών. Τα σκληρά ελαστικά ήταν prime στην Αυστραλία και τα μαλακά ήταν τα option.

11ος Γύρος – Pit stop Webber: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
12 ος Γύρος – Pit stop Alonso: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
13 ος Γύρος – Pit stop Massa: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
13 ος Γύρος – Pit stop Barrichello: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
14 ος Γύρος – Pit stop Vettel: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
14 ος Γύρος – Pit stop Di Resta: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
14 ος Γύρος – Pit stop DAmbrosio: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
15 ος Γύρος – Pit stop Buemi: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
15 ος Γύρος – Pit stop Heidfeld: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
16 ος Γύρος – Pit stop Hamilton: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
16 ος Γύρος – Pit stop Petrov: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
16 ος Γύρος – Pit stop Rosberg: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
16 ος Γύρος – Pit stop Kobayashi: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
16 ος Γύρος – Pit stop Sutil: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
16 ος Γύρος – Pit stop Trulli: από σκληρά σε μαλακά ελαστικά
17 ος Γύρος – Pit stop Button: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
17 ος Γύρος – Pit stop Alguersari: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
17 ος Γύρος – Pit stop Kovalainen: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
17 ος Γύρος – Pit stop Schumacher: μαλακά σε σκληρά ελαστικά
18 ος Γύρος – Pit stop Glock: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
19 ος Γύρος – Pit stop Button: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
19 ος Γύρος – Pit stop Glock: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
23 ος Γύρος – Pit stop Perez: από σκληρά σε μαλακά ελαστικά
23 ος Γύρος – Pit stop Barrichello: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
26 ος Γύρος – Pit stop Webber: από σκληρά σε μαλακά ελαστικά
27 ος Γύρος – Pit stop Alonso: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
28 ος Γύρος – Pit stop Barrichello: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
29 ος Γύρος – Pit stop Buemi: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
30 ος Γύρος – Pit stop Heidfeld: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
31 ος Γύρος – Pit stop Massa: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
32 ος Γύρος – Pit stop Kobayashi: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
35 ος Γύρος – Pit stop Alguersuari: από σκληρά σε σκληρά ελαστικά
36 ος Γύρος – Pit stop Vettel: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
36 ος Γύρος – Pit stop Hamilton: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
36 ος Γύρος – Pit stop Petrov: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
36 ος Γύρος – Pit stop Di Resta: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
37 ος Γύρος – Pit stop Button: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
37 ος Γύρος – Pit stop Sutil: από σκληρά σε σκληρά ελαστικά
38 ος Γύρος – Pit stop DAmbrosio: από σκληρά σε σκληρά ελαστικά
40 ος Γύρος – Pit stop Barrichello: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
41 ος Γύρος – Pit stop Webber: από μαλακά σε μαλακά ελαστικά
42 ος Γύρος – Pit stop Alonso: από μαλακά σε σκληρά ελαστικά
48 ος Γύρος – Pit stop Massa: από σκληρά σε μαλακά ελαστικά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου