Την πρώτη του νίκη μετά από ένα χρόνο και την πρώτη της νέας εποχής του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, με τα νέας γενιάς World Rally Cars, πέτυχε ο Mikko Hirvonen με το Ford Fiesta WRC στο Ράλι Σουηδίας - στον αγώνα που άνοιξε την αυλαία του WRC 2011.
Ο Φινλανδός οδηγός κατάφερε στο τρίτο σκέλος να ανταπεξέλθει στην πίεση του Mads Ostberg, του νεαρού Νορβηγού που αποτέλεσε τη μεγάλη αποκάλυψη του αγώνα. Μέσω της Stobart Ford, απέκτησε για πρώτη φορά στο WRC ανταγωνιστικό αυτοκίνητο και κατάφερε αμέσως να κατακτήσει το πρώτο του βάθρο.
Ο Jari Matti Latvala θα μπορούσε να είχε κερδίσει, αν η Ford δεν του έδινε την εντολή το απόγευματου Σαββάτου (12/02) να μειώσει το ρυθμό του για να εξασφαλίσει καλύτερη θέση εκκίνησης στις Ειδικές του τρίτου σκέλους.
Παρόλα αυτά, δεδομένου ότι ο Mikko Hirvonen έκανε αλάνθαστο αγώνα και ο J.M. Latvala είχε δύο μικροεξόδους και ορισμένα προβλήματα ρυθμίσεων, το αποτέλεσμα φαντάζει δίκαιο. Πάντως, οι τρεις Σκανδιναβοί οδηγοί χάρισαν στη Ford M-Sport την πραγμάτωση του ονείρου: Την πλήρη κατάληψη του βάθρου στον πρώτο αγώνα του Fiesta WRC.
"Είναι φανταστικό. Είναι ωραία να κερδίζεις τον πρώτο αγώνα του Fiesta, επίσης. Ήμουν πολύ νευρικός πριν ξεκινήσει η τελευταία Ειδική, αλλά τώρα είμαι πολύ χαρούμενος που ξεκίνησα τόσο καλά τη σεζόν", είπε ο M. Hirvonen. Με την 13η νίκη της καριέρας του στο WRC, έγινε ο πιο επιτυχημένος οδηγός της Ford σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το 3ο σκέλος ξεκίνησε με τους πρώτους πέντε οδηγούς να χωρίζονται από μόλις 16 δευτερόλεπτα. Παρότι υπήρχε η εκτίμηση ότι ο Mikko θα πάσχιζε και θα έχανε χρόνο εκκινώντας πρώτος, ο καιρός τον βοήθησε κι ο ίδιος το εκμεταλλεύτηκε, κερδίζοντας και τις τρεις Ειδικές του πρωινού loop!
Έτσι, απέκτησε προβάδισμα 14 δευτ. από τον Mads Ostberg, ο οποίος επέλεξε να μην επιχειρήσει να υπερβεί τα όρια στο κυνήγι της νίκης. Στο πρωινό loop, πάντως, ο Petter Solberg είχε ένα πρόβλημα στην ανάρτηση, ο Sebastien Ogier ένα κλατάρισμα και ο Jari Matti Latvala άλλη μια επαφή με το τοιχίο του χιονιού και ορισμένα προβλήματα με τις ρυθμίσεις – με αποτέλεσμα οι τρεις να χάσουν ουσιαστικά τις ελπίδες νίκης.
Στο απογευματινό loop η σχετική χιονόπτωση και το δεύτερο πέρασμα έκαναν λίγο πιο δύσκολα τα πράγματα για τον Mikko, που εκκινούσε πρώτος – αλλά ο Φινλανδός κατάφερε να κρατήσει το προβάδισμα και να φτάσει πρώτος στη ράμπα του τερματισμού.
Παράλληλα, ο J.M. Latvala βελτίωσε λίγο τις ρυθμίσεις του Fiesta WRC στο Service και ανέκτησε την αυτοπεποίθησή του, με αποτέλεσμα να κερδίσει δύο από τις τρεις Ειδικές και να ανέβει στην 3η θέση. Ο S. Ogier είχε αντίθετα αποτελέσματα με τις αλλαγές στις ρυθμίσεις που έκανε στο Service και έμεινε τέταρτος.
Στο μεταξύ, ο Petter Solberg δέχθηκε κλήση για υπερβολική ταχύτητα από τη σουηδική αστυνομία και στην τελευταία Ειδική χρειάστηκε να οδηγήσει ο συνοδηγός του, Chris Patterson. Ο τελευταίος ήταν, προφανώς, 51 δευτ. πιο αργός από τον πρώτο χρόνο κι έτσι ο "Sol" τερμάτισε στην 5η θέση της γενικής.
Όσο για τον Sebastien Loeb, εξαρχής όλα πήγαν στραβά: Έχασε σχεδόν δύο λεπτά εκκινώντας πρώτος στο παχύ χιόνι της Παρασκευής (11/02) κι έπειτα με δύο κλαταρίσματα απώλεσε κάθε ελπίδα για το βάθρο.
Στη Σουηδία, τέλος, εφαρμόστηκε για πρώτη φορά η Super Stage – η τελευταία Ειδική με απευθείας τηλεοπτική μετάδοση και βράβευση 3-2-1 βαθμών στους τρεις πρώτους. Ο Sebastien Ogier ήταν ταχύτερος, εμπρός από τον S. Loeb και τον J.M. Latvala.
WRC – ΡΑΛΙ ΣΟΥΗΔΙΑΣ 2011
ΤΕΛΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ
1. Hirvonen (Ford) 3:23:56.6
2. Ostberg (Stobart Ford) +6.5
3. Latvala (Ford) +34.0
4. Ogier (Citroen) +47.7
5. P. Solberg (Solberg Citroen) +1:31.2
6. Loeb (Citroen) +2:30.3
7. Andersson (Ford) +6:22.0
8. Raikkonen (Citroen) +7:02.3
9. Wilson (Ford) +10:11.5
10. Al Qassimi (Ford) +10:31.1
Πηγή: http://auto.in.gr/news/wrc/article/?aid=1231078418
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου