Το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 ξεκινά στην Αυστραλία αυτό το Σαββατοκύριακο, με την Pirelli να έχει επιλέξει το νέο μεσαίο ελαστικό P Zero White και το πολύ μαλακό P Zero Red: είναι η πρώτη φορά που η Ιταλική φίρμα κάνει μία τέτοια επιλογή για την πίστα του Albert Park. Οι φετινές γόμες είναι γενικά πιο μαλακές και ταχύτερες από τις προηγούμενες, αλλά και πάλι προβλέπονται δύο έως τρία pit stop σε κάθε αγώνα. Η Μελβούρνη – που ανοίγει τη σεζόν της Formula 1 από το 1996 – είναι μία ημι-μόνιμη πίστα γνωστή για τα χαμηλά επίπεδα πρόσφυσης, που σταδιακά βελτιώνονται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου καθώς περισσότερη γόμα στρώνεται στην άσφαλτο.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli:
Paul Hembery: «Μετά από 12 ημέρες δοκιμών πριν την έναρξη της σεζόν έφτασε η στιγμή για την πρώτη αγωνιστική εμφάνιση των ελαστικών μας προδιαγραφών 2013. Οι νέες γόμες εξελίχθηκαν σε όλη τη διάρκεια της περσινής σεζόν σε ιδιωτικές δοκιμές και είναι τα πιο αγωνιστικά ελαστικά που είχαμε ποτέ. Οι κρύες καιρικές συνθήκες στις δοκιμές δεν μας επέτρεψαν να διαπιστώσουμε όλες τις δυνατότητές τους, αλλά αναμένουμε ένα διαφορετικό σκηνικό στο Albert Park, με δύο έως τρία pit stops ανά μονοθέσιο. Η έναρξη κάθε νέας σεζόν είναι πάντα ένα συναρπαστικό γεγονός και από όσο είχαμε την ευκαιρία να δούμε κατά τη διάρκεια των δοκιμών ο ανταγωνισμός προβλέπεται σκληρότερος από ποτέ: σημαντικό επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψη ότι πέρσι είχαμε επτά διαφορετικούς νικητές στους επτά πρώτους αγώνες. Όλες οι γόμες και οι δομές έχουν αλλάξει για το 2013, με κύρια χαρακτηριστικά το αυξημένο εύρος λειτουργίας και τη μεγαλύτερη διάρκεια μέγιστης απόδοσης. Οι διαφορές επιδόσεων μεταξύ των γομών είναι επίσης μεγαλύτερες, που σημαίνει ότι οι ομάδες έχουν περισσότερες ευκαιρίες να χρησιμοποιήσουν τη στρατηγική προς όφελός τους, αξιοποιώντας αυτές τις διαφορές».
Δηλώσεις του πρεσβευτή της Pirelli:
Jean Alesi: «Χαίρομαι που γίνομαι ο νέος πρεσβευτής της Pirelli στο ξεκίνημα μιας άκρως συναρπαστικής σεζόν, εάν μάλιστα κρίνουμε από την περσινή χρονιά. Το Albert Park ήταν μία πίστα που απολάμβανα σαν οδηγός – αγωνίστηκα εκεί από την πρώτη χρονιά που το grand prix μεταφέρθηκε από την Αδελαίδα – ωστόσο έχει μοναδικό χαρακτήρα. Υπάρχουν κάποια κομμάτια που μοιάζουν με πίστα δημόσιων δρόμων, όπως το Μονακό και άλλα που θυμίζουν μόνιμη εγκατάσταση όπως το σιρκουί της Βαρκελώνης. Επειδή η Μελβούρνη διαφέρει αισθητά από τις άλλες πίστες, τα συμπεράσματα ενδεχομένως να μην είναι τόσο σημαντικά και για έναν ακόμα λόγο: στο ξεκίνημα της σεζόν οι ομάδες ακόμα μαθαίνουν τα νέα μονοθέσια και ελαστικά. Τα ελαστικά φέτος παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και στις κατατακτήριες δοκιμές ειδικότερα πιστεύω ότι ένας επιθετικός πιλότος θα μπορέσει να κάνει κάτι ξεχωριστό. Σίγουρα θα ήθελα να χρησιμοποιώ τα συγκεκριμένα ελαστικά την εποχή που οδηγούσα!”
Τα ελαστικά στην πίστα:
- Καθώς όλες οι γόμες έχουν γίνει πιο μαλακές φέτος, επιλέχθηκαν η μεσαία και η πολύ μαλακή για την Αυστραλία, έτσι οι ομάδες αντιμετωπίζουν την πρόκληση της διαχείρισης και στρατηγικής των ελαστικών, σύμφωνα με τις οδηγίες που έλαβε η Pirelli από τις ομάδες και από τους διοργανωτές της Formula 1.
- Το μεσαίο P Zero White είναι ιδανικό για πίστες με χαμηλότερες εξωτερικές θερμοκρασίες και όχι ιδιαίτερα τραχιά άσφαλτο, όπως η Μελβούρνη. Τα χαρακτηριστικά αντοχής του μοιάζουν πολύ με τις περσινής μαλακής γόμας, που σημαίνει ότι οι χρόνοι γύρου είναι περίπου 0,8s ταχύτεροι από το μεσαίο προδιαγραφών 2012.
- Το πολύ μαλακό P Zero Red έχει σχεδιαστεί για να φτάνει ταχύτατα σε θερμοκρασία λειτουργίας και είναι ιδανικό για να προσφέρει μέγιστες επιδόσεις άμεσα σε ένα αργό σιρκουί πίστα με πολλές στροφές.
- Πέρσι, για το Αυστραλιανό Grand Prix επιλέχθηκαν η μεσαία και η μαλακή γόμα, με τους πρώτους επτά οδηγούς να υιοθετούν μία στρατηγική δύο pit stop.
Τεχνικές πληροφορίες:
- Η επιτάχυνση και το φρενάρισμα είναι το μυστικό για καλές επιδόσεις στη Μελβούρνη, με τις διαμήκεις δυνάμεις που επενεργούν στα ελαστικά να είναι μεγαλύτερες από τις πλευρικές. Η βελτιωμένη συνδυασμένη πρόσφυση των ελαστικών P Zero φέτος σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα εξέλιξης στο συγκεκριμένο τομέα.
- Η Μελβούρνη έχει φιλοξενήσει αρκετούς αγώνες υπό βροχή στο παρελθόν: οι περσινές, ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής πραγματοποιήθηκαν σε βροχερό καιρό. Η Pirelli φέρνει ένα ενδιάμεσο ελαστικό Cinturato Green νέων προδιαγραφών και το βρόχινο Cinturato Blue full wet στην Αυστραλία, που έχει ανασχεδιασμένη δομή για βελτιωμένη πρόσφυση και αποφυγή της απότομης υπερστροφής.
- Το πίσω αριστερό ελαστικό καταπονείται περισσότερο στη Μελβούρνη με 10 δεξιές και έξι αριστερές στροφές.
- Το σιρκουί μήκους 5.303-χλμ του Albert Park δεν χρησιμοποιείται πέραν του Αυστραλιανού Grand Prix, που σημαίνει ότι είναι πολύ ‘πράσινο’ και ολισθηρό κυρίως την Παρασκευή. Αλλά ο ταχύτερος χρόνος προθέρμανσης των φετινών ελαστικών της Pirelli θα βοηθήσει τους οδηγούς να βρουν πρόσφυση πιο γρήγορα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου