O Sebastian Vettel της Red Bull κατέκτησε την 31η νίκη της
καριέρας του στο
Βελγικό Grand Prix, που πραγματοποιήθηκε στο μεγαλύτερο σιρκουί της χρονιάς. Μετά την τελευταία επιτυχία του για την οποία χρησιμοποίησε στρατηγική δύο pit stop, ο Vettel ισοψηφεί με τον Nigel Mansell σε αριθμό νικών. Ο 26-χρονος οδηγός της Red Bull, ο οποίος επίσης σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα με το σκληρό ελαστικό, τώρα αυξάνει τη διαφορά του στον πίνακα του πρωταθλήματος στους 46 βαθμούς έναντι του
Fernando Alonso της Ferrari.
Με κατάλληλη στρατηγική, ο Alonso αναρριχήθηκε
από την ένατη θέση εκκίνησης στη δεύτερη στο τέλος του αγώνα. Ο Alonso έκανε δύο pit stop, χρησιμοποιώντας μεσαία γόμα για
δύο stint πριν την αλλαγή σε σκληρά ελαστικά στον 28ο γύρο με
pit stop διάρκειας μόλις 2,6 δευτερολέπτων.
Ο αγώνας ξεκίνησε με εξωτερικές θερμοκρασίες 190 C ενώ στην πίστα αντίστοιχα έφταναν τους 250. Παρά την
πρόγνωση για βροχή με πιθανότητα 60%, οι συνθήκες παρέμειναν στεγνές από την
εκκίνηση μέχρι τον πέσιμο της καρό σημαίας. Όλοι οι πιλότοι ξεκίνησαν με το
μεσαίο ελαστικό, με εξαίρεση τις
δύο Marussia των Max Chilton και Jules Bianchi, την Toro Rosso του Daniel Ricciardo και τη Sauber του Esteban Gutierrez.
Ο πρώτος που έκανε προγραμματισμένο pit stop ήταν ο Nico Hulkenberg της Sauber στον ένατο γύρο, φορώντας το πρώτο σετ σκληρών ελαστικών. Πέντε γύρους
αργότερα, ο Vettel ήρθε στα pits για μεσαία ελαστικά από την πρώτη θέση και
κατά την επάνοδό του στον
αγώνα ήταν δεύτερος. Ο
Γερμανός πέρασε πάλι μπροστά πριν από την τελευταία στάση για ένα σετ
σκληρών ελαστικών στον 30ό
γύρο, και επιστρέφοντας ήταν πάλι πρώτος. Η στρατηγική του διασφάλισε την πρωτιά σε όλους τους γύρους.
Ο ομόσταυλος του
Vettel, Mark Webber, υιοθέτησε διαφορετική στρατηγική δύο pit stop, αλλάζοντας σε
σκληρά ελαστικά την πρώτη φορά και κάνοντας στη συνέχεια ένα τελευταίο stint με μεσαία, ώστε να τερματίσει πέμπτος.
Μοναδικός οδηγός που
σταμάτησε μόνο μία
φορά ήταν ο
Romain Grosjean της Lotus, ο οποίος
τερμάτισε όγδοος.
Την
καλύτερη θέση από τους πιλότους που ξεκίνησαν με σκληρή γόμα
έλαβε ο Ricciardo, ο οποίος τερμάτισε 10ος από 19ος στην εκκίνηση και μάλιστα με μεσαίο ελαστικό.
Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή Pirelli, Paul Hembery: «Με τις
κατατακτήριες δοκιμές να ολοκληρώνονται σε βροχερές συνθήκες, οι οδηγοί
μπορούσαν να ξεκινήσουν τον αγώνα με όποιο ελαστικό επιθυμούσαν, κάτι που
διεύρυνε τις ευκαιρίες για διαφορετικές στρατηγικές. Αρκετοί πιλότοι και ομάδες μεγιστοποίησαν
αυτές τις ευκαιρίες σήμερα, κυρίως ο Sebastian Vettel και η Red Bull, οι οποίοι είχαν
τον έλεγχο του αγώνα. Ωστόσο είδαμε μερικές πολύ καλές στρατηγικές που επέτρεψαν σε πολλούς να ανέβουν ψηλότερα από
τις θέσεις εκκίνησης. Μετά τις
ασταθείς καιρικές συνθήκες που
προηγήθηκαν το Σαββατοκύριακο, το
σημερινό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί σαν ένα
απόλυτα
‘ξεκάθαρο’ Βελγικό Grand Prix, με στεγνές συνθήκες από
την αρχή μέχρι το τέλος και χωρίς επεμβάσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας. Εν τούτοις, η πίστα του Spa παραμένει η απόλυτη δοκιμασία για τα ελαστικά της F1, λόγω του μεγάλου μήκους και των υψηλών ενεργειακών φορτίων, επομένως οι επιδόσεις και η αντοχή των ελαστικών μας μετά από
έναν σκληρό αγώνα σε
ένα
από τα πιο ιστορικά σιρκουί παγκοσμίως ικανοποίησαν σχεδόν πλήρως τις προσδοκίες μας.”
Οι ταχύτεροι χρόνοι της ημέρας ανά
ελαστικό:
Medium
|
Hard
|
Intermediate
|
Wet
|
|
1ος
|
RIC – 1.50.967
|
VET – 1.50.756
|
N/A
|
N/A
|
2ος
|
WEB – 1.51.397
|
BUT – 1.50.823
|
N/A
|
N/A
|
3ος
|
GUT – 1.51.849
|
ALO – 1.51.383
|
N/A
|
N/A
|
Το μεγαλύτερο stint του αγώνα:
Soft
|
22 γύροι
|
R. Grosjean
|
Medium
|
26 γύροι
|
S. Perez
|
Intermediate
|
N/A
|
N/A
|
Wet
|
N/A
|
N/A
|
Μετρητής Αλήθειας:
Προβλέψαμε ότι μία στρατηγική δύο pit stop θα ήταν η ταχύτερη,
όπως και αποδείχτηκε. Η πρόβλεψή μας ήταν: εκκίνηση με μεσαία γόμμα, αλλαγή πάλι
σε μεσαία στον 13ο γύρο και τέλος σε σκληρή στον 25ο γύρο.
Ο Sebastian
Vettel ακολούθησε αυτή την τακτική σε γενικές γραμμές, αλλά το πρώτο του pit stop έγινε στον 14ο γύρο και το
δεύτερο στον 30ό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου