Δευτέρα 10 Ιουνίου 2013

F1:ΑΝΕΤΗ ΝΙΚΗ ΤΟΥ VETTEL ΜΕ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΔΥΟ PIT STOP

Ο Sebastian Vettel κέρδισε την 29η νίκη της καριέρας του στο Circuit Gilles Villeneuveστον Καναδάκαι την πρώτη στη συγκεκριμένη πίστα με τη Red Bull Racing. Ηστρατηγική δύο pit stop που ακολούθησε ο Vettel του χάρισε τη νίκη και αύξησε τηδιαφορά του στην κορυφή του πρωταθλήματος. Ο οδηγός ξεκίνησε με P Zero Red supersoft, άλλαξε σε P Zero White medium και ολοκλήρωσε τον αγώνα κάνοντας ένα τελευταίο stint με τον ίδιο τύπο γόμας.

Μετά τη βροχή που έπεσε στις κατατακτήριες δοκιμέςο αγώνας πραγματοποιήθηκε σε απολύτως στεγνές συνθήκεςΑν και οι οδηγοί ήταν ελεύθεροι να επιλέξουν τα slickελαστικά για το ξεκίνημα του αγώναοι 10 πρώτοι αποφάσισαν υπέρ των supersoft. Τοπιο μαλακό ελαστικό της F1 γκάμας της Pirelli αποδείχτηκε κατά ένα δευτερόλεπτοταχύτερο από το μεσαίο με γρήγορο χρόνο προθέρμανσηςζωτικό στοιχείο στην ‘sprint’στρατηγική του Vettel.

Ο Paul Di Resta της Force India ήταν ο οδηγός με την υψηλότερη κατάταξη που ακολούθησε διαφορετική στρατηγική, εκκινώντας 17ος με μεσαία γόμαΟ Άγγλος ήρθεστα pits μόνο μία φορά μετά από 56 γύρους με τη μεσαία γόμα και τερμάτισε έβδομος. ΗLotus του Romain Grosjean και οι δύο Marussias ήταν τα μοναδικά άλλα μονοθέσια που ξεκίνησαν τον αγώνα με τη σκληρότερη γόμα.

Έχοντας αποκτήσει ελάχιστη εμπειρία από την χρήση των slick πριν τον αγώνα λόγωτης βροχήςοι ομάδες έπρεπε να υιοθετήσουν μία ευέλικτη στρατηγικήμε λίγεςπληροφορίες ως προς τη σχετική φθορά και το degradation. Όπως αναμενότανκαι τα δύο παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα.

Δηλώσεις του αγωνιστικού διευθυντή της Pirelli, Paul Hembery: «Το ΚαναδικόGrand Prix ήταν ένα βήμα στο άγνωστο για όλουςμε τις θερμοκρασίες πίστας αισθητάυψηλότερες από εκείνες που επικράτησαν στις κατατακτήριες δοκιμές. Ο Καναδάς είναιένα σιρκουί μέγιστης δοκιμασίας για τα πίσω ελαστικά λόγω των υψηλών απαιτήσεωνελκτικής πρόσφυσης – κυρίως μετά τη βροχή η οποία ξέπλυνε όλη τη γόμα που είχε στρωθείμε αποτέλεσμα να μειωθούν περαιτέρω τα επίπεδα πρόσφυσηςΠαρ’ όλααυτάη φθορά και το degradation ήταν υπό τον έλεγχο των πρωτοκλασάτων οδηγών, ενώ περιορισμένο ήταν το φαινόμενο υποβάθμισης της απόδοσης των ελαστικών (το λεγόμενο graining)κάτι συνηθισμένο στο συγκεκριμένο αγώνα. Η Mercedesεξακολουθεί να υποφέρει από υψηλό degradation με το Nico Rosberg να είναι ο μοναδικός οδηγός της πρώτης δεκάδας που χρησιμοποίησε στρατηγική τριών pit stop.Αν και τα δύο pit stop ήταν σαφώς η πλέον ενδεδειγμένη στρατηγικήο Paul Di Restaέκανε έναν εξαιρετικό αγώνα αποδεικνύοντας τι μπορεί να γίνει με ένα pit stop, ολοκληρώνοντας 56 γύρους με το πρώτο του σετ μεσαίων ελαστικών».


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου