Ο πιλότος της Red Bull και νεοεστεμμένος παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettelπανηγύρισε μία νέα νίκη στο Grand Prix του Αμπού Ντάμπι, εκκινώντας με μαλακή γόμαP Zero Yellow και ολοκληρώνοντας στη συνέχεια δύο stint με μεσαία P Zero White.
Η πλειοψηφία των οδηγών ξεκίνησε τον αγώνα με μαλακά ελαστικά. Ανάμεσα στιςεξαιρέσεις ήταν οι Jenson Button (McLaren), Valtteri Bottas (Williams), Gutierrez Sauber(Esteban), Adrian Sutil (Force India) και ο πιλότος της Lotus (Kimi Raikkonen) – πουξεκίνησε τελευταίος λόγω τεχνικής παρατυπίας της ομάδας.
Ο Vettel πήρε την πρωτοπορία στο ξεκίνημα και έκανε το πρώτο του pit stop στο 14ογύρο για αλλαγή από soft σε medium, καταφέρνοντας να διατηρήσει την πρώτη θέσηκατά την επιστροφή του στην πίστα.
Ο Paul Di Resta της Force India έτρεξε το μεγαλύτερο πρώτο stint με soft ελαστικό, 20γύρους, ενώ ο ομόσταυλός του Sutil ολοκλήρωσε το μεγαλύτερο πρώτο stint με medium,κάνοντας pit stop στον 28ο γύρο. Αυτή η στρατηγική επέτρεψε στους Di Resta και Sutilνα τερματίσουν στην 6η και 10η θέση αντίστοιχα (από την 11η και 17η του grid).
Ο Vettel επανήλθε στα pits στον 37ο γύρο για ένα νέο σετ μεσαίων ελαστικών χωρίς ναχάσει την πρωτοπορία του και τερμάτισε πρώτος με διαφορά μισού λεπτού από τονteam mate του Mark Webber: ήταν το τρίτο 1-2 της Red Bull τη φετινή σεζόν και ο 100ός τερματισμός σε βάθρο για την ομάδα. Ο Fernando Alonso της Ferrari υιοθέτησεδιαφορετική στρατηγική, κάνοντας ένα τελευταίο stint 11 γύρων με μαλακή γόμα, που του έδωσε την ευκαιρία να προσπεράσει κάποια μονοθέσια στο τέλος και να τερματίσει πέμπτος. Ο Jenson Button της McLaren έτρεξε επί 44 γύρους με μεσαία γόμα και θα είχευλοποιήσει τη στρατηγική ενός pit stop, αν δεν είχε αναγκαστεί να πάει πρόωρα στα pitsλόγω χτυπήματος της εμπρός πτέρυγας.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή Pirelli, Paul Hembery: «Πρώτα απ’ όλα,συγχαρητήρια στον Sebastian Vettel που κέρδισε αυτό τον αγώνα. Υιοθετήθηκανποικίλες στρατηγικές, ενώ τα ικανοποιητικά επίπεδα φθοράς και degradation και των δύογομών επέτρεψαν στους πιλότους να κάνουν μεγάλα πρώτα stints ακόμα και με μαλακή γόμα. Ο Sebastian οδήγησε αριστοτεχνικά έναν ακόμα αγώνα, τον οποίο κέρδισε χωρίςνα χάσει ούτε μία φορά την πρώτη θέση, εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι δεν είχεχρησιμοποιήσει καθόλου τη μεσαία γόμα στις κατατακτήριες δοκιμές και έχονταςεπομένως δύο αχρησιμοποίητα σετ μεσαίων ελαστικών για την Κυριακή. Όπως πάντα,παρατηρήθηκε μεγάλος βαθμός εξέλιξης της πίστας και πτώση της θερμοκρασίας της κατά τη διάρκεια του αγώνα, αν και ίσως όχι στα επίπεδα που είχαμε προβλέψει.»
Μετρητής Αλήθειας:
Τα προγνωστικά μας για το Grand Prix του Αμπού Ντάμπι των 55 γύρων ήταν ένα pit stop, αν και τελικά οι περισσότεροι πιλότοι έκαναν δύο. Το grand prix του Αμπού Ντάμπι είναι από τα δυσκολότερα για πρόβλεψη στρατηγικής εξ αιτίας της πτώσης της θερμοκρασίας πίστας κατά τη διάρκεια του αγώνα, κάτι που έχει άμεση επίδραση στη φθορά και το degradation των ελαστικών.
Η στρατηγική δύο pit stop που είχαμε προβλέψει ήταν: εκκίνηση με soft, αλλαγή σεmedium στον ένατο γύρο, και ένα τελευταίο stint με μεσαία γόμα από τον 32ο γύρο. ΟVettel ακολούθησε την αναμενόμενη τακτική, αλλά έκανε μεγαλύτερα stint, ερχόμενος στα pits στον 14ο και 37ο γύρο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου