Παρασκευή 17 Μαΐου 2013

Το Ράλλυ Ακρόπολις των Ελλήνων

Με 33 ελληνικές συμμετοχές (7 περισσότερες από αυτές του 2012), το Ράλλυ Ακρόπολις 2013 θα αποτελέσει τον 1ο και 2ο γύρο του εθνικού Πρωταθλήματος, αλλά και την ουσιαστική έναρξη των ελληνικών αγώνων ράλλυ για τη φετινή χρονιά. Είναι η η δεύτερη συνεχόμενη χρονιά που το Ράλλυ Ακρόπολις προσμετρά στο ημερολόγιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ, στοιχείο που δείχνει ότι ο ελληνικός γύρος του WRC βρίσκει και πάλι τη θέση του στον ελληνικό θεσμό.

Αν και φέτος δε θα δούμε κάποιον Έλληνα οδηγό με αυτοκίνητο προδιαγραφών WRC, το παρών θα δώσουν οι νικητές της κατηγορίας PWRC το 2009, Λάμπρος Αθανασούλας - Νίκος Ζακχαίος με ένα Mitsubishi Lancer Evo X, όπως και ο περυσινός Έλληνας νικητής, Γιάννης Ζούνης, αλλά και ο Χάρης Καλτσούνης, που με αυτήν, αισίως φτάνει τις 40 συμμετοχές, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ που μέχρι πρότινος κατείχε αποκλειστικά ο «Λεωνίδας», κατά κόσμον Αλέξανδρος Μανιατόπουλος.

Τον αγώνα στο σύνολό του θα ακολουθήσουν επτά ελληνικά πληρώματα, εντούτοις, απέναντί τους - από το Σάββατο- θα βρουν ακόμα είκοσι έξι συμμετέχοντες που θα αγωνιστούν μόνο για το ελληνικό Πρωτάθλημα. 
Ανάμεσά τους, μερικοί από τους κορυφαίους συνδυασμούς των ελληνικών αγώνων, όπως οι περυσινοί Πρωταθλητές Ελλάδας Γρηγόρης Νιώρας-Κωνσταντίνος Κακαλής, οι Πρωταθλητές 2011, Λάμπρος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης, οι πάντα θεαματικοί Δημήτρης Ψύλλος-Κώστας Κόντος και πολλοί ακόμα.

Σημειώνεται ότι τα πληρώματα που συμμετέχουν στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ θα αγωνιστούν στις τέσσερις πρώτες ειδικές διαδρομές του Σαββάτου 1 Ιουνίου (Κλένια-Μυκήνες 1, Γυμνό 1, Κεφαλάρι 1 και Ζήρια 1) και στις τέσσερις ε.δ. της Κυριακής 2 Ιουνίου (Πίσσια 1-2, Λουτράκι 1-2) στις οποίες θα εκκινούν αμέσως μετά τα αυτοκίνητα που συμμετέχουν στο Ράλλυ Ακρόπολις για το WRC. Οι επτά Έλληνες αγωνιζόμενοι που συμμετέχουν στον αγώνα του WRC, θα βαθμολογηθούν και για το ελληνικό Πρωτάθλημα, για τις κοινές ειδικές διαδρομές.

Ο διήμερος αγώνας θα έχει έναν νικητή, αλλά η βαθμολογία για το Πρωτάθλημα θα είναι ξεχωριστή για κάθε ημέρα. Έτσι, τα πληρώματα που θα εγκαταλείψουν το Σάββατο, θα έχουν τη δυνατότητα να επανεκκινήσουν την Κυριακή.

Αν και ο... καθαρά ελληνικός αγώνας ξεκινάει το Σάββατο, όλοι οι Έλληνες συμμετέχοντες θα ανέβουν στη ράμπα της Τελετής Εκκίνησης στο Ζάππειο Μέγαρο, την Παρασκευή 31 Μαΐου στις 17:00.

Δείτε τους Έλληνες συμμετέχοντες εδώ.


Η Honda επιστρέφει στη F1

Η Honda Motor Co., Ltd. ανακοίνωσε ότι θα συμμετέχει  στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula One (F1) της FIA*1 από τη σεζόν του 2015 σε συνεργασία με τη Βρετανική εταιρεία McLaren.

Η Honda θα είναι υπεύθυνη εξέλιξης / παραγωγής του κινητήρα και του συστήματος ανάκτησης της ενέργειας ενώ η McLaren θα αναλάβει την εξέλιξη και κατασκευή του σασί του μονοθεσίου καθώς και τη διοίκηση της νέας ομάδας McLaren Honda.

Από το 2014, οι νέοι κανονισμοί της F1 απαιτούν τη χρήση ενός υπερτροφοδοτούμενου V6 κινητήρα 1600 κυβ. εκ. άμεσου ψεκασμού με συστήματα ανάκτησης ενέργειας. Η ευκαιρία για περαιτέρω εξέλιξη αυτών των τεχνολογιών συστημάτων κίνησης  μέσα από την πρόκληση των αγώνων ήταν σοβαρό κίνητρο για την απόφαση συμμετοχής της Honda στη F1. Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας της, η Honda επιδιώκει με πάθος βελτιώσεις της απόδοσης κινητήρων εσωτερικής καύσης, ενώ τα τελευταία χρόνια, ασχολείται με την εξέλιξη πρωτοποριακών τεχνολογιών διαχείρισης ενέργειας όπως τα υβριδικά συστήματα. Η συμμετοχή στη F1 υπό νέους κανονισμούς θα ενθαρρύνει περαιτέρω την τεχνολογική πρόοδο και στους δύο αυτούς τομείς. Επιπλέον, μία νέα γενιά μηχανικών της Honda θα μπορέσει να μυηθεί στις προκλήσεις και τις συγκινήσεις που προσφέρει η εμπλοκή στην κορυφαία βαθμίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Σχολιάζοντας τις συναρπαστικές εξελίξεις, ο Takanobu Ito, Πρόεδρος & CEO της Honda Motor Co., Ltd. δήλωσε:

«Από τότε που ιδρύθηκε, η Honda είναι μία εταιρία που αναπτύσσεται μέσα από τις προκλήσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η Honda έχει μακρά ιστορία στην προώθηση των τεχνολογιών μέσα από τη συμμετοχή της στα πιο αναγνωρισμένα πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Οι νέοι κανονισμοί της F1 που δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος θα αποτελέσουν τον έναυσμα για περαιτέρω εξέλιξη των προηγμένων τεχνολογιών μας και αυτός είναι ο κύριος στόχος της συμμετοχής μας στη F1. Σεβόμαστε απόλυτα την απόφαση της FIA να εισάγει τους νέους κανονισμούς που αποτελούν πρόκληση αλλά και κίνητρο ταυτόχρονα για τους κατασκευαστές – υπέρμαχους των περιβαλλοντικών τεχνολογιών και στο Formula One Group, το οποίο ανέδειξε τη F1 σε μία υψηλής αξίας αγωνιστική κατηγορία στην κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού με την υποστήριξη των πιστών οπαδών. Θα θέλαμε να εκφράσουμε την ειλικρινή μας ευγνωμοσύνη στον Jean Todt, Πρόεδρο της FIA και τον Bernie Ecclestone, CEO του Formula One Group για την κατανόηση που επέδειξαν και τη διάθεση συνεργασίας προκειμένου να μας βοηθήσουν να υλοποιήσουμε τη συμμετοχή μας στους αγώνες της F1. Εταιρικό σλόγκαν της Honda είναι "The Power of Dreams" (Η Δύναμη των Ονείρων). Αυτή η φράση εκφράζει την ισχυρή επιθυμία μας να κυνηγήσουμε και να πραγματοποιήσουμε τα όνειρά μας μαζί με τους πελάτες και τους οπαδούς μας. Μαζί με τη McLaren, από τους πιο διακεκριμένους κατασκευαστές της F1, η Honda θα σηματοδοτήσει μία νέα αρχή στις προκλήσεις μας στη F1».



Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Ο ALONSO ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ ΣΤΟ GRAND PRIX ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΤΟΥ

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Fernando Alonso κέρδισε στο grand prix της πατρίδας του ακολουθώντας στρατηγική τεσσάρων pit stop, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Kimi Raikkonen της Lotus ο οποίος έκανε αντίστοιχα τρεις στάσεις. Ο Alonsoδιεκδίκησε την 32η νίκη της καριέρας τουκαι τη δεύτερη στο Ισπανικό Grand Prix, ενώ οομόσταυλός του στην ομάδα της FerrariFelipe Massa κατέκτησε την πρώτη του θέση στο βάθρο για φέτος έχοντας εκκινήσει ένατος μετά από ποινή.

Ο Alonso έθεσε επίσης ένα νέο ρεκόρως ο μοναδικός πιλότος που κερδίζει το ΙσπανικόGrand Prix εκκινώντας από την πέμπτη θέσηαποδεικνύοντας πώς με την κατάλληληστρατηγική ελαστικών μπορείς να προωθηθείς σε υψηλότερες θέσεις στην πίσταΟRaikkonen – υιοθετώντας εντελώς διαφορετική στρατηγική από του Alonso με ένα pit stop λιγότερο – τον πλησίασε σε απόσταση αναπνοής και τερμάτισε με διαφορά μόλις10 από το νικητήΟ Raikkonen ήταν ο μοναδικός που ολοκλήρωσε τα τρία πρώτα stintsμε ελαστικά P Zero White medium πριν αλλάξει σε P Zero Orange hard για το τελευταίοstint.

Αποτέλεσμα είναι ένας πολύ ισχυρός ανταγωνισμός στην κορυφή του πρωταθλήματος με τους τρεις πρώτους να απέχουν ελάχιστα βαθμολογικά μεταξύ τους (εύρος 17βαθμών).

Όλοι οι πιλότοι ξεκίνησαν με μεσαίες γόμες P Zero White με εξαίρεση τις δύο Marussiaκαι την Caterham του Charles Pic, που επέλεξε να ξεκινήσει με P Zero Orange hard.Κάνοντας νωρίς το πρώτο pit stopο Alonso πέρασε μπροστά από τον Sebastian Vettelτης Red Bull και στη συνέχεια ο Ισπανός σχεδίασε τέλεια τη στρατηγική του ώστε να μηχάσει θέσεις κατά την εξέλιξη του αγώνα.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Η στρατηγικήβρέθηκε και πάλι στο προσκήνιο κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Grand Prix, το οποίοόπως αναμενόταν είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις από τα ελαστικά λόγω των μοναδικών χαρακτηριστικών της πίστας. Γι’ αυτό είδαμε υψηλά επίπεδα degradation, ενδεχομένως τα υψηλότερα της χρονιάςΣτόχος μας είναι να έχουμε από δύο μέχρι τρία pit stop σεκάθε αγώναεπομένως τα τέσσερα είναι υπερβολικά πολλάαυτό έχει ξανασυμβεί μόνο μία φορά μέχρι τώρα στην Τουρκία, κατά τη διάρκεια της πρώτης μας χρονιάς στο σπορ. Θα μελετήσουμε μερικές αλλαγέςέγκαιρα για το Silverstone, ώστε να παραμείνουμε εντός στόχου και να επιλύσουμε άμεσα τυχόν θέματα. Συγχαρητήρια στον Fernando Alonso και τη Ferrari που πίεσαν δυνατά από την αρχή μέχρι το τέλος ώστε να δουλέψει η στρατηγική τεσσάρων pit stop υπέρ τους και να φέρουν ένα άκρως δημοφιλέςαποτέλεσμα εδώΣχεδίασαν τη στρατηγική τους από την αρχή του Σαββατοκύριακου,χρησιμοποιώντας έξυπνα τα ελαστικά στις κατατακτήριες δοκιμές και στη συνέχεια τααξιοποίησαν με ορισμένες φανταστικές προσπεράσεις».

Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό:

 

Medium

Hard

Intermediate

Wet

1ος

HUL – 1.26.586

GUT – 1.26.217

N/A

N/A

2ος

WEB – 1.27.267

MAS – 1.26.394

N/A

N/A

3ος

ALO – 1.27-440

SUT – 1.26.564

N/A

N/A

Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:

Medium

22 γύροι

V. Bottas

Hard

24 γύροι

C. Pic

Intermediate

N/A

N/A

Wet

N/A

N/A

 Μετρητής Αλήθειας:

Είχαμε προβλέψει μία στρατηγική τριών pit stopαλλά ο Alonso μέτρησε τελικά τέσσερις στάσεις στα pitsΉρθε για πρώτη φορά στον ένατο γύρο για σκληρά ελαστικάμετά πάλιγια σκληρά στον 21ο γύρογια μεσαία στον 36ο και τέλος για σκληρά στον 49ο. Οομόσταυλός του Felipe Massa υιοθέτησε παρόμοια στρατηγική.