Αποφάσεις του Παγκόσμιου Συμβούλιου Mηχανοκίνητου Aθλητισμού
Η τελευταία συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC) της FIA για το 2010, πραγματοποιήθηκε στο Μονακό.
Στην Επιτροπή μετέχει ως μέλος ο Πρόεδρος της ΕΛΠΑ Βασίλης Δεσποτόπουλος -μέλος της Διοίκησης της FIA.
Στην Επιτροπή μετέχει ως μέλος ο Πρόεδρος της ΕΛΠΑ Βασίλης Δεσποτόπουλος -μέλος της Διοίκησης της FIA.
H Συνεδρίαση του ΠΣΜΑ της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου, έλαβε σημαντικές αποφάσεις, για τις παρακάτω-μεταξύ άλλων, κατηγορίες μηχανοκίνητου αθλητισμού:
-FORMULA 1
Το ΠΣΜΑ ενέκρινε από το 2013 τη χρήση νέων προδιαγραφών κινητήρων, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της FIA για τη βελτίωση της αειφορίας και της αντιμετώπισης των αναγκών του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μετά από διάλογο με τους κατασκευαστές κινητήρων και των εκπροσώπων του χώρου, οι κινητήρες θα έχουν τέσσερις κυλίνδρους, χωρητικότητα1,6 λίτρα με υψηλή πίεση ψεκασμού βενζίνης (έως και 500 bar) και ανώτατο όριο στροφών λειτουργίας τις 12.000 ( rpm/min).
Οι κινητήρες θα έχουν κατά 35% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και θα περιλαμβάνουν αρκετά συστήματα ενεργειακής διαχείρισης –όπως συστήματα ανάκτησης ενέργειας (ΚΕRS) , διατηρώντας τα σημερινά επίπεδα των επιδόσεων τους. Το 2013, θα επιτρέποντται πέντε κινητήρες ανά οδηγό, και κάθε έτος μετά από αυτό, το όριο θα είναι τέσσερις.
Αθλητικοί και τεχνικοί κανονισμοί
Ορισμένες αλλαγές έγιναν στους Αθλητικούς και Τεχνικούς κανονισμούς για το 2011, συμπεριλαμβανομένων:
- Το άρθρο που απαγορεύει τις εντολές εντός ομάδας (39,1) διαγράφεται. Υπενθυμίζεται ότι οποιαδήποτε ενέργεια ομάδων που ενδέχεται να θεωρηθεί ανυπόληπτη θέτοντας το άθλημα σε ανυποληψία, εξετάζεται βάσει του άρθρου 151c του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα και τυχόν άλλες σχετικές διατάξεις
- Τροποποιήσεις στον κατάλογο των κυρώσεων που επιτρέπεται να εφαρμόζουν οι Αγωνοδίκες,
- Οι εκθέσεις για την οδήγηση και τη συμπεριφορά στην οδήγηση
- Καθορισμός ανώτατου ορίου του πλάτους της λωρίδας ταχείας κυκλοφορίας στα pits
- Η θέσπιση κανονισμού που επιτρέπει στο Διευθυντή του Αγώνα να κλείσει το pit-lane κατά τη διάρκεια ενός αγώνα για λόγους ασφαλείας
- Η εκ νέου εισαγωγή των ενδιάμεσων ελαστικών για το 2011
- Τροπολογία που απαιτεί τα κιβώτια ταχυτήτων να χρησιμοποιούνται για πέντε συνεχείς αγώνες, αντί των τεσσάρων
- Διευκρίνιση σχετικά με το πότε τα μονοθέσια επιτρέπεται να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας
- Βελτίωση των αρχών των κανονισμών που έχουν ήδη συμφωνηθεί όσον αφορά τις κινητές πίσω αεροτομές
- Καλύτερο ορισμό του επιπέδου αναφοράς και ενίσχυση των δοκιμών παραμόρφωσης του αμαξώματος, ιδιαίτερα στο μέτωπο του επιπέδου αναφοράς
- Επιτρέπεται χρήση ανθεκτικών πάνελ στο πλαίσιο για την προστασία των ποδιών των οδηγών
Τροποποιήσεις στους Τεχνικούς Κανονισμούς του 2012, έγιναν στους ακόλουθους τομείς:
- Η επικοινωνία των ομάδων θα είναι στη διάθεση των ραδιοτηλεοπτικών μέσων
- Χρήση καυσίμων που παράγονται από βιομάζα
- Περιορισμός σχετικά με τους ορθοστάτες της ανάρτησης
-FORMULA 1
Το ΠΣΜΑ ενέκρινε από το 2013 τη χρήση νέων προδιαγραφών κινητήρων, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της FIA για τη βελτίωση της αειφορίας και της αντιμετώπισης των αναγκών του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μετά από διάλογο με τους κατασκευαστές κινητήρων και των εκπροσώπων του χώρου, οι κινητήρες θα έχουν τέσσερις κυλίνδρους, χωρητικότητα
Οι κινητήρες θα έχουν κατά 35% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και θα περιλαμβάνουν αρκετά συστήματα ενεργειακής διαχείρισης –όπως συστήματα ανάκτησης ενέργειας (ΚΕRS) , διατηρώντας τα σημερινά επίπεδα των επιδόσεων τους. Το 2013, θα επιτρέποντται πέντε κινητήρες ανά οδηγό, και κάθε έτος μετά από αυτό, το όριο θα είναι τέσσερις.
Αθλητικοί και τεχνικοί κανονισμοί
Ορισμένες αλλαγές έγιναν στους Αθλητικούς και Τεχνικούς κανονισμούς για το 2011, συμπεριλαμβανομένων:
- Το άρθρο που απαγορεύει τις εντολές εντός ομάδας (39,1) διαγράφεται. Υπενθυμίζεται ότι οποιαδήποτε ενέργεια ομάδων που ενδέχεται να θεωρηθεί ανυπόληπτη θέτοντας το άθλημα σε ανυποληψία, εξετάζεται βάσει του άρθρου 151c του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα και τυχόν άλλες σχετικές διατάξεις
- Τροποποιήσεις στον κατάλογο των κυρώσεων που επιτρέπεται να εφαρμόζουν οι Αγωνοδίκες,
- Οι εκθέσεις για την οδήγηση και τη συμπεριφορά στην οδήγηση
- Καθορισμός ανώτατου ορίου του πλάτους της λωρίδας ταχείας κυκλοφορίας στα pits
- Η θέσπιση κανονισμού που επιτρέπει στο Διευθυντή του Αγώνα να κλείσει το pit-lane κατά τη διάρκεια ενός αγώνα για λόγους ασφαλείας
- Η εκ νέου εισαγωγή των ενδιάμεσων ελαστικών για το 2011
- Τροπολογία που απαιτεί τα κιβώτια ταχυτήτων να χρησιμοποιούνται για πέντε συνεχείς αγώνες, αντί των τεσσάρων
- Διευκρίνιση σχετικά με το πότε τα μονοθέσια επιτρέπεται να προσπεράσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας
- Βελτίωση των αρχών των κανονισμών που έχουν ήδη συμφωνηθεί όσον αφορά τις κινητές πίσω αεροτομές
- Καλύτερο ορισμό του επιπέδου αναφοράς και ενίσχυση των δοκιμών παραμόρφωσης του αμαξώματος, ιδιαίτερα στο μέτωπο του επιπέδου αναφοράς
- Επιτρέπεται χρήση ανθεκτικών πάνελ στο πλαίσιο για την προστασία των ποδιών των οδηγών
Τροποποιήσεις στους Τεχνικούς Κανονισμούς του 2012, έγιναν στους ακόλουθους τομείς:
- Η επικοινωνία των ομάδων θα είναι στη διάθεση των ραδιοτηλεοπτικών μέσων
- Χρήση καυσίμων που παράγονται από βιομάζα
- Περιορισμός σχετικά με τους ορθοστάτες της ανάρτησης
-ΙΣΤΟΡΙΚΑ Αυτοκίνητα
Δημιουργείται ολοκληρωμένο Κέντρο Γνώσης για τη συλλογή και αρχειοθέτηση πλήρους και έγκυρης ιστορίας του αθλήματος, τους ανταγωνιστές, το προσωπικό, τις εκδηλώσεις και τα οχήματα που συμμετέχουν. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα δώσει την οριστική καταγραφή διεθνών και σημαντικών εκδηλώσεων του μηχανοκίνητου αθλητισμού από την ημερομηνία της πρώτης εκδήλωσης, για τη διαφύλαξη πολύτιμων δεδομένων για τις σημερινές αλλά και τις μελλοντικές γενιές.
-Karting
Το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα, συμφωνήθηκε για το CIK-FIA Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Superkart 2011
Δημιουργείται ολοκληρωμένο Κέντρο Γνώσης για τη συλλογή και αρχειοθέτηση πλήρους και έγκυρης ιστορίας του αθλήματος, τους ανταγωνιστές, το προσωπικό, τις εκδηλώσεις και τα οχήματα που συμμετέχουν. Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα δώσει την οριστική καταγραφή διεθνών και σημαντικών εκδηλώσεων του μηχανοκίνητου αθλητισμού από την ημερομηνία της πρώτης εκδήλωσης, για τη διαφύλαξη πολύτιμων δεδομένων για τις σημερινές αλλά και τις μελλοντικές γενιές.
-Karting
Το ακόλουθο χρονοδιάγραμμα, συμφωνήθηκε για το CIK-FIA Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Superkart 2011
20-22.05 10-12.06 05-07.08 | Γαλλία Τσεχία Ολλανδία | Magny Cours Most Assen |
Ο 3ος γύρος του CIK-FIA U18 Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Karting 2011 και του CIK-FIA Karting Ακαδημία Trophy 2011 επιβεβαιώνεται στο Μπαχρέιν (03-04 Νοεμβρίου).
- ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
Η Επιτροπή Κατασκευαστών, αποτελούμενη από εκπροσώπους του σώματος και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας , συνεδρίασε δύο φορές το 2010, με αναφορά τη δέσμευση της στη FIA για την ανάπτυξη νέας στρατηγικής εταιρικής σχέσης μεταξύ των δύο μερών.
Οι στόχοι της Επιτροπής είναι οι εξής:
- Η περαιτέρω συνεργασία για την ανάπτυξη του μηχανοκίνητου αθλητισμού και της τεχνολογίας των αυτοκινήτων
- Να βελτιωθεί η άμιλλα ως προς τους ανταγωνιστές, τους χορηγούς και τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και να τονωθεί το θέαμα για τους φιλάθλους των μηχανοκινήτων σπορ
- Για να διερευνήσουν από κοινού πρωτοβουλίες που αφορούν στο περιβάλλον και στην οδική ασφάλεια
Οι ομάδες εργασίας έχουν συσταθεί και έχουν πραγματοποιηθεί συναντήσεις μεταξύ της FIA, των κατασκευαστές αυτοκινήτων και βασικών φορέων της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων από τον τομέα της τεχνολογίας, των ελαστικών και των καυσίμων. Η νέα αντίληψη στην πορεία της FIA για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, είναι η εισαγωγή υβριδικών τεχνολογιών, κινητήρων turbo και τεχνολογίας ψεκασμού καυσίμων στο πρωτάθλημα και τις διεθνείς σειρές, καθώς και η εισαγωγή τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών ρύπων.
Δουλεύοντας σε συνεργασία με όλους αυτούς, η FIA εξακολουθεί να προωθεί περισσότερες λύσεις και εφαρμογές βιώσιμων τεχνολογιών στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και στην ενθάρρυνση μεγαλύτερης σύγκλισης μεταξύ του σπορ, των καθημερινών αυτοκίνητων και της οδικής ασφάλειας.
-ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Μια νέα ομάδα μελέτης θα βοηθήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της ασφάλειας, έτσι ώστε οι συστάσεις της FIA να μπορούν να εφαρμοστούν σε όλα τα επίπεδα του αθλήματος με πρακτικό τρόπο για τους ανταγωνιστές και τους διοργανωτές.
Επωφελούμενοι από τη στενή συνεργασία μεταξύ FIA - FIA Institute, οι στόχοι της ομάδας μελέτης είναι να προσδιορίσει πώς τα σημερινά πρότυπα ασφαλείας της FIA μπορούν να προσαρμοστούν στις εθνικές εκδηλώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού, ώστε να εντοπιστούν οι βέλτιστες πρακτικές σε όλους τους τομείς της ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων, των οδηγών, του εξοπλισμού, στη μελέτη- διαχείριση ατυχημάτων, καθώς και να παρέχει συμβουλές σχετικά με την έγκρισή τους από τις Εθνικές Λέσχες σε εθνικό επίπεδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου