Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Fernando Alonso κέρδισε στο grand prix της πατρίδας του ακολουθώντας στρατηγική τεσσάρων pit stop, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Kimi Raikkonen της Lotus ο οποίος έκανε αντίστοιχα τρεις στάσεις. Ο Alonsoδιεκδίκησε την 32η νίκη της καριέρας του, και τη δεύτερη στο Ισπανικό Grand Prix, ενώ οομόσταυλός του στην ομάδα της Ferrari, Felipe Massa κατέκτησε την πρώτη του θέση στο βάθρο για φέτος έχοντας εκκινήσει ένατος μετά από ποινή.
Ο Alonso έθεσε επίσης ένα νέο ρεκόρ, ως ο μοναδικός πιλότος που κερδίζει το ΙσπανικόGrand Prix εκκινώντας από την πέμπτη θέση, αποδεικνύοντας πώς με την κατάλληληστρατηγική ελαστικών μπορείς να προωθηθείς σε υψηλότερες θέσεις στην πίστα. ΟRaikkonen – υιοθετώντας εντελώς διαφορετική στρατηγική από του Alonso με ένα pit stop λιγότερο – τον πλησίασε σε απόσταση αναπνοής και τερμάτισε με διαφορά μόλις10” από το νικητή. Ο Raikkonen ήταν ο μοναδικός που ολοκλήρωσε τα τρία πρώτα stintsμε ελαστικά P Zero White medium πριν αλλάξει σε P Zero Orange hard για το τελευταίοstint.
Αποτέλεσμα είναι ένας πολύ ισχυρός ανταγωνισμός στην κορυφή του πρωταθλήματος με τους τρεις πρώτους να απέχουν ελάχιστα βαθμολογικά μεταξύ τους (εύρος 17βαθμών).
Όλοι οι πιλότοι ξεκίνησαν με μεσαίες γόμες P Zero White με εξαίρεση τις δύο Marussiaκαι την Caterham του Charles Pic, που επέλεξε να ξεκινήσει με P Zero Orange hard.Κάνοντας νωρίς το πρώτο pit stop, ο Alonso πέρασε μπροστά από τον Sebastian Vettelτης Red Bull και στη συνέχεια ο Ισπανός σχεδίασε τέλεια τη στρατηγική του ώστε να μηχάσει θέσεις κατά την εξέλιξη του αγώνα.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Η στρατηγικήβρέθηκε και πάλι στο προσκήνιο κατά τη διάρκεια του Ισπανικού Grand Prix, το οποίοόπως αναμενόταν είχε ιδιαίτερες απαιτήσεις από τα ελαστικά λόγω των μοναδικών χαρακτηριστικών της πίστας. Γι’ αυτό είδαμε υψηλά επίπεδα degradation, ενδεχομένως τα υψηλότερα της χρονιάς. Στόχος μας είναι να έχουμε από δύο μέχρι τρία pit stop σεκάθε αγώνα, επομένως τα τέσσερα είναι υπερβολικά πολλά: αυτό έχει ξανασυμβεί μόνο μία φορά μέχρι τώρα στην Τουρκία, κατά τη διάρκεια της πρώτης μας χρονιάς στο σπορ. Θα μελετήσουμε μερικές αλλαγές, έγκαιρα για το Silverstone, ώστε να παραμείνουμε εντός στόχου και να επιλύσουμε άμεσα τυχόν θέματα. Συγχαρητήρια στον Fernando Alonso και τη Ferrari που πίεσαν δυνατά από την αρχή μέχρι το τέλος ώστε να δουλέψει η στρατηγική τεσσάρων pit stop υπέρ τους και να φέρουν ένα άκρως δημοφιλέςαποτέλεσμα εδώ. Σχεδίασαν τη στρατηγική τους από την αρχή του Σαββατοκύριακου,χρησιμοποιώντας έξυπνα τα ελαστικά στις κατατακτήριες δοκιμές και στη συνέχεια τααξιοποίησαν με ορισμένες φανταστικές προσπεράσεις».
Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό:
| Medium | Hard | Intermediate | Wet |
1ος | HUL – 1.26.586 | GUT – 1.26.217 | N/A | N/A |
2ος | WEB – 1.27.267 | MAS – 1.26.394 | N/A | N/A |
3ος | ALO – 1.27-440 | SUT – 1.26.564 | N/A | N/A |
Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:
Medium | 22 γύροι | V. Bottas |
Hard | 24 γύροι | C. Pic |
Intermediate | N/A | N/A |
Wet | N/A | N/A |
Μετρητής Αλήθειας:
Είχαμε προβλέψει μία στρατηγική τριών pit stop, αλλά ο Alonso μέτρησε τελικά τέσσερις στάσεις στα pits. Ήρθε για πρώτη φορά στον ένατο γύρο για σκληρά ελαστικά, μετά πάλιγια σκληρά στον 21ο γύρο, για μεσαία στον 36ο και τέλος για σκληρά στον 49ο. Οομόσταυλός του Felipe Massa υιοθέτησε παρόμοια στρατηγική.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου