Το σιρκουί Gilles Villeneuve στο Μόντρεαλ είναι μία ενδιαφέρουσα πίστα με ένα μίγμα μεγάλων, γρήγορων ευθειών και αργών στροφών. Στο Μόντρεαλ, η Pirelli φέρνει μεσαίεςP Zero White και πολύ μαλακές γόμες P Zero Red: και οι δύο τύποι ελαστικών έχουνμικρό εύρος λειτουργίας, επομένως ταιριάζουν άριστα στις πιθανές καιρικές συνθήκεςστην ημι-μόνιμη Καναδική πίστα. Οι θερμοκρασίες είναι συνήθως πολύ χαμηλές και στοπαρελθόν έχουμε δει αγώνες υπό βροχή, που σημαίνει τα Cinturato Green intermediateκαι Cinturato Blue wet δεν αποκλείεται να κάνουν την εμφάνισή τους. Επιπλέον, η Pirelliθα φέρει δύο σετ ανά μονοθέσιο ενός πρωτότυπου μεσαίου ελαστικού, που έχειανανεωμένη δομή για πίσω και το οποίο πιθανόν θα χρησιμοποιηθεί για το υπόλοιποτης σεζόν, αλλά μόνο για τις δοκιμές της Παρασκευής.
Paul Hembery: «Το Grand Prix του Καναδά ήταν ανέκαθεν ένας από τους πιοαπρόβλεπτους αγώνες της χρονιάς και αυτό οφείλεται εν μέρει στις προκλήσεις πουαντιμετωπίζουν στα ελαστικά, κυρίως λόγω των υψηλών απαιτήσεων φρεναρίσματος και ελκτικής πρόσφυσης. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η πίστα εξελίσσεται σε μεγάλοβαθμό κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η αποδοτική διαχείριση ελαστικών ήτανανέκαθεν το κλειδί της επιτυχίας στο Μόντρεαλ, ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 που εγκαινιάστηκε. Περιμένουμε δύο έως τρία pit stop ανά μονοθέσιο, όμως θαμπορέσουμε να κάνουμε ακριβή πρόβλεψη μετά την Παρασκευή αφού πάρουμε μία γεύση από τα δρώμενα στην πίστα. Είναι ένα σιρκουί όπου οι καιρικές συνθήκες συχνάπαίζουν ζωτικό ρόλο: το πρώτο μας Καναδικό Grand Prix το 2011 εξελίχθηκε στομεγαλύτερο αγώνα στην ιστορία της Formula 1 λόγω της ισχυρής βροχής και της επακόλουθης διακοπής του αγώνα. Πέρσι δεν έβρεξε αλλά είχαμε ένα νέο ρεκόρ με τον έβδομο νικητή από επτά αγώνες. Λόγω του υψηλού βαθμού φθοράς των ελαστικών,αναμένουμε μία ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών, όπως συνέβη και πέρσι – με τις ομάδες να αποφασίζουν να ακολουθήσουν είτε μία στρατηγική ‘κούρσας’ ή να κάνουν λιγότερες στάσεις και να δίνουν έμφαση στην αντοχή. Η περσινή ‘sprint’ προσέγγιση ήταν η νικηφόρα, αλλά με τόσες διαφορετικές παραμέτρους στον ορίζοντα, οι ομάδες θα πρέπει να αναλύσουν τα δεδομένα – πέρα από την πρόγνωση του καιρού – πολύ προσεκτικά πριν χαράξουν κάποια τακτική. Συχνά μία ευέλικτη μέθοδος λειτουργείκαλύτερα στον Καναδά, επομένως περιμένουμε ότι οι περισσότερες ομάδες θα αφήσουνανοιχτές τις επιλογές τους, δίνοντας τη δυνατότητα τους οδηγούς να κάνουν τη διαφορά στις περιπτώσεις που πραγματικά μετράει».
Jean Alesi: «Ο Καναδάς πάντα θα είναι ένα ξεχωριστό μέρος για μένα, αφού εκείκέρδισα το 1995, οδηγώντας για τη Ferrari, με τον αριθμό του Gilles Villeneuve: Νο 27.Δυσκολεύομαι να περιγράψω το συναίσθημα αλλά ήταν απλά μία εκπληκτική αίσθησηχαράς και μία απίστευτη ατμόσφαιρα, με το πλήθος να τρέχει μέσα στην πίστα στο τέλος του αγώνα … Ο Καναδάς είναι ένα μέρος με φανταστικούς οπαδούς και είναι θαυμάσιονα πηγαίνεις σε μία χώρα όπου ο κόσμος αγκαλιάζει τη F1 με τέτοιο ενθουσιασμό. Αλλάκαι για τον οδηγό η πρόκληση είναι μεγάλη: επειδή τόσες πολλές κερκίδες βρίσκονταικοντά στην πίστα και οι τοίχοι είναι επίσης πολύ κοντά, σε μερικά σημεία θυμίζει τοΜονακό. Ωστόσο είναι πολύ ταχύτερη από του Μονακό και γι αυτό η πρόκληση για τα ελαστικά μεγαλύτερη. Το κύριο χαρακτηριστικό είναι η επιτάχυνση και το φρενάρισμα:καλύπτεις μεγάλο εύρος ταχυτήτων από τέρμα γκάζι στις ευθείες μέχρι πολύ αργές στροφές. Είναι σημαντικό να διαχειρίζεσαι τα ελαστικά σωστά και να έχεις μία καλή στρατηγική για να ανταπεξέρχεσαι σε αυτές τις απαιτήσεις. Περιμένουμε ένα φανταστικόαγώνα, πάντα ανυπομονώ γι’ αυτό το grand prix».
Σχέση πίστας/ελαστικών:
Μαζί με τη Σιγκαπούρη, την Κορέα και το Μονακό, ο Καναδάς έχει πολλές πιθανότητες για την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Και αυτός είναι ένας από τους λόγους που μία ευέλικτη στρατηγική συχνά κρίνει το αποτέλεσμα εδώ. Το αυτοκίνητο ασφαλείαςμπορεί να αλλάξει εντελώς τη ροή ενός αγώνα – και παρά το ότι δεν συνέβη στο Μονακό πριν από δύο εβδομάδες, στον Καναδά υπάρχουν πολύ περισσότερες ευκαιρίες για προσπέραση.
Ο περσινός νικητής (Lewis Hamilton) έκανε δύο pit stop, ενώ ο δεύτερος και ο τρίτοςπιλότος της κατάταξης τερματισμού ήρθαν στα pits μόνο μία φορά. Οι στρατηγικές στην πρώτη δεκάδα ήταν μισές-μισές: πέντε από τους 10 πρώτους έκαναν δύο pit stop και οι υπόλοιποι πέντε, ένα pit stop. Πέρσι είχαν επιλεγεί διαφορετικές γόμες: soft καιsupersoft.
Με μία ημι-μόνιμη πίστα που δεν χρησιμοποιείται εκτενώς κατά τη διάρκεια της χρονιάς,υπάρχει κίνδυνος απότομης φθοράς (graining). Αυτό συμβαίνει όταν ένα κρύο ελαστικόπου δεν έχει φτάσει σε θερμοκρασία λειτουργίας γλιστράει υπερβολικά στην επιφάνειατης πίστας αδυνατώντας να βρει πρόσφυση, και προκαλεί μία ασυνήθιστη φθορά. Τοφαινόμενο παρατηρείται περισσότερο στην αρχή του Σαββατοκύριακου όταν η πίσταείναι ιδιαίτερα ολισθηρή χωρίς να έχει στρωθεί γόμα.
Τεχνικές πληροφορίες:
Ένας από τους λόγους που η πίστα του Καναδά έχει τόσες απαιτήσεις από τα ελαστικά είναι ότι τα μονοθέσια τείνουν να τρέχουν με χαμηλή αεροδυναμική πίεση για να μεγιστοποιήσουν την ταχύτητά τους στις ευθείες. Αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικάεπιφορτίζονται περισσότερο όταν στρίβει το μονοθέσιο, αφού δίνεται έμφαση στημηχανική και όχι στην αεροδυναμική πρόσφυση.
Τα πίσω ελαστικά δοκιμάζονται τρομερά στο Μόντρεαλ, λόγω υψηλών απαιτήσεωνπρόσφυσης κατά την έξοδο από αργές στροφές και στις φουρκέτες. Είναι πολύ εύκολονα προκληθεί υπερστροφή ισχύος εάν οι οδηγοί είναι ανυπόμονοι στο γκάζι, κάτι πουεπιτείνει τη φθορά των πίσω ελαστικών. Η πίστα έχει και πολλές ανωμαλίες πουπροκαλεί σπινάρισμα καθώς τα πίσω ελαστικά χάνουν την πρόσφυση.
Στις προκλήσεις των ελαστικών στον Καναδά έρχονται να προστεθούν τα κερμπ: έναγνωστό χαρακτηριστικό της πίστας του Καναδά. Τα κερμπ εκεί είναι ψηλά και επιθετικά,με τα μονοθέσια στην τελευταία στροφή να τα χτυπούν με ταχύτητα σχεδόν 130χλμ/ώρα, κοντά στον πασίγνωστο ‘τοίχο των πρωταθλητών’.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου