Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οι γόμες P Zero Yellow soft και P Zero Red supersoftεπιλέχθηκαν για το Grand Prix του Μονακό: τα δύο πιο μαλακά ελαστικά στη γκάμα τηςPirelli. Το σιρκουί του Μονακό είναι από τα πιο αργά και με στροφές στο ημερολόγιο τηςF1 με αποτέλεσμα οι προσπεράσεις να είναι δύσκολες, επομένως η γρήγορηπροθέρμανση και τα υψηλά επίπεδα μηχανικής πρόσφυσης από τα ελαστικά είναιουσιαστικής σημασίας. Εν τούτοις, η φθορά που παρουσιάζεται είναι από τιςχαμηλότερες της χρονιάς: που σημαίνει ότι το πολύ δύο pit stop ανά μονοθέσιοθεωρούνται φυσιολογικά. Αντίθετα με όλα τα υπόλοιπα grand prix, οι ελεύθερες δοκιμέςγίνονται την Πέμπτη και όχι την Παρασκευή, κάτι που επηρεάζει την εξέλιξη της πίστας –αφού εξυπηρετεί την κυκλοφορία της πόλης σε ορισμένα σημεία κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Εξάλλου η βροχή που έχει πέσει παλιότερα στο Μονακό σημαίνει ότιτα Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue wet ενδέχεται να δώσουν το παρών στην πίστα.
Paul Hembery: «Στο Μονακό, περιμένουμε κατά μέσο όρο δύο pit stop ανά μονοθέσιο,επειδή αντίθετα με τον τελευταίο αγώνα της Βαρκελώνης, το Μονακό έχει πολύ χαμηλή φθορά. Αυτό δεν μειώνει τη βαρύτητα της στρατηγικής, αφού στο παρελθόν έχουμε δειοδηγούς με τελείως διαφορετικές στρατηγικές να δίνουν μάχη με τα δέκατα του δευτερολέπτου λίγο πριν τον τερματισμό. Ο τελευταίος αγώνας στην Ισπανία ανέδειξενικητή έναν πιλότο από τη χαμηλότερη θέση εκκίνησης που έχει καταγραφεί ποτέ,επομένως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε κάτι ανάλογο να επαναλαμβάνεται στο Μονακό:μία πίστα που φημίζεται για τη δυσκολία της στις προσπεράσεις. Λόγω αυτού, ηστρατηγική θα γίνει ακόμα πιο σημαντική από όσο συνήθως, με τις ομάδες ναπροσπαθούν να εφαρμόσουν τακτικές για να βελτιώσουν τις θέσεις εκκίνησης».
Jean Alesi: «Το Μονακό είναι μία πίστα που ανέκαθεν λάτρευα: Νομίζω ότι έχω ανέβειστο βάθρο τρεις φορές, έχω σημειώσει δύο ταχύτερους αγωνιστικούς γύρους, ενώ στον πρώτο μου αγώνα τερμάτισα δεύτερος, πίσω από τον Ayrton Senna. Η πρώτη μουγεύση από το σιρκουί του Monaco ήταν με την Pirelli, το 1990 που οδηγούσα για τηνTyrrell και είχαμε διαθέσιμα ελαστικά κατάταξης. Η οδήγηση με τέτοια ελαστικά ήταντόσο απολαυστική και το μέρος απλά μαγικό. Βγαίνοντας για τον κατατακτήριο γύροένοιωθες να σε συνεπαίρνει η έκρηξη ενθουσιασμού του πλήθους … Μία καλή θέση στιςκατατακτήριες δοκιμές είναι σημαντική, αλλά ίσως όχι τόσο σημαντική όσο παλιότερα. Έχουμε δει πολλές φορές φέτος ότι ο αγώνας είναι πολύ πιο σημαντικός, και με μία καλήστρατηγική μπορεί να ξεπεραστεί μία όχι και τόσο καλή θέση εκκίνησης. Επομένως, ακόμα κι αν η κατάταξη δεν είναι τέλεια, έχεις πάντα την ευκαιρία να κάνεις κάτι ξεχωριστό και αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα που η Pirelli έχει φέρει στη F1. Ηφθορά των ελαστικών είναι χαμηλή στο Μονακό αλλά χρειάζεται προσοχή επειδήαυξάνεται σημαντικά η πρόσφυση κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου: ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πίστα του ημερολογίου. Πάντα χρησιμοποιείςμαλακά ελαστικά στο Μονακό για να μπορείς να πιέζεις δυνατά, πραγματικά θαυμάσιο συναίσθημα».
Τα ελαστικά από απόψεως πίστας:
Μέχρι στιγμής φέτος, δεν έχουν υπάρξει περίοδοι αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι στενοίδρόμοι του Μονακό με τις ατελείωτες μπαριέρες και τον ελάχιστο χώρο διαφυγήςαυξάνουν στατιστικά την πιθανότητα να αλλάξει αυτό. Μαζί με τη Σιγκαπούρη, την Κορέακαι τον Καναδά, το Μονακό έχει από τις υψηλότερες πιθανότητες εμφάνισης τουαυτοκινήτου ασφαλείας, περίπου 80%. Αυτό έχει προφανή επιρροή στη στρατηγικήελαστικών.
Οι δέκα πρώτοι τερματίσαντες στον περσινό αγώνα χρησιμοποίησαν στρατηγική ενός pit stop που έγινε περίπου στον 30ό γύρο. Εκτός από δύο πιλότους, όλοι ξεκίνησαν τον αγώνα με supersoft και στη συνέχεια άλλαξαν σε soft.
Η πίστα του Monte Carlo έχει το ρεκόρ των λιγότερων pit stop – ενώ είναι και η πιο αργήτου ημερολογίου, με την λιγότερο τραχιά άσφαλτο όλης της σεζόν.
Περισσότερες πληροφορίες για το Μονακό και τις απαιτήσεις της από τα ελαστικά,καθώς και πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο επιλογής των γομών για κάθε grand prix,υπάρχουν σε ένα 3D βίντεο με πρωταγωνιστή τον Racing Manager της Pirelli, Mario Isola. Αυτό διατίθεται χωρίς πνευματικά δικαιώματα (copyright-free) για δημοσιογραφική χρήση στον ιστότοπο της Pirelli για τη F1: www.pirelli.com/f1pressarea
Τεχνικές πληροφορίες:
Το Μονακό καταπονεί ιδιαίτερα τα φρένα, κάτι το οποίο μεταφέρει θερμότητα σταελαστικά και δρα προσθετικά στα φορτία που δέχεται η δομή τους. Μπαίνοντας στηστροφή Sainte Devote, για παράδειγμα, τα μονοθέσια φρενάρουν από τα 160 χλμ / ώρασε 100 m. Τα ελαστικά πρέπει επίσης να ανταπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν στο σύμπλεγμα της πισίνας, όπου χτυπάνε τα κερμπ μεπάνω από 200 χλμ / ώρα και δέχονται πλευρικές επιταχύνσεις 3,65g.
Ο οδηγός κάνει πάνω από 130 σημαντικούς ελιγμούς διεύθυνσης σε κάθε γύρο τουGrand Prix του Μονακό, αλλάζοντας σχέση στο κιβώτιο κατά μέσο όρο κάθε 50m. Όλεςαυτές οι ενέργειες επιβαρύνουν σημαντικά τα ελαστικά.
Η φουρκέτα Loews είναι η πιο αργή στροφή της σεζόν, ταχύτητας μόλις 47 χλμ / ώρα.Λόγω της χαμηλής ταχύτητας, δεν υπάρχει αεροδυναμική πίεση, επομένως η πολύμεγάλη γωνία τιμονιού που απαιτείται επιφορτίζει το εμπρός δεξί ελαστικό.
| ||||
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου