Ο Lewis Hamilton πήρε την πρώτη του νίκη για τη Mercedes στην Ουγγαρία,χρησιμοποιώντας στρατηγική τριών pit stop σε συνθήκες που θα χαρακτηρίζαμε από τις πιο καυτές της χρονιάς, με τις θερμοκρασίες περιβάλλοντος να ξεπερνούν τους 35βαθμούς Κελσίου. Ο Kimi Raikkonen της Lotus, τερμάτισε δεύτερος με στρατηγική δύοpit-stop, ενώ ο Sebastian Vettel κατέκτησε την τρίτη θέση του βάθρου για τη Red Bullαυξάνοντας τη διαφορά του από τον Fernando Alonso της Ferrari στο βαθμολογικόπίνακα του πρωταθλήματος εν όψει του καλοκαιρινού διαλείμματος της F1.
Όλοι οι οδηγοί πλην των Sergio Perez και Jenson Button (McLaren), Mark Webber (Red Bull), Adrian Sutil (Force India), Esteban Gutierrez (Sauber) και των δύο Marussiaξεκίνησαν τον αγώνα με μαλακή γόμα P Zero Yellow, η οποία είχε επιλεγεί μαζί με τημεσαία P Zero White για το συγκεκριμένο grand prix.
Ο πρώτος από τους κορυφαίους της κατάταξης που ήρθε στα pits για ελαστικά ήταν οHamilton – κάτοχος της pole position, στον ένατο γύρο, για αλλαγή σε μεσαία γόμα, αφήνοντας στην κορυφή τον Vettel, ο οποίος μπήκε στα pits μετά από δύο γύρους και ξαναβρέθηκε πίσω από τον Hamilton.
Μέχρι το 14ο γύρο, ο Webber – ο οποίος είχε ξεκινήσει με μεσαία ελαστικά – είχεκαταφέρει να ανέβει στην κορυφή, ενώ επισκέφθηκε τα pits για αλλαγή πάλι σε μεσαία στον 23ο γύρο. Ο Button, ο οποίος ξεκίνησε με μεσαία γόμα, επέλεξε διαφορετική στρατηγική χρησιμοποιώντας μαλακά ελαστικά για το δεύτερο stint. Ο Webber ήταν ομοναδικός που χρησιμοποίησε μαλακές γόμες στο τελευταίο stint, εκμεταλλευόμενος τηνυψηλότερη ταχύτητά τους και τερμάτισε τέταρτος εκκινώντας από τη 10η θέση, ενώ οButton τερμάτισε έβδομος από την 13η θέση εκκίνησης.
Ο Hamilton επισκέφθηκε ξανά τα pits από την πρώτη θέση στον 31ο και στον 50ό γύρο,διατηρώντας την απόστασή του από τους πιλότους της Red Bull που ακολουθούσαναλλά και την πρωτοβουλία κινήσεων σχετικά με τα pit stops. Ο πλησιέστερος αντίπαλόςτου προς το τέλος του αγώνα ήταν ο Raikkonen, ο οποίος τερμάτισε 10 δευτερόλεπταπριν τον πιλότο της Mercedes παρά το ότι σταμάτησε για ελαστικά μόνο δύο φορές. ΟΦιλανδός και οι δύο οδηγοί της McLaren ήταν οι μοναδικοί από αυτούς που τερμάτισαν στην πρώτη δεκάδα με τακτική δύο pit stop.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Οι εξαιρετικάυψηλές θερμοκρασίες αποδείχτηκαν μεγάλη δοκιμασία για μονοθέσια και ελαστικά αλλάκαι οι δύο γόμες συμπεριφέρθηκαν άψογα. Είδαμε ποικίλες στρατηγικές, πουβασίστηκαν στον σκληρό ανταγωνισμό και μερικές εκπληκτικές προσπεράσεις. Ο Lewis Hamilton και η Mercedes χρησιμοποίησαν τέλεια τα ελαστικά τους αν και οι συνθήκεςήταν από τις πιο θερμές της χρονιάς μέχρι τώρα, και κέρδισαν επάξια μία νίκηξεκινώντας από την pole position. Η μελετημένη στρατηγική ελαστικών σίγουρασυνέβαλε σ’ αυτή τη νίκη αφού δημιούργησε διαφορά ασφαλείας από την αρχή τουαγώνα και στη συνέχεια μπήκε στα pits πριν τους κυριότερους αντιπάλους του,ελέγχοντας έτσι το ρυθμό του αγώνα. Συγχαρητήρια επίσης στον Kimi Raikkonen και τηLotus, οι οποίοι απέδειξαν τι μπορεί να γίνει με μία στρατηγική δύο pit stop και βέλτιστηδιαχείριση των ελαστικών.»
Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά ελαστικό:
| Soft | Medium | Intermediate | Wet |
1ος | WEB – 1.24.553 | VET – 1.24.553 | N/A | N/A |
2ος | BUT – 1.26.540 | HAM – 1.24.647 | N/A | N/A |
3ος | PER – 1.27.540 | ROS – 1.25.089 | N/A | N/A |
Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:
Soft | 15 γύροι | S Perez |
Medium | 33 γύροι | J Button |
Intermediate | N/A | N/A |
Wet | N/A | N/A |
Μετρητής Αλήθειας:
Για μία στρατηγική τριών pit stop είχαμε προβλέψει: εκκίνηση με μαλακό ελαστικό,αλλαγή πάλι σε μαλακό στον 13ο γύρο, αλλαγή σε μεσαίο στον 26ο και τέλος πάλι σεμεσαίο στον 48ο.
Τελικά, η στρατηγική του Lewis Hamilton ήταν διαφορετική: εκκίνησε με μαλακό, άλλαξεσε μεσαίο στον ένατο γύρο, μετά πάλι σε μεσαίο στον 31ο και στον 50ό γύρο.
Ωστόσο, η στρατηγική δύο pit stop, που προβλέψαμε λειτούργησε τέλεια για τονRaikkonen: είπαμε εκκίνηση με μαλακό ελαστικό, αλλαγή σε μεσαίο στον 14ο γύρο, αλλαγή σε μεσαίο πάλι στον 42ο γύρο. Ο Raikkonen έκανε λίγο-πολύ αυτό, με τη διαφορά ότι το πρώτο pit stop ήταν στον 13ο γύρο και το τελευταίο στον 42ο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου