Πέμπτη 23 Μαΐου 2013

F1: Η ώρα του Πριγκηπάτου

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, οι γόμες P Zero Yellow soft και P Zero Red supersoftεπιλέχθηκαν για το Grand Prix του Μονακότα δύο πιο μαλακά ελαστικά στη γκάμα τηςPirelliΤο σιρκουί του Μονακό είναι από τα πιο αργά και με στροφές στο ημερολόγιο τηςF1 με αποτέλεσμα οι προσπεράσεις να είναι δύσκολες, επομένως η γρήγορηπροθέρμανση και τα υψηλά επίπεδα μηχανικής πρόσφυσης από τα ελαστικά είναιουσιαστικής σημασίαςΕν τούτοιςη φθορά που παρουσιάζεται είναι από τιςχαμηλότερες της χρονιάςπου σημαίνει ότι το πολύ δύο pit stop ανά μονοθέσιοθεωρούνται φυσιολογικάΑντίθετα με όλα τα υπόλοιπα grand prix, οι ελεύθερες δοκιμέςγίνονται την Πέμπτη και όχι την Παρασκευήκάτι που επηρεάζει την εξέλιξη της πίστας αφού εξυπηρετεί την κυκλοφορία της πόλης σε ορισμένα σημεία κατά τη διάρκεια του ΣαββατοκύριακουΕξάλλου η βροχή που έχει πέσει παλιότερα στο Μονακό σημαίνει ότιτα Cinturato Green intermediate και Cinturato Blue wet ενδέχεται να δώσουν το παρών στην πίστα. 

Paul Hembery«Στο Μονακόπεριμένουμε κατά μέσο όρο δύο pit stop ανά μονοθέσιο,επειδή αντίθετα με τον τελευταίο αγώνα της Βαρκελώνηςτο Μονακό έχει πολύ χαμηλή φθοράΑυτό δεν μειώνει τη βαρύτητα της στρατηγικήςαφού στο παρελθόν έχουμε δειοδηγούς με τελείως διαφορετικές στρατηγικές να δίνουν μάχη με τα δέκατα του δευτερολέπτου λίγο πριν τον τερματισμόΟ τελευταίος αγώνας στην Ισπανία ανέδειξενικητή έναν πιλότο από τη χαμηλότερη θέση εκκίνησης που έχει καταγραφεί ποτέ,επομένως θα έχει ενδιαφέρον να δούμε κάτι ανάλογο να επαναλαμβάνεται στο Μονακό:μία πίστα που φημίζεται για τη δυσκολία της στις προσπεράσειςΛόγω αυτούηστρατηγική θα γίνει ακόμα πιο σημαντική από όσο συνήθωςμε τις ομάδες ναπροσπαθούν να εφαρμόσουν τακτικές για να βελτιώσουν τις θέσεις εκκίνησης».

Jean Alesi: «Το Μονακό είναι μία πίστα που ανέκαθεν λάτρευαΝομίζω ότι έχω ανέβειστο βάθρο τρεις φορές, έχω σημειώσει δύο ταχύτερους αγωνιστικούς γύρους, ενώ στον πρώτο μου αγώνα τερμάτισα δεύτερος, πίσω από τον Ayrton Senna. Η πρώτη μουγεύση από το σιρκουί του Monaco ήταν με την Pirelli, το 1990 που οδηγούσα για τηνTyrrell και είχαμε διαθέσιμα ελαστικά κατάταξηςΗ οδήγηση με τέτοια ελαστικά ήταντόσο απολαυστική και το μέρος απλά μαγικόΒγαίνοντας για τον κατατακτήριο γύροένοιωθες να σε συνεπαίρνει η έκρηξη ενθουσιασμού του πλήθους  Μία καλή θέση στιςκατατακτήριες δοκιμές είναι σημαντικήαλλά ίσως όχι τόσο σημαντική όσο παλιότερα. Έχουμε δει πολλές φορές φέτος ότι ο αγώνας είναι πολύ πιο σημαντικόςκαι με μία καλήστρατηγική μπορεί να ξεπεραστεί μία όχι και τόσο καλή θέση εκκίνησηςΕπομένως, ακόμα κι αν η κατάταξη δεν είναι τέλεια, έχεις πάντα την ευκαιρία να κάνεις κάτι ξεχωριστό και αυτό είναι ένα μεγάλο πλεονέκτημα που η Pirelli έχει φέρει στη F1Ηφθορά των ελαστικών είναι χαμηλή στο Μονακό αλλά χρειάζεται προσοχή επειδήαυξάνεται σημαντικά η πρόσφυση κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακουίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πίστα του ημερολογίουΠάντα χρησιμοποιείςμαλακά ελαστικά στο Μονακό για να μπορείς να πιέζεις δυνατά, πραγματικά θαυμάσιο συναίσθημα».

Τα ελαστικά από απόψεως πίστας

Μέχρι στιγμής φέτοςδεν έχουν υπάρξει περίοδοι αυτοκινήτου ασφαλείαςΟι στενοίδρόμοι του Μονακό με τις ατελείωτες μπαριέρες και τον ελάχιστο χώρο διαφυγήςαυξάνουν στατιστικά την πιθανότητα να αλλάξει αυτόΜαζί με τη Σιγκαπούρητην Κορέακαι τον Καναδάτο Μονακό έχει από τις υψηλότερες πιθανότητες εμφάνισης τουαυτοκινήτου ασφαλείαςπερίπου 80%. Αυτό έχει προφανή επιρροή στη στρατηγικήελαστικών. 

Οι δέκα πρώτοι τερματίσαντες στον περσινό αγώνα χρησιμοποίησαν στρατηγική ενός pit stop που έγινε περίπου στον 30ό γύροΕκτός από δύο πιλότουςόλοι ξεκίνησαν τον αγώνα με supersoft και στη συνέχεια άλλαξαν σε soft.

Η πίστα του Monte Carlo έχει το ρεκόρ των λιγότερων pit stop – ενώ είναι και η πιο αργήτου ημερολογίουμε την λιγότερο τραχιά άσφαλτο όλης της σεζόν. 

Περισσότερες πληροφορίες για το Μονακό και τις απαιτήσεις της από τα ελαστικά,καθώς και πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο επιλογής των γομών για κάθε grand prix,υπάρχουν σε ένα 3D βίντεο με πρωταγωνιστή τον Racing Manager της Pirelli, Mario Isola. Αυτό διατίθεται χωρίς πνευματικά δικαιώματα (copyright-free) για δημοσιογραφική χρήση στον ιστότοπο της Pirelli για τη F1www.pirelli.com/f1pressarea 

Τεχνικές πληροφορίες

Το Μονακό καταπονεί ιδιαίτερα τα φρένα, κάτι το οποίο μεταφέρει θερμότητα σταελαστικά και δρα προσθετικά στα φορτία που δέχεται η δομή τους. Μπαίνοντας στηστροφή Sainte Devote, για παράδειγμα, τα μονοθέσια φρενάρουν από τα 160 χλμ / ώρασε 100 m. Τα ελαστικά πρέπει επίσης να ανταπεξέλθουν στις υψηλές απαιτήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν στο σύμπλεγμα της πισίνας, όπου χτυπάνε τα κερμπ μεπάνω από 200 χλμ / ώρα και δέχονται πλευρικές επιταχύνσεις 3,65g. 

Ο οδηγός κάνει πάνω από 130 σημαντικούς ελιγμούς διεύθυνσης σε κάθε γύρο τουGrand Prix του Μονακόαλλάζοντας σχέση στο κιβώτιο κατά μέσο όρο κάθε 50mΌλεςαυτές οι ενέργειες επιβαρύνουν σημαντικά τα ελαστικά. 

Η φουρκέτα Loews είναι η πιο αργή στροφή της σεζόνταχύτητας μόλις 47 χλμ / ώρα.Λόγω της χαμηλής ταχύτηταςδεν υπάρχει αεροδυναμική πίεσηεπομένως η πολύμεγάλη γωνία τιμονιού που απαιτείται επιφορτίζει το εμπρός δεξί ελαστικό








 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου