Οι ομάδες της Formula 1 συνάντησαν βροχερό καιρό για πρώτη φορά φέτος την τελευταία ημέρα της τετραήμερης δοκιμής στη Βαρκελώνη - της δεύτερης από τις τρεις επίσημες δοκιμές προ-σεζόν. Τις υπόλοιπες τρεις μέρες οι συνθήκες ήταν στεγνές, δίνοντας την ευκαιρία στις ομάδες να δοκιμάσουν όλη τη γκάμα Ρ Zero σε μία πίστα που όλοι γνωρίζουν καλά. Ωστόσο, οι ασυνήθιστα ψυχρές θερμοκρασίες περιόρισαν τον αριθμό των αναμενόμενων αξιόπιστων δεδομένων. Η τελευταία δοκιμή της χρονιάς προ-σεζόν θα πραγματοποιηθεί επίσης στη Βαρκελώνη αυτή την εβδομάδα, από 28 Φεβρουαρίου μέχρι 3 Μαρτίου.
Σχόλια Δοκιμών:
Paul Hembery (Αγωνιστικός Διευθυντής της Pirelli): «Οι ομάδες αντιμετώπισαν υψηλά επίπεδα φθοράς (degradation) στη Βαρκελώνη, κυρίως λόγω των καιρικών συνθηκών. Οι συνθήκες που συναντήσαμε στη Βαρκελώνη απείχαν πολύ από αυτές που συνήθως συναντάμε την υπόλοιπη σεζόν, με αισθητά ψυχρότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας συγκριτικά με αυτές του αγώνα, και επιπλέον την τελευταία ημέρα έβρεξε. Αυτό έθεσε τα ελαστικά εκτός εύρους συνθηκών μέγιστης απόδοσης που οδήγησε σε προβλήματα όπως η τοπική υπερθέρμανση (graining). Πέραν των θερμοκρασιών, οι συνθήκες ήταν εξαιρετικά ακατάλληλες για τη supersoft γόμα, λόγω διάταξης της πίστας και τραχύτητας του ασφαλτοτάπητα. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι ομάδες εξακολουθούν να κάνουν σημαντικές ρυθμίσεις στο σετάρισμα των μονοθεσίων και δοκιμάζουν όλη τη γκάμα ελαστικών με σκοπό τη βελτιστοποίηση, αντιμετωπίσαμε επίπεδα φθοράς μάλλον ασυνήθιστα. Φτάνοντας στη Μελβούρνη, τα ελαστικά θα βρίσκονται σε πολύ καλύτερες συνθήκες μέγιστης απόδοσης, κάτι που θα περιορίσει το ασυνήθιστο επίπεδο φθοράς το οποίο αντιμετώπισαν κάποιες ομάδες».
Δεδομένα Δοκιμών:
• Οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους 100 σετ ελαστικών ανά μονοθέσιο το χρόνο για δοκιμές. Μετά από μία πρώτη γνωριμία με τη γκάμα του 2013 αρχικά στη Χερέθ, προσπάθησαν και πάλι να μάθουν περισσότερα για τα χαρακτηριστικά των νέων ελαστικών και τη συμπεριφορά τους στα νέα μονοθέσια: όλα ήταν παρόντα για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη.
• Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας ήταν ψυχρές: γενικά 10 - 15 βαθμοί Κελσίου στο περιβάλλον, συνολικά ψυχρότερες από της προηγούμενης δοκιμής στη Χερέθ. Αποτέλεσμα: μερική τοπική υπερθέρμανση (graining), που συμβαίνει όταν ένα ελαστικό γλιστράει ενώ δεν έχει φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας και η τριβή στην επιφάνεια του ασφαλτοτάπητα προκαλεί τοπική αποκόλληση λωρίδων πέλματος.
• Καθώς το μεγαλύτερο μέρος της αρχικής εξέλιξης των νέων μονοθεσίων είχε ολοκληρωθεί στη Χερέθ, οι ομάδες μπόρεσαν να επικεντρωθούν επίσης στην κάλυψη περισσότερων γύρων και σε προσομοιώσεις αγώνων με μεταβαλλόμενα φορτία καυσίμου. Για το πρώτο grand prix στην Αυστραλία αναμένονται από δύο έως τρία pit stop: κάποιες από τις ομάδες που πραγματοποίησαν προσομοιώσεις αγώνων έκαναν το αντίστοιχο τεσσάρων pit stop στη Βαρκελώνη, δείχνοντας ότι θα επιτευχθεί ο ιδανικός στόχος στις πιο συμβατικές συνθήκες της Μελβούρνης.
Περισσότερα Δεδομένα Δοκιμών:
• Οι χρονικές διαφορές μεταξύ των slick ελαστικών ήταν της τάξης του 0,5 δευτ. ανά γύρο, αλλά λόγω ασυνήθιστων καιρικών συνθηκών στη Βαρκελώνη, το συμπέρασμα αυτό δεν μπορεί να θεωρηθεί απόλυτα ασφαλές.
• Οι περισσότεροι γύροι στη Βαρκελώνη: V Bottas – 355 γύροι, F Alonso – 283 γύροι, M Chilton – 241 γύροι
• Οι ομάδες δοκίμασαν το Cinturato Green intermediate και το Cinturato Blue full wet για πρώτη φορά την Παρασκευή. Τα ελαστικά βροχής έχουν νέα πίσω δομή, που βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση πίσω και μειώνει την απότομη υπερστροφή.
• Ο ταχύτερος συνολικός χρόνος της δοκιμής σημειώθηκε από τον Fernando Alonso την 3η μέρα (1m21.875s), αισθητά καλύτερος από τον αντίστοιχο στην περσινή δοκιμή της Βαρκελώνης: 1m22.030s (από τον Kimi Raikkonen, Lotus).
• Η πίστα της Βαρκελώνης είναι πολύ τεχνική και δοκιμάζει τις περισσότερες παραμέτρους των συνολικών επιδόσεων ενός μονοθεσίου. Τα ελαστικά που καταπονούνται περισσότερο στο Circuit de Catalunya είναι αυτά της αριστερής πλευράς.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου