Ο Nico Rosberg κέρδισε την πρώτη του νίκη για τη Mercedes φέτος στο Μονακό, μεδεύτερο τον Sebastian Vettel (Red Bull), ο οποίος αυξάνει τη διαφορά του στην κορυφήτου πρωταθλήματος. Ο Rosberg ‘οδήγησε’ τον αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος,ξεκινώντας με ελαστικά P Zero Red supersoft και αλλάζοντας στη συνέχεια σε P Zero Yellow soft ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας βρισκόταν στην πίστα. Ένα ατύχημα στον 45ογύρο αποτέλεσε την αφορμή για την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας και σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς οι οδηγοί ήταν ελεύθεροι να αλλάξουν ελαστικά στη φάσητης διακοπής. Ο Rosberg ολοκλήρωσε τον αγώνα με το supersoft, μετά από μία ακόμα περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας 15 γύρους πριν το τέλος.
Μετά την αρχική εκκίνηση, ο Mark Webber της Red Bull ήταν ο πρώτος από τους topοδηγούς που έκανε προγραμματισμένο pit stop στον 25ο γύρο για αλλαγή από supersoftσε soft. Αλλά η εικόνα του αγώνα άλλαξε όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στηνπίστα - για πρώτη φορά φέτος - στον 29ο γύρο, δίνοντας το έναυσμα για μία σειρά απόpit stop. Και οι δύο Mercedes ήρθαν διαδοχικά στα pits για μαλακά ελαστικά μετά απόδύο γύρους, ενώ ο Lewis Hamilton έπεσε από τη δεύτερη στην τέταρτη θέση λόγω τουαυτοκινήτου ασφαλείας.
Έχοντας βγει η κόκκινη σημαία, οι ομάδες μπορούσαν να επιλέξουν ό,τι ελαστικό ήθελανστην επανεκκίνηση, 25 λεπτά μετά το ατύχημα που την προκάλεσε. Η πλειοψηφία τωνοδηγών επέλεξε να συνεχίσει με ένα χρησιμοποιημένο σετ πολύ μαλακών ελαστικών,ενώ ο Kimi Raikkonen της Lotus ήταν ο πιλότος με την υψηλότερη θέση (5η) που επανεκκίνησε με μαλακή γόμα. Ο Φιλανδός αναγκάστηκε να κάνει ένα τελευταίο pit stopγια αλλαγή σε supersoft μετά από σύγκρουση και, αφού προσπέρασε έξι μονοθέσια στους πέντε τελευταίους γύρους, τερμάτισε κερδίζοντας ένα βαθμό.
Ο Paul di Resta της Force India που ξεκίνησε 17ος, σχεδίασε μία στρατηγική δύο pit stop.Άλλαξε από supersoft σε soft στον 9ο γύρο, και ανέβηκε στην 11η θέση μέχρι την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας. Αυτό του προσέφερε τη δυνατότητα ενός ανεπίσημουpit stop και τελικά τερμάτισε τον αγώνα σε βαθμολογούμενη θέση (9ος).
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Για μία φοράακόμα, είδαμε ένα Grand Prix στο Μονακό όπου τα αυτοκίνητα ασφαλείας και η κόκκινησημαία έπαιξαν κυρίαρχο ρόλο. Αυτό είχε καθοριστική επίδραση στη στρατηγική, πουσημαίνει ότι όλος ο προσεκτικός προγραμματισμός προ του αγώνα αχρηστεύτηκε.Παρόλα αυτά, είχαμε τα αναμενόμενα χαμηλά επίπεδα φθοράς ελαστικών καιdegradation: στην πραγματικότητα ο επικεφαλής του αγώνα έκανε ένα γύρο παραπάνωφέτος στο πρώτο του stint με supersoft συγκριτικά με πέρσι, παρόλο που οι γόμες είναι γενικά πιο μαλακές. Μετά τη διακοπή του αγώνα, οι περισσότεροι επέλεξαν ναεπανεκκινήσουν με χρησιμοποιημένα supersoft, προσέχοντας να τα διατηρήσουν γιατους 32 γύρους που απέμεναν μέχρι τον τερματισμό – αν και σ’ αυτό σίγουρα βοήθησε μία δεύτερη περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας. Συγχαρητήρια στο Nico Rosberg που με τη Mercedes αναδείχτηκε κυρίαρχος του παιχνιδιού, ‘οδηγώντας’ ένα ανατρεπτικόgrand prix από την αρχή μέχρι το τέλος. Επίσης είδαμε κάποιες αξιοσημείωτες επιδόσειςστις πιο πίσω θέσεις από οδηγούς οι οποίοι αξιοποίησαν άριστα τα ελαστικά και τηστρατηγική, παρά τις εξαιρετικά απρόβλεπτες συνθήκες του αγώνα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου