H Αγωνιστική Ολυμπιακή Λέσχη Αυτοκινήτου Πύργου (ΑΟΛΑΠ), αθλητικό σωματείο με αριθμό μητρώου 5 στην Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Ελλάδος (ΟΜΑΕ), με την έγκριση της ΕΠΑ - ΕΘΕΑ στις 12-13 Μαρτίου 2011 διοργανώνει το 33ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΡΑΛΛΥ στο νομό Ηλείας. Ο Αγώνας είναι ο πρώτος γύρος του 47ου Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ραλλυ και προσμετρά και για το Κύπελλο Χωμάτινων Ράλλυ. Μικρές είναι οι αλλαγές στην φετινή "έκδοση" του Ολυμπιακού Ράλλυ, χωρίς όμως να αλλοιώνεται ο χαρακτήρας του αγώνα, που παραμένει χρόνια τώρα στην κορυφή των προτιμήσεων αγωνιζομένων και θεατών. Το 33ο ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΡΑΛΛΥ αποτελείται από τρεις ειδικές διαδρομές επαναλαμβανόμενες, αρκετά γνωστές στους αγωνιζόμενους και συγκεκριμένα την Κάμενα, τον Λάλα και την Φολόη. Οι διαφορές από τον περσινό αγώνα, είναι ότι η Κάμενα μεγάλωσε κατά 2 χιλ. περίπου και ο Λάλας κατά 1.5 χιλ. περίπου. Έτσι ο αγώνας έχει συνολικό μήκος ειδικών 90 χιλιόμετρα περίπου, σε σύνολο αγώνα 210 χιλιομέτρων. Χαρακτηριστικό του σχεδιαμού, είναι η ευκολία πρόσβασης των θεατών στις ειδικές διαδρομές. Η περίοδος δήλωσης συμμετοχής ξεκινά την Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου και λήγει την Τετάρτη 2 Μαρτίου στις 22:00. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τα γραφεία της ΑΟΛΑΠ (28ης Οκτωβρίου 11 - 5ος όροφος - Πύργος Ηλείας ) καθημερινά από τις 10:30 έως 14:30 & 18:30 έως 22:00. Τηλ/Fax: 2621022165 ή 2622021277 κιν. 6937114349, & κιν.: 6937112825, e-mail: aolap@otenet.gr και πληροφορίες στις ιστοσελίδες της λέσχης www.olympiakorally.gr (σε λίγες ημέρες στον αέρα η φετινή έκδοση) & www.aolap.gr. Την ημέρα έναρξης των δηλώσεων συμμετοχής (21-02-11), θα δημοσιευτούν στην ιστοσελίδα της λέσχης οι χάρτες, το ωράριο και το road book του αγώνα. Οι αναγνωρίσεις διαδρομών με ελεύθερο αριθμό περασμάτων πρέπει να γίνουν σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς,για όσο το δυνατόν λιγότερη όχληση των κατοίκων των περιοχών. Ο διοικητικός και τεχνικός έλεγχος θα γίνει στο ιδιωτικό ΚΤΕΟ ΙΟΝΙΚΗ Α.Ε. στην Συντριάδα Πύργου το Σάββατο 12 Μαρτίου από τις 14:30 έως τις 18:00. Το βράδυ του Σαββάτου θα πραγματοποιηθεί η καθιερωμένη πανηγυρική εκκίνηση του αγώνα στις 20:30 στην Κεντρική Πλατεία του Πύργου, την Κυριακή 13 Μαρτίου ο αγώνας θα εκκινήσει στις 9:30 και θα τερματίσει στον Πύργο στις 15:30. Το Service Park θα βρίσκεται όπως και πέρυσι στο χώρο της εμποροπανήγυρης Στρεφίου (τοπική κοινότητα του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας) στην Ε.Ο. Πύργου – Αρχαίας Ολυμπίας και θα παραχωρηθεί στους αγωνιζόμενους μετά τον διοικητικό και τεχνικό έλεγχο. Οι δημοσιογράφοι και φωτογράφοι που θέλουν να καλύψουν τον αγώνα παρακαλούνται να επικοινωνήσουν με τον υπεύθυνο γραφείου τύπου κ. Γιάννη Σπυρούνη στο τηλ: 6976 869414 ή (email: jspirounis@yahoo.gr) για την χορήγηση διαπιστεύσεων.
Παρασκευή 18 Φεβρουαρίου 2011
Πέμπτη 17 Φεβρουαρίου 2011
ALAIN PROST ΚΑΙ DACIA DUSTER
Η σταθερή επίδοση στο αγώνα του Πρωταθλήματος Trophée Andros που πραγματοποιήθηκε στη Lans en Vercors, εξασφάλισαν για 2η συνεχόμενη χρονιά μια θέση στο βάθρο στον Alain Prost και το Dacia Duster. Η τελευταία φάση του Πρωταθλήματος θα βρει τα αυτοκίνητα και τις ομάδες στο περίφημο Stade de France, στο Παρίσι, όπου ο Γάλλος πολύ-πρωταθλητής θα έχει την ευκαιρία να αποδείξει ότι μαζί με το Dacia του, παραμένει πάντα ο ‘πρωταθλητής της δημοτικότητας’.
Οι συνθήκες διεξαγωγής του τελευταίου αγώνα του Πρωταθλήματος Trophée Andros για τη σεζόν 2010/2011 ήταν ίδιες με εκείνες της προηγούμενης Παρασκευής. Παρά την απροσδόκητη απουσία πάγου, η πίστα αποδείχτηκε αρκετά απαιτητική. Στη φάση του warm-up ο Alain Prost είχε τη δυνατότητα να εκτιμήσει τις τελευταίες ρυθμίσεις που έγιναν στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της νύχτας, και να πετύχει έτσι τον 3ο καλύτερο χρόνο.
Στους πρώτους δοκιμαστικούς γύρους αποδείχθηκε ότι η δουλειά που έγινε ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση και ο Alain Prost – που βγήκε τελευταίος – άρχισε σταδιακά να κατεβάζει το χρόνο του (από 47.869δλ, 46.997δλ, έφτασε να ‘γυρίζει’ τελικά στα 46.836δλ.). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να φέρει το Dacia Duster Glace στην 3η θέση του grid, μόλις μερικά δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από το 2ο αυτοκίνητο.
«Δουλέψαμε πολύ στο στήσιμο των αναρτήσεων ώστε να πετύχουμε καλύτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στα πηδήματα», δήλωσε ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1. «Το κράτημα έδειχνε λίγο περίεργο στην αρχή, αλλά το συνήθισα πολύ γρήγορα. Το αποτέλεσμα μου δίνει αρκετή αυτοπεποίθηση, ειδικά τη στιγμή που βρίσκομαι μπροστά από τον Franck Lagorce, το μοναδικό μου αντίπαλο για τη 2η θέση του Πρωταθλήματος».
Πριν από την εκκίνηση των τελευταίων προκριματικών της σεζόν, ο Alain Prost άρχισε να αισθάνεται αρκετά αισιόδοξος, ειδικά όταν είδε το αυτοκίνητο του Franck Lagorce να σταματά στην άκρη του δρόμου. «Προσπαθήσαμε να βελτιώσουμε ακόμα περισσότερο το αυτοκίνητο ώστε να μας δοθεί η ευκαιρία για τη νίκη, αλλά οι αλλαγές δεν μας έφεραν τελικά το επιθυμητό αποτέλεσμα». Ο Prost ήταν 4ος στη δεύτερη σειρά των προκριματικών, και εκεί τερμάτισε τελικά τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.Οι συνθήκες διεξαγωγής του τελευταίου αγώνα του Πρωταθλήματος Trophée Andros για τη σεζόν 2010/2011 ήταν ίδιες με εκείνες της προηγούμενης Παρασκευής. Παρά την απροσδόκητη απουσία πάγου, η πίστα αποδείχτηκε αρκετά απαιτητική. Στη φάση του warm-up ο Alain Prost είχε τη δυνατότητα να εκτιμήσει τις τελευταίες ρυθμίσεις που έγιναν στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της νύχτας, και να πετύχει έτσι τον 3ο καλύτερο χρόνο.
Στους πρώτους δοκιμαστικούς γύρους αποδείχθηκε ότι η δουλειά που έγινε ήταν προς τη σωστή κατεύθυνση και ο Alain Prost – που βγήκε τελευταίος – άρχισε σταδιακά να κατεβάζει το χρόνο του (από 47.869δλ, 46.997δλ, έφτασε να ‘γυρίζει’ τελικά στα 46.836δλ.). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να φέρει το Dacia Duster Glace στην 3η θέση του grid, μόλις μερικά δέκατα του δευτερολέπτου πίσω από το 2ο αυτοκίνητο.
«Δουλέψαμε πολύ στο στήσιμο των αναρτήσεων ώστε να πετύχουμε καλύτερη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στα πηδήματα», δήλωσε ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της F1. «Το κράτημα έδειχνε λίγο περίεργο στην αρχή, αλλά το συνήθισα πολύ γρήγορα. Το αποτέλεσμα μου δίνει αρκετή αυτοπεποίθηση, ειδικά τη στιγμή που βρίσκομαι μπροστά από τον Franck Lagorce, το μοναδικό μου αντίπαλο για τη 2η θέση του Πρωταθλήματος».
Η χρονιά επεφύλασσε ένα εξαιρετικό φινάλε για τους θεατές οι οποίοι παρακολουθούσαν με κομμένη την ανάσα για 6 γύρους την επική μάχη μεταξύ δύο πρώην πρωταθλητών της F1. Ήταν τρομερά συναρπαστικό να βλέπει κανείς το Dacia του Alain Prost να προσπαθεί με κάθε τρόπο να προσπεράσει το Skoda με το Jacques Villeneuve στο τιμόνι. «Ήμασταν πολύ κοντά, προσπάθησα πάρα πολύ να τον περάσω αλλά ο Jacques ήταν αλάνθαστος, πιστεύω όμως ότι ο κόσμος το χάρηκε ιδιαίτερα».
Τελικά η 4η θέση του Alain Prost χάρισε – για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά - σε εκείνον και τη Dacia την 2η θέση του Πρωταθλήματος. «Είναι λογικό να είμαστε απογοητευμένοι για την απώλεια του τίτλου. Αυτός ήταν ο στόχος μας και είχαμε και τον τρόπο για να τον πετύχουμε», δήλωσε ο 2 φορές νικητής του Trophée Andros. «Όποτε οι συνθήκες ήταν ‘νορμάλ’, ήμασταν ανταγωνιστικοί. Βρισκόμασταν σε όλους τους αγώνες στις πρώτες θέσεις, αλλά το εμπόδιο στις προσπάθειές μας ήταν ο καλός καιρός! Συγχαρητήρια στους αντιπάλους μας. Δουλέψαμε σκληρά, και ελπίζω να είμαστε ακόμα πιο δυνατοί του χρόνου το χειμώνα…»
Το Πρωτάθλημα Trophée Andros 2010/2011 ολοκληρώνεται και τυπικά με τον αγώνα/γιορτή που θα διεξαχθεί στις 5 Μαρτίου στο περίφημο Stade de France, στο Παρίσι, όπου ο Alain Prost ανυπομονεί να διασκεδάσει το κοινό οδηγώντας στο όριο το Dacia Duster.
Κατάταξη Lans en Vercors – Race 2: 1, Jean-Philippe Dayraut (Series 1 BMW). 2, Jacques Villeneuve (Skoda Fabia). 3, Olivier Panis (Skoda Fabia). 4, Alain Prost (Dacia Duster). 5, Benjamin Rivière (Fiat Stilo). 6, Bertrand Balas (Toyota Auris). 7, Evens Stievenart (Skoda Fabia). 8, Paul Belmondo (Skoda Fabia). 9, Franck Lagorce (Skoda Fabia). 10, Jean-Baptiste Dubourg (Renault Clio). Etc.
Τελική κατάταξη Πρωταθλήματος Trophée Andros 2010/2011: 1, Dayraut (843 points). 2, Prost (823). 3, Lagorce (812). 4, Panis (789). 5, Balas (781). 6, E. Stievenart (758). 7, J-B. Dubourg (747). 8, Llorach (725). 9, Villeneuve (703). 10, Rivière (693).
Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011
Σαρωτική η πρώτη εμφάνιση του Ford Fiesta RS WRC
Το νέο Ford Fiesta RS World Rally Car έκανε ένα ονειρεμένο ξεκίνημα με τερματισμό 1-2-3 στο Ράλι Σουηδίας. Οι Mikko Hirvonen & Jarmo Lehtinen της Ford Abu Dhabi World Rally Team κέρδισαν σε ένα συναρπαστικό πρώτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA με διαφορά μόλις 6,5 δευτ. από τους Mads Østberg & Jonas Andersson. Οι Jari-Matti Latvala & Miikka Anttila τερμάτισαν στην 3η θέση.
Αντίστοιχη επιτυχία είχε σημειώσει η Ford στο Ράλι Σουηδίας το 2008, όταν ο Latvala πήρε την πρώτη του νίκη σε WRC πλαισιωμένος στο βάθρο από τους Hirvonen και Gigi Galli. Η Ford Abu Dhabi έχει ένα προβάδισμα 18 βαθμών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των κατασκευαστών και η νίκη του Hirvonen τον αναδεικνύει στον πιο επιτυχημένο WRC οδηγό της Ford. Αυτή ήταν η 13η νίκη του, τον φέρνει μπροστά από τον πρώην team-mate του, Marcus Grönholm.
Η αγωνία είχε ξεκινήσει πριν τον αγώνα. Νέοι κανονισμοί για συμμετοχές μειωμένου κόστους και περιβαλλοντική συμβατότητα – που βασίζονται σε υπερτροφοδοτούμενα 1600cc τετρακίνητα μοντέλα – σηματοδότησαν μία νέα εποχή για το WRC. Το πρώτο ράλι για τα αυτοκίνητα νέας γενιάς αποδείχτηκε συναρπαστικό με πέντε οδηγούς να ξεκινάνε την τελευταία ημέρα έχοντας ρεαλιστικές πιθανότητες να κερδίσουν.
Οι συνθήκες ήταν ιδανικές για το χειμερινό ράλι, καθώς οι οδηγοί αγωνίστηκαν σε 22 ειδικές διαδρομές απόστασης 351.00km στην κεντρική Σουηδία. Οι δρόμοι μέσα στα δάση ήταν παγωμένοι από τις θερμοκρασίες που έπεφταν στους -28ºC, προσφέροντας άριστη πρόσφυση για τα ελαστικά της Michelin με καρφιά από βολφράμιο. Όμως η χιονοθύελλα στο πρώτο σκέλος του τετραήμερου αγώνα λειτούργησε μειονεκτικά για τους πρώτους οδηγούς καθώς όργωναν τους δρόμους αφήνοντας μία καθαρότερη και ταχύτερη γραμμή για όσους ακολουθούσαν.
Ο Hirvonen ωφελήθηκε από το γεγονός ότι ξεκίνησε αργότερα στο πρώτο σκέλος και το ολοκλήρωσε μόλις 14,8 δευτ. πίσω από τον Østberg. Η δεύτερη θέση στη σειρά εκκίνησης κάθε άλλο παρά ιδανική ήταν ξεκινώντας το δεύτερο σκέλος. Ωστόσο, πέρασε μπροστά και δημιούργησε μια καλή διαφορά αλλά λόγω τετακέ έχασε 15 δευτερόλεπτα. Την τελευταία ημέρα ξεκίνησε πρώτος με διαφορά 7,4 δευτ. την αύξησε με νίκες σε τρεις ειδικές. Η πρόσφυση ήταν χειρότερη στην επανάληψη των ειδικών, αλλά ο Hirvonen παρέμεινε πρώτος και επανέλαβε τη νίκη του 2010.
«Ήταν ένα εκπληκτικό Σαββατοκύριακο για όλη την ομάδα και ήταν φανταστική αίσθηση να βρίσκομαι στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά μετά από 12 μήνες, έχοντας δίπλα μου οδηγούς της Ford» δήλωσε ο 30-χρονος Φιλανδός. «Τεχνικά, το αυτοκίνητο ήταν άψογο και δεν χρειάστηκε να αλλάξω το σετάρισμα ούτε μία φορά. Είναι ακόμα αρχή αλλά πραγματικά αρχίζω να καταλαβαίνω πώς συμπεριφέρεται τώρα. Το αυτοκίνητο και εγώ μαθαίνουμε ταυτόχρονα.
«Οι δρόμοι ήταν καθαροί και ομαλοί σήμερα το πρωί και πίεσα όσο περισσότερο μπορούσα επειδή ήξερα ότι θα η κατάσταση θα ήταν διαφορετική το απόγευμα. Δεν είμαι συνήθως νευρικός αλλά ήμουν πριν από την τελευταία ειδική. Ο Østberg έδωσε μεγάλη μάχη και δεν με έπαιρνε να κάνω το παραμικρό λάθος. Μετά από μία τόσο δύσκολη σεζόν πέρσι, ήταν μία εξαιρετική αρχή για το 2011» πρόσθεσε ο Hirvonen.
Ο Latvala απόλαυσε ένα… αγωνιώδες Σαββατοκύριακο, που είχε από τη μία νίκες σε ειδικές και από την άλλη αρκετά τετακέ στο χιόνι. Ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στην τέταρτη θέση και παραδέχθηκε ότι ήταν τυχερός που δεν έπαθε ούτε γρατζουνιά παρά τα τρία τετακέ. Ο 25-χρονος Φιλανδός ήταν πολύ επιθετικός στις αρχές του δεύτερου σκέλους και δεν μπορούσε να διατηρήσει το ρυθμό του, αλλά το απόγευμα έγινε η μεταμόρφωση και μείωσε την απόσταση για την κορυφή από 44,3 σε 10,9 δευτερόλεπτα.
Οι ελπίδες του για τη νίκη γκρεμίστηκαν όταν γλίστρησε και έπεσε σε ανάχωμα χιονιού στην πρώτη ειδική της Κυριακής. Η σύγκρουση αποκόλλησε τον εμπρός προφυλακτήρα από το αυτοκίνητο και το παρμπρίζ πάγωσε. Έπεσε στην πέμπτη θέση αλλά οι ταχύτεροι χρόνοι σε δύο από τις τρεις τελευταίες ειδικές του χάρισαν μία θέση στο βάθρο μετά από σκληρή μάχη. «Ήταν το πιο περιπετειώδες Σαββατοκύριακο ράλι που έχω ζήσει μέχρι τώρα και μετά από τόσες ανατροπές, είμαι ευτυχής με την 3η θέση» δήλωσε ο Latvala.
«Βρέθηκα κοντά στην κορυφή του πίνακα πολλές φορές, αλλά μου έκοψε τη φόρα ένα ακόμα… ανάχωμα χιονιού. Μία θέση στο βάθρο ήταν πέρα από κάθε προσδοκία σήμερα το πρωί, αλλά δεν παραιτήθηκα, συνέχισα να μάχομαι και ανταμείφθηκα. Τώρα μπορώ να ηρεμήσω. Αφού χτύπησα στο ανάχωμα, το παρμπρίζ μου πάγωσε και ο ήλιος και το χιόνι δυσκόλευαν την ορατότητα» πρόσθεσε.
Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr, οδηγώντας το Fiesta RS WRC για τη δορυφορική ομάδα της Team Abu Dhabi, τερμάτισε 10ος. «Αυτό το Σαββατοκύριακο μας πήγε καλά. Χαίρομαι που τερματίσαμε στην πρώτη δεκάδα και η βελτίωση που είχαμε φέτος στην ταχύτητα συγκριτικά με πέρσι ήταν πραγματικά ενθαρρυντική. Οι θερμοκρασίες εδώ ήταν τρομερές και δυσκόλεψαν την οδήγηση, αλλά το νέο αυτοκίνητο ανταποκρίθηκε θαυμάσια» δήλωσε ο Al Qassimi.
Ο διευθυντής της Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson ήταν περιχαρής με το αποτέλεσμα. «Ήταν ένα ονειρεμένο ξεκίνημα της σεζόν και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο ήταν καινούργιο προσδίδει άλλη διάσταση στο αποτέλεσμα. Ο Mikko είχε μία δύσκολη σεζόν πέρσι, γι’ αυτό χαίρομαι που ξεκίνησε τόσο καλά το 2011. Ο Jari-Matti παραλίγο να βγει από το δρόμο μερικές φορές, αλλά είχε θαυμάσιο ρυθμό και άξιζε μία θέση στο βάθρο.
Ο επικεφαλής αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn, δήλωσε: «Μία τέτοια σαρωτική επιτυχία στο πρώτο ράλι με το νέο Fiesta RS WRC ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας. Ήταν ένα ξεκίνημα στη σεζόν του 2011 που δικαίωσε τις προσπάθειες όλων των μελών της ομάδας, οι οποίοι είχαν εργαστεί χιλιάδες ώρες για να διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητα του αυτοκινήτου από την πρώτη στιγμή».
Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford
Η δεύτερη θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του οδηγού της M-Sport Stobart Ford Østberg, ο οποίος ηγήθηκε μετά το πρώτο σκέλος. Οι συνάδερφοί του Matthew Wilson & Scott Martin ήρθαν ένατοι, αλλά οι Henning Solberg και Ilka Minor εγκατέλειψαν με το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας. Οι Ken Block & Alex Gelsomino της Monster World Rally Team τερμάτισαν στη 14η θέση, ενώ το ιδιωτικής συμμετοχής αυτοκίνητο των PG Andersson & Emil Axelsson ήρθε όγδοο.
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα θα συνεχίσει στο χώμα τον επόμενο μήνα με το πρώτο από τα δύο ράλι στο ημερολόγιο του 2011 που διεξάγονται στην Αμερική. Το Ράλι του Μεξικό θα έχει τη βάση του στο León και θα πραγματοποιηθεί 3 - 6 Μαρτίου.
Γενική κατάταξη
1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3. 23. 56.6
2. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 3. 24. 03.1
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3. 24. 30.6
4. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 3. 24. 44.3 5. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 3. 25. 27.8 6. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3. 26. 26.9
7. P-G Andersson/E Axelsson SWE Ford Fiesta RS 3. 30. 18.6 8. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen DS3 3. 30. 58.9
9. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 3. 34. 08.1
10 K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Fiesta RS 3. 34 27.7
Πρωτάθλημα οδηγών
1. M Hirvonen 25 βαθμοί 2. M Østberg 18 βαθμοί
3. J-M Latvala 16 βαθμοί 4. S Ogier 15 βαθμοί
5. P Solberg 10 βαθμοί
6. S Loeb 10 βαθμοί
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. FordAbu Dhabi 40 βαθμοί 2. Citroen Total 22 βαθμοί
3. M-Sport Stobart Ford 18 βαθμοί
4. Ice 1 Racing 8 βαθμοί
5. TeamAbu Dhabi 6 βαθμοί
6. FERM Power Tools 4 βαθμοί
Αντίστοιχη επιτυχία είχε σημειώσει η Ford στο Ράλι Σουηδίας το 2008, όταν ο Latvala πήρε την πρώτη του νίκη σε WRC πλαισιωμένος στο βάθρο από τους Hirvonen και Gigi Galli. Η Ford Abu Dhabi έχει ένα προβάδισμα 18 βαθμών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα των κατασκευαστών και η νίκη του Hirvonen τον αναδεικνύει στον πιο επιτυχημένο WRC οδηγό της Ford. Αυτή ήταν η 13η νίκη του, τον φέρνει μπροστά από τον πρώην team-mate του, Marcus Grönholm.
Η αγωνία είχε ξεκινήσει πριν τον αγώνα. Νέοι κανονισμοί για συμμετοχές μειωμένου κόστους και περιβαλλοντική συμβατότητα – που βασίζονται σε υπερτροφοδοτούμενα 1600cc τετρακίνητα μοντέλα – σηματοδότησαν μία νέα εποχή για το WRC. Το πρώτο ράλι για τα αυτοκίνητα νέας γενιάς αποδείχτηκε συναρπαστικό με πέντε οδηγούς να ξεκινάνε την τελευταία ημέρα έχοντας ρεαλιστικές πιθανότητες να κερδίσουν.
Οι συνθήκες ήταν ιδανικές για το χειμερινό ράλι, καθώς οι οδηγοί αγωνίστηκαν σε 22 ειδικές διαδρομές απόστασης 351.00km στην κεντρική Σουηδία. Οι δρόμοι μέσα στα δάση ήταν παγωμένοι από τις θερμοκρασίες που έπεφταν στους -28ºC, προσφέροντας άριστη πρόσφυση για τα ελαστικά της Michelin με καρφιά από βολφράμιο. Όμως η χιονοθύελλα στο πρώτο σκέλος του τετραήμερου αγώνα λειτούργησε μειονεκτικά για τους πρώτους οδηγούς καθώς όργωναν τους δρόμους αφήνοντας μία καθαρότερη και ταχύτερη γραμμή για όσους ακολουθούσαν.
Ο Hirvonen ωφελήθηκε από το γεγονός ότι ξεκίνησε αργότερα στο πρώτο σκέλος και το ολοκλήρωσε μόλις 14,8 δευτ. πίσω από τον Østberg. Η δεύτερη θέση στη σειρά εκκίνησης κάθε άλλο παρά ιδανική ήταν ξεκινώντας το δεύτερο σκέλος. Ωστόσο, πέρασε μπροστά και δημιούργησε μια καλή διαφορά αλλά λόγω τετακέ έχασε 15 δευτερόλεπτα. Την τελευταία ημέρα ξεκίνησε πρώτος με διαφορά 7,4 δευτ. την αύξησε με νίκες σε τρεις ειδικές. Η πρόσφυση ήταν χειρότερη στην επανάληψη των ειδικών, αλλά ο Hirvonen παρέμεινε πρώτος και επανέλαβε τη νίκη του 2010.
«Ήταν ένα εκπληκτικό Σαββατοκύριακο για όλη την ομάδα και ήταν φανταστική αίσθηση να βρίσκομαι στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά μετά από 12 μήνες, έχοντας δίπλα μου οδηγούς της Ford» δήλωσε ο 30-χρονος Φιλανδός. «Τεχνικά, το αυτοκίνητο ήταν άψογο και δεν χρειάστηκε να αλλάξω το σετάρισμα ούτε μία φορά. Είναι ακόμα αρχή αλλά πραγματικά αρχίζω να καταλαβαίνω πώς συμπεριφέρεται τώρα. Το αυτοκίνητο και εγώ μαθαίνουμε ταυτόχρονα.
«Οι δρόμοι ήταν καθαροί και ομαλοί σήμερα το πρωί και πίεσα όσο περισσότερο μπορούσα επειδή ήξερα ότι θα η κατάσταση θα ήταν διαφορετική το απόγευμα. Δεν είμαι συνήθως νευρικός αλλά ήμουν πριν από την τελευταία ειδική. Ο Østberg έδωσε μεγάλη μάχη και δεν με έπαιρνε να κάνω το παραμικρό λάθος. Μετά από μία τόσο δύσκολη σεζόν πέρσι, ήταν μία εξαιρετική αρχή για το 2011» πρόσθεσε ο Hirvonen.
Ο Latvala απόλαυσε ένα… αγωνιώδες Σαββατοκύριακο, που είχε από τη μία νίκες σε ειδικές και από την άλλη αρκετά τετακέ στο χιόνι. Ολοκλήρωσε το πρώτο σκέλος στην τέταρτη θέση και παραδέχθηκε ότι ήταν τυχερός που δεν έπαθε ούτε γρατζουνιά παρά τα τρία τετακέ. Ο 25-χρονος Φιλανδός ήταν πολύ επιθετικός στις αρχές του δεύτερου σκέλους και δεν μπορούσε να διατηρήσει το ρυθμό του, αλλά το απόγευμα έγινε η μεταμόρφωση και μείωσε την απόσταση για την κορυφή από 44,3 σε 10,9 δευτερόλεπτα.
Οι ελπίδες του για τη νίκη γκρεμίστηκαν όταν γλίστρησε και έπεσε σε ανάχωμα χιονιού στην πρώτη ειδική της Κυριακής. Η σύγκρουση αποκόλλησε τον εμπρός προφυλακτήρα από το αυτοκίνητο και το παρμπρίζ πάγωσε. Έπεσε στην πέμπτη θέση αλλά οι ταχύτεροι χρόνοι σε δύο από τις τρεις τελευταίες ειδικές του χάρισαν μία θέση στο βάθρο μετά από σκληρή μάχη. «Ήταν το πιο περιπετειώδες Σαββατοκύριακο ράλι που έχω ζήσει μέχρι τώρα και μετά από τόσες ανατροπές, είμαι ευτυχής με την 3η θέση» δήλωσε ο Latvala.
«Βρέθηκα κοντά στην κορυφή του πίνακα πολλές φορές, αλλά μου έκοψε τη φόρα ένα ακόμα… ανάχωμα χιονιού. Μία θέση στο βάθρο ήταν πέρα από κάθε προσδοκία σήμερα το πρωί, αλλά δεν παραιτήθηκα, συνέχισα να μάχομαι και ανταμείφθηκα. Τώρα μπορώ να ηρεμήσω. Αφού χτύπησα στο ανάχωμα, το παρμπρίζ μου πάγωσε και ο ήλιος και το χιόνι δυσκόλευαν την ορατότητα» πρόσθεσε.
Οι Khalid Al Qassimi & Michael Orr, οδηγώντας το Fiesta RS WRC για τη δορυφορική ομάδα της Team Abu Dhabi, τερμάτισε 10ος. «Αυτό το Σαββατοκύριακο μας πήγε καλά. Χαίρομαι που τερματίσαμε στην πρώτη δεκάδα και η βελτίωση που είχαμε φέτος στην ταχύτητα συγκριτικά με πέρσι ήταν πραγματικά ενθαρρυντική. Οι θερμοκρασίες εδώ ήταν τρομερές και δυσκόλεψαν την οδήγηση, αλλά το νέο αυτοκίνητο ανταποκρίθηκε θαυμάσια» δήλωσε ο Al Qassimi.
Ο διευθυντής της Ford Abu Dhabi team, Malcolm Wilson ήταν περιχαρής με το αποτέλεσμα. «Ήταν ένα ονειρεμένο ξεκίνημα της σεζόν και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο ήταν καινούργιο προσδίδει άλλη διάσταση στο αποτέλεσμα. Ο Mikko είχε μία δύσκολη σεζόν πέρσι, γι’ αυτό χαίρομαι που ξεκίνησε τόσο καλά το 2011. Ο Jari-Matti παραλίγο να βγει από το δρόμο μερικές φορές, αλλά είχε θαυμάσιο ρυθμό και άξιζε μία θέση στο βάθρο.
Ο επικεφαλής αγωνιστικού της Ford Ευρώπης, Gerard Quinn, δήλωσε: «Μία τέτοια σαρωτική επιτυχία στο πρώτο ράλι με το νέο Fiesta RS WRC ξεπέρασε κάθε προσδοκία μας. Ήταν ένα ξεκίνημα στη σεζόν του 2011 που δικαίωσε τις προσπάθειες όλων των μελών της ομάδας, οι οποίοι είχαν εργαστεί χιλιάδες ώρες για να διασφαλίσουν την ανταγωνιστικότητα του αυτοκινήτου από την πρώτη στιγμή».
Νέα από τις άλλες ομάδες της Ford
Η δεύτερη θέση ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα στην καριέρα του οδηγού της M-Sport Stobart Ford Østberg, ο οποίος ηγήθηκε μετά το πρώτο σκέλος. Οι συνάδερφοί του Matthew Wilson & Scott Martin ήρθαν ένατοι, αλλά οι Henning Solberg και Ilka Minor εγκατέλειψαν με το τρίτο αυτοκίνητο της ομάδας. Οι Ken Block & Alex Gelsomino της Monster World Rally Team τερμάτισαν στη 14η θέση, ενώ το ιδιωτικής συμμετοχής αυτοκίνητο των PG Andersson & Emil Axelsson ήρθε όγδοο.
Επόμενος γύρος
Το πρωτάθλημα θα συνεχίσει στο χώμα τον επόμενο μήνα με το πρώτο από τα δύο ράλι στο ημερολόγιο του 2011 που διεξάγονται στην Αμερική. Το Ράλι του Μεξικό θα έχει τη βάση του στο León και θα πραγματοποιηθεί 3 - 6 Μαρτίου.
Γενική κατάταξη
1. M Hirvonen/J Lehtinen FIN Ford Fiesta RS 3. 23. 56.6
2. M Østberg/J Andersson NOR Ford Fiesta RS 3. 24. 03.1
3. J-M Latvala/M Anttila FIN Ford Fiesta RS 3. 24. 30.6
4. S Ogier/J Ingrassia FRA Citroen DS3 3. 24. 44.3 5. P Solberg/C Patterson NOR Citroen DS3 3. 25. 27.8 6. S Loeb/D Elena FRA Citroen DS3 3. 26. 26.9
7. P-G Andersson/E Axelsson SWE Ford Fiesta RS 3. 30. 18.6 8. K Räikkönen/K Lindström FIN Citroen DS3 3. 30. 58.9
9. M Wilson/S Martin GBR Ford Fiesta RS 3. 34. 08.1
10 K Al Qassimi/M Orr UAE Ford Fiesta RS 3. 34 27.7
Πρωτάθλημα οδηγών
1. M Hirvonen 25 βαθμοί 2. M Østberg 18 βαθμοί
3. J-M Latvala 16 βαθμοί 4. S Ogier 15 βαθμοί
5. P Solberg 10 βαθμοί
6. S Loeb 10 βαθμοί
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
1. Ford
3. M-Sport Stobart Ford 18 βαθμοί
4. Ice 1 Racing 8 βαθμοί
5. Team
6. FERM Power Tools 4 βαθμοί
Κυριακή 13 Φεβρουαρίου 2011
Ράλι Σουηδίας: Νίκη Hirvonen
Την πρώτη του νίκη μετά από ένα χρόνο και την πρώτη της νέας εποχής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, με τα νέας γενιάς World Rally Cars, πέτυχε ο Mikko Hirvonen με το Ford Fiesta WRC στο Ράλι Σουηδίας - στον αγώνα που άνοιξε την αυλαία του WRC 2011.
Ο Φινλανδός οδηγός κατάφερε στο τρίτο σκέλος να ανταπεξέλθει στην πίεση του Mads Ostberg, του νεαρού Νορβηγού που αποτέλεσε τη μεγάλη αποκάλυψη του αγώνα. Μέσω της Stobart Ford, απέκτησε για πρώτη φορά στο WRC ανταγωνιστικό αυτοκίνητο και κατάφερε αμέσως να κατακτήσει το πρώτο του βάθρο.
Ο Jari Matti Latvala θα μπορούσε να είχε κερδίσει, αν η Ford δεν του έδινε την εντολή το απόγευματου Σαββάτου (12/02) να μειώσει το ρυθμό του για να εξασφαλίσει καλύτερη θέση εκκίνησης στις Ειδικές του τρίτου σκέλους.
Παρόλα αυτά, δεδομένου ότι ο Mikko Hirvonen έκανε αλάνθαστο αγώνα και ο J.M. Latvala είχε δύο μικροεξόδους και ορισμένα προβλήματα ρυθμίσεων, το αποτέλεσμα φαντάζει δίκαιο. Πάντως, οι τρεις Σκανδιναβοί οδηγοί χάρισαν στη Ford M-Sport την πραγμάτωση του ονείρου: Την πλήρη κατάληψη του βάθρου στον πρώτο αγώνα του Fiesta WRC.
"Είναι φανταστικό. Είναι ωραία να κερδίζεις τον πρώτο αγώνα του Fiesta, επίσης. Ήμουν πολύ νευρικός πριν ξεκινήσει η τελευταία Ειδική, αλλά τώρα είμαι πολύ χαρούμενος που ξεκίνησα τόσο καλά τη σεζόν", είπε ο M. Hirvonen. Με την 13η νίκη της καριέρας του στο WRC, έγινε ο πιο επιτυχημένος οδηγός της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το 3ο σκέλος ξεκίνησε με τους πρώτους πέντε οδηγούς να χωρίζονται από μόλις 16 δευτερόλεπτα. Παρότι υπήρχε η εκτίμηση ότι ο Mikko θα πάσχιζε και θα έχανε χρόνο εκκινώντας πρώτος, ο καιρός τον βοήθησε κι ο ίδιος το εκμεταλλεύτηκε, κερδίζοντας και τις τρεις Ειδικές του πρωινού loop!
Έτσι, απέκτησε προβάδισμα 14 δευτ. από τον Mads Ostberg, ο οποίος επέλεξε να μην επιχειρήσει να υπερβεί τα όρια στο κυνήγι της νίκης. Στο πρωινό loop, πάντως, ο Petter Solberg είχε ένα πρόβλημα στην ανάρτηση, ο Sebastien Ogier ένα κλατάρισμα και ο Jari Matti Latvala άλλη μια επαφή με το τοιχίο του χιονιού και ορισμένα προβλήματα με τις ρυθμίσεις – με αποτέλεσμα οι τρεις να χάσουν ουσιαστικά τις ελπίδες νίκης.
Στο απογευματινό loop η σχετική χιονόπτωση και το δεύτερο πέρασμα έκαναν λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα για τον Mikko, που εκκινούσε πρώτος – αλλά ο Φινλανδός κατάφερε να κρατήσει το προβάδισμα και να φτάσει πρώτος στη ράμπα του τερματισμού.
Παράλληλα, ο J.M. Latvala βελτίωσε λίγο τις ρυθμίσεις του Fiesta WRC στο Service και ανέκτησε την αυτοπεποίθησή του, με αποτέλεσμα να κερδίσει δύο από τις τρεις Ειδικές και να ανέβει στην 3η θέση. Ο S. Ogier είχε αντίθετα αποτελέσματα με τις αλλαγές στις ρυθμίσεις που έκανε στο Service και έμεινε τέταρτος.
Στο μεταξύ, ο Petter Solberg δέχθηκε κλήση για υπερβολική ταχύτητα από τη σουηδική αστυνομία και στην τελευταία Ειδική χρειάστηκε να οδηγήσει ο συνοδηγός του, Chris Patterson. Ο τελευταίος ήταν, προφανώς, 51 δευτ. πιο αργός από τον πρώτο χρόνο κι έτσι ο "Sol" τερμάτισε στην 5η θέση της γενικής.
Όσο για τον Sebastien Loeb, εξαρχής όλα πήγαν στραβά: Έχασε σχεδόν δύο λεπτά εκκινώντας πρώτος στο παχύ χιόνι της Παρασκευής (11/02) κι έπειτα με δύο κλαταρίσματα απώλεσε κάθε ελπίδα για το βάθρο.
Στη Σουηδία, τέλος, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η Super Stage – η τελευταία Ειδική με απευθείας τηλεοπτική μετάδοση και βράβευση 3-2-1 βαθμών στους τρεις πρώτους. Ο Sebastien Ogier ήταν ταχύτερος, εμπρός από τον S. Loeb και τον J.M. Latvala.
WRC – ΡΑΛΙ ΣΟΥΗΔΙΑΣ 2011
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1. Hirvonen (Ford) 3:23:56.6
2. Ostberg (Stobart Ford) +6.5
3. Latvala (Ford) +34.0
4. Ogier (Citroen) +47.7
5. P. Solberg (Solberg Citroen) +1:31.2
6. Loeb (Citroen) +2:30.3
7. Andersson (Ford) +6:22.0
8. Raikkonen (Citroen) +7:02.3
9. Wilson (Ford) +10:11.5
10. Al Qassimi (Ford) +10:31.1
Πηγή: http://auto.in.gr/news/wrc/article/?aid=1231078418
Ο Φινλανδός οδηγός κατάφερε στο τρίτο σκέλος να ανταπεξέλθει στην πίεση του Mads Ostberg, του νεαρού Νορβηγού που αποτέλεσε τη μεγάλη αποκάλυψη του αγώνα. Μέσω της Stobart Ford, απέκτησε για πρώτη φορά στο WRC ανταγωνιστικό αυτοκίνητο και κατάφερε αμέσως να κατακτήσει το πρώτο του βάθρο.
Ο Jari Matti Latvala θα μπορούσε να είχε κερδίσει, αν η Ford δεν του έδινε την εντολή το απόγευματου Σαββάτου (12/02) να μειώσει το ρυθμό του για να εξασφαλίσει καλύτερη θέση εκκίνησης στις Ειδικές του τρίτου σκέλους.
Παρόλα αυτά, δεδομένου ότι ο Mikko Hirvonen έκανε αλάνθαστο αγώνα και ο J.M. Latvala είχε δύο μικροεξόδους και ορισμένα προβλήματα ρυθμίσεων, το αποτέλεσμα φαντάζει δίκαιο. Πάντως, οι τρεις Σκανδιναβοί οδηγοί χάρισαν στη Ford M-Sport την πραγμάτωση του ονείρου: Την πλήρη κατάληψη του βάθρου στον πρώτο αγώνα του Fiesta WRC.
"Είναι φανταστικό. Είναι ωραία να κερδίζεις τον πρώτο αγώνα του Fiesta, επίσης. Ήμουν πολύ νευρικός πριν ξεκινήσει η τελευταία Ειδική, αλλά τώρα είμαι πολύ χαρούμενος που ξεκίνησα τόσο καλά τη σεζόν", είπε ο M. Hirvonen. Με την 13η νίκη της καριέρας του στο WRC, έγινε ο πιο επιτυχημένος οδηγός της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το 3ο σκέλος ξεκίνησε με τους πρώτους πέντε οδηγούς να χωρίζονται από μόλις 16 δευτερόλεπτα. Παρότι υπήρχε η εκτίμηση ότι ο Mikko θα πάσχιζε και θα έχανε χρόνο εκκινώντας πρώτος, ο καιρός τον βοήθησε κι ο ίδιος το εκμεταλλεύτηκε, κερδίζοντας και τις τρεις Ειδικές του πρωινού loop!
Έτσι, απέκτησε προβάδισμα 14 δευτ. από τον Mads Ostberg, ο οποίος επέλεξε να μην επιχειρήσει να υπερβεί τα όρια στο κυνήγι της νίκης. Στο πρωινό loop, πάντως, ο Petter Solberg είχε ένα πρόβλημα στην ανάρτηση, ο Sebastien Ogier ένα κλατάρισμα και ο Jari Matti Latvala άλλη μια επαφή με το τοιχίο του χιονιού και ορισμένα προβλήματα με τις ρυθμίσεις – με αποτέλεσμα οι τρεις να χάσουν ουσιαστικά τις ελπίδες νίκης.
Στο απογευματινό loop η σχετική χιονόπτωση και το δεύτερο πέρασμα έκαναν λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα για τον Mikko, που εκκινούσε πρώτος – αλλά ο Φινλανδός κατάφερε να κρατήσει το προβάδισμα και να φτάσει πρώτος στη ράμπα του τερματισμού.
Παράλληλα, ο J.M. Latvala βελτίωσε λίγο τις ρυθμίσεις του Fiesta WRC στο Service και ανέκτησε την αυτοπεποίθησή του, με αποτέλεσμα να κερδίσει δύο από τις τρεις Ειδικές και να ανέβει στην 3η θέση. Ο S. Ogier είχε αντίθετα αποτελέσματα με τις αλλαγές στις ρυθμίσεις που έκανε στο Service και έμεινε τέταρτος.
Στο μεταξύ, ο Petter Solberg δέχθηκε κλήση για υπερβολική ταχύτητα από τη σουηδική αστυνομία και στην τελευταία Ειδική χρειάστηκε να οδηγήσει ο συνοδηγός του, Chris Patterson. Ο τελευταίος ήταν, προφανώς, 51 δευτ. πιο αργός από τον πρώτο χρόνο κι έτσι ο "Sol" τερμάτισε στην 5η θέση της γενικής.
Όσο για τον Sebastien Loeb, εξαρχής όλα πήγαν στραβά: Έχασε σχεδόν δύο λεπτά εκκινώντας πρώτος στο παχύ χιόνι της Παρασκευής (11/02) κι έπειτα με δύο κλαταρίσματα απώλεσε κάθε ελπίδα για το βάθρο.
Στη Σουηδία, τέλος, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η Super Stage – η τελευταία Ειδική με απευθείας τηλεοπτική μετάδοση και βράβευση 3-2-1 βαθμών στους τρεις πρώτους. Ο Sebastien Ogier ήταν ταχύτερος, εμπρός από τον S. Loeb και τον J.M. Latvala.
WRC – ΡΑΛΙ ΣΟΥΗΔΙΑΣ 2011
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1. Hirvonen (Ford) 3:23:56.6
2. Ostberg (Stobart Ford) +6.5
3. Latvala (Ford) +34.0
4. Ogier (Citroen) +47.7
5. P. Solberg (Solberg Citroen) +1:31.2
6. Loeb (Citroen) +2:30.3
7. Andersson (Ford) +6:22.0
8. Raikkonen (Citroen) +7:02.3
9. Wilson (Ford) +10:11.5
10. Al Qassimi (Ford) +10:31.1
Πηγή: http://auto.in.gr/news/wrc/article/?aid=1231078418
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)