Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2013

F1: Θα γίνει Texas...

Ο προτελευταίος αγώνας της σεζόν είναι το Grand Prix των ΗΠΑτο οποίο διεξήχθη για πρώτη φορά στο Texas πέρσιΓια φέτος επιλέχθηκε ο ίδιος συνδυασμός ελαστικών: P Zero Orange hard και P Zero White medium.

Η πίστα του Austin είναι ένα εξαιρετικά ποικίλο σιρκουί που καταπονεί τα ελαστικά μευψηλά φορτίακαθώς γρήγορα και ομαλά κομμάτια εναλλάσσονται με άλλα, πιο αργά καιτεχνικά. Αυτό σημαίνει ότι δοκιμάζονται οι συνολικές ικανότητες ενός ελαστικούκαθώς ηελκτική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών είναι εξίσου σημαντική με τηνπλευρική πρόσφυση που απαιτούν οι αλλαγές κατεύθυνσης με υψηλή ταχύτητα - έναακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα του Circuit of the Americas μήκους 5.513m.

Paul Hembery«Τα σκληρά και μεσαία ελαστικά είναι η καλύτερη επιλογή για το Grand Prix των ΗΠΑεπειδή το σιρκουί καταπονεί τα ελαστικά με υψηλά φορτία και χρειάζονταιοι πιο ανθεκτικές γόμες της γκάμαςΥπάρχουν μερικές γρήγορες στροφές και πολλέςυψομετρικές διαφορές - από αυτή την άποψη μοιάζει με το Spa. Όσο περισσότεραφορτία δέχεται το ελαστικότόσο υψηλότερη θερμοκρασία αναπτύσσεται – και αυτόαυξάνει τη φθορά και το degradation. Φέτος που ερχόμαστε στην Αμερική για δεύτερηφορά ξέρουμε καλύτερα τι να περιμένουμεενώ πέρσι – όπου πάλι είχαμε επιλέξεισκληρή και μεσαία γόμα  ήταν ένα βήμα στο άγνωστοΟι φετινές γόμες είναι πιομαλακέςεπομένως προβλέπουμε περίπου δύο pit stops στον αγώναπάντα ανάλογα και με την εξέλιξη της πίστας. Αν και Νοέμβριοςο καιρός φαίνεται να είναι ζεστόςκάτι που εμφανώς επηρεάζει και το θερμικό degradation. Το Αμερικανικό κοινό επεφύλαξε μίαφανταστική υποδοχή στη Formula 1, και ο περσινός αγώνας έχει μείνει αξέχαστοςγιαυτό και ανυπομονούμε να επιστρέψουμε σε μία χώρα με τόσους οπαδούς της F1, πουπαράλληλα είναι βασική αγορά για τα Ultra High Performance ελαστικά μας.»

Jean Alesi«Το Grand Prix των ΗΠΑ το 1990 ήταν το πρώτο μου grand prix με ελαστικάPirelli με την Tyrell, και εξελίχθηκε σε πολύ καλό αγώνα για μένα. Ήταν το πρώτο μουgrand prix και η πρώτη μου ολοκληρωμένη σεζόνγι’ αυτό και πάντα θα το θυμάμαιΤηνεποχή εκείνητα Αμερικανικά σιρκουί της F1 ήταν κυρίως πίστες δημόσιων δρόμων,όπως άλλωστε και του PhoenixΕπίσηςοι κανονισμοί για την εξέλιξη των ελαστικώνήταν απολύτως ανοιχτοίοι διαστάσεις ήταν συγκεκριμένες αλλά πέραν τούτου οι κατασκευαστές είχαν απόλυτη ελευθερίαΜε την Pirelli, μπορούσαμε να τρέξουμε σε όλοτον αγώνα χωρίς στάσηενώ οι άλλοι αναγκάζονταν να σταματούν. Και αυτό ήταν τομυστικό των ισχυρών μας επιδόσεων που άφησε τους πάντες έκπληκτους. Οδήγησα τοναγώνα για αρκετούς γύρους και τερμάτισα δεύτερος πίσω από τον Ayrton Senna με τηνπολύ ισχυρότερη McLaren-Honda! Τόσο σπουδαίο ρόλο έπαιξαν τα ελαστικάΑσφαλώςτώρα το Αμερικανό Grand Prix είναι πολύ διαφορετικόΤην πρώτη χρονιά - το 2012 – τοAustin ήταν πραγματική υπερπαραγωγήμε εκλεκτούς προσκεκλημένους, απόηθοποιούς  μέχρι αστροναύτες, και ήταν φανταστικό να βλέπουμε τον ενθουσιασμό των Αμερικανών με τη Formula 1. Δεν ήταν το ίδιο στην εποχή μου όπου δεν υπήρχε τόσοενδιαφέρον για τη F1 στην ΑμερικήΗ πίστα του Austin προσφέρει και συναρπαστικό θέαμακάτι που προφανώς μετράει. Μία από τις λεπτομέρειες που πιστεύω ότι όλοιθυμούνται είναι τα καπελάκια cowboy της Pirelli στο βάθρο: είχαν πολύ πλάκα …»

Σχέση πίστας/ελαστικών:

Όπως το Abu Dhabi, το Austin είναι ένα από τα λίγα αριστερόστροφα σιρκουί τουημερολογίουΆλλες αριστερόστροφες πίστες είναι της Κορέαςτης Σιγκαπούρης και τηςΒραζιλίας.

Ο ασφαλτοτάπητας στο Austin, καινούργιος πέρσιείναι γενικά πολύ ομαλόςαλλά κάθεχρόνο τείνει να γίνεται πιο τραχύςΑυτό συμβαίνει επειδή φθείρεται το εξωτερικό στρώμακαι βγαίνουν στην επιφάνεια τα χαλίκια της ασφάλτου.


Τεχνικές πληροφορίες:

Δύο είναι τα σημεία που αντιπροσωπεύουν τη  μεγαλύτερη πρόκληση στο Σιρκουί του Austin. Το πρώτο είναι η Στροφή 1, μία φουρκέτα μοναδικής χάραξης, όπου τα ελαστικά πρέπει να παρέχουν βέλτιστη πρόσφυση – ακόμα και όταν είναι σχετικά κρύα π.χ. στον πρώτο γύρο. Η Στροφή 11 είναι επίσης ιδιαίτερα απαιτητική καθώς ο πιλότος αρχίζει ναφρενάρει δυνατά ενώ το μονοθέσιο ήδη στρίβειδημιουργώντας μία ανομοιόμορφηκατανομή δυνάμεων στα ελαστικά. Η καλή πρόσφυση της γόμας είναι απαραίτητη για μίααποτελεσματική είσοδο.

Τα μονοθέσια θα στρίβουν με μικρή απόσταση από το έδαφος και μέτρια αεροδυναμικήπίεσηένα σετάρισμα που δεν θα απέχει πολύ από εκείνο που είδαμε στο ΤουρκικόGrand Prix στην Κωνσταντινούπολη – το οποίο έχει κάποια κοινά σημεία με το Circuit of the Americas.

Οι τρεις πρώτοι πιλότοι στον περσινό αγώνα της Αμερικής (Lewis Hamilton, Sebastian Vettel και Fernando Alonso) χρησιμοποίησαν στρατηγική ενός pit stop, ξεκινώντας μεμεσαία γόμα και ολοκληρώνοντας με σκληρή. Πέρσι η χρονική διαφορά μεταξύ των δύοελαστικών ανά γύρο ήταν περίπου μισό δευτερόλεπτοΦέτος υπολογίζεται να είναιελαφρώς μεγαλύτερη.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου