Μετά από 33 ημέρες δοκιμών (15 επίσημες και 18 ιδιωτικές) η περιπέτεια της Pirelli με τη F1 είναι στη γραμμή εκκίνησης. Η φετινή αγωνιστική δράση της F1 ξεκινά το Σαββατοκύριακο στην ίδια χώρα όπου σταμάτησε για την Pirelli ακριβώς πριν από 19 χρόνια, τέσσερις μήνες και 24 ημέρες, στο Αυστραλιανό GP του 1991 στην Αδελαΐδα – το οποίο έληξε άδοξα με κόκκινη σημαία στους 14 γύρους λόγω καταρρακτώδους βροχής και παραμένει ο μικρότερος αγώνας της F1 μέχρι σήμερα.
Ο αγώνας διεξάγεται στο Albert Park της Μελβούρνης για 16η συνεχή χρονιά, και σηματοδοτεί τον πρώτο αγώνα της Pirelli στο πλαίσιο της τριετούς συμφωνίας που υπέγραψε με τη FIA. Οι επιδόσεις και το θέαμα αναμένονται το ίδιο συναρπαστικά στη Μελβούρνη όπως την τελευταία φορά στην Αδελαΐδα.
Το νέο ελαστικό PZero της Pirelli είναι σχεδιασμένο για να βοηθά τον οδηγό στις προσπεράσεις, στην πίστα και στα pits, ενώ το KERS επιστρέφει και λανσάρεται κινητή πίσω πτέρυγα. Στην Αυστραλία θα χρησιμοποιηθούν ελαστικά με σκληρή και μαλακή γόμα: τα μαλακά ελαστικά να προσφέρουν μεγαλύτερη ταχύτητα και πρόσφυση ενώ το πλεονέκτημα των σκληρών είναι κυρίως η χιλιομετρική κάλυψη.
Οι καιρικές συνθήκες πιθανότητα θα είναι διαφορετικές από αυτές των δοκιμών, και γι’ αυτό οι ομάδες θα λάβουν ένα πρόσθετο σετ prime ελαστικών για χρήση στις αυρινές ελεύθερες δοκιμές. Έτσι ο συνολικός αριθμός ανεβαίνει σε 12 σετ στεγνών ελαστικών για το Σαββατοκύριακο που σημαίνει ότι οι αγωνιζόμενοι θα μπορούν ολοκληρώσουν περισσότερους γύρους στις ελεύθερες δοκιμές πριν οριστικοποιήσουν το σετάρισμα.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ:
Paul Hembery: «Είναι μία στιγμή για την οποία προετοιμαζόμαστε πάνω από ένα χρόνο τώρα και όλοι νοιώθουμε τρομερό ενθουσιασμό. Τα ελαστικά μας φέτος είναι τελείως διαφορετικά σε σχέση με ό,τι έχουμε δει μέχρι τώρα στη F1, αλλά πιστεύω ότι όλες οι ομάδες έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν κάποιες χρήσιμες πληροφορίες στις δοκιμές. Στόχος μας είναι κάτι μεταξύ δύο – τριών pit stops στην Αυστραλία, που κατά κάποιο τρόπο είναι αντίθετο στο DNA της εταιρίας μας καθώς τα ελαστικά των αυτοκινήτων δρόμου έχουν σχεδιαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο ανθεκτικά. Όμως η Formula 1 είναι τελείως διαφορετική περίπτωση, επειδή η ‘εντολή’ που λάβαμε από τις ομάδες και τους χορηγούς ήταν να προσφέρουμε θέαμα. Με γνώμονα αυτό, εκείνο που μας ενδιαφέρει τώρα είναι αρχίσει η δράση και θα είναι συναρπαστικό να παρακολουθούμε πώς οι οδηγοί και οι ομάδες θα χρησιμοποιήσουν τα ελαστικά μας στις διαφορετικές στρατηγικές κατά τη διάρκεια του αγώνα. Παρατηρήσαμε μερικές διαφορές μεταξύ των ομάδων ήδη στις δοκιμές, θα έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε πώς ακριβώς αυτό μεταφράζεται σε αγωνιστικές συνθήκες».
Sebastian Vettel (Red Bull Racing): «Κανείς από εμάς δεν έχει οδηγήσει ποτέ στο σιρκουί της Μελβούρνης με ελαστικά Pirelli μέχρι τώρα, γι’ αυτό αναρωτιόμαστε πώς θα είναι. Ξεκινά κάτι εντελώς νέο. Το μόνο που μπορούμε να πούμε με σιγουριά είναι ότι πρόκειται για κάτι διαφορετικό με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Γενικά είναι μία πίστα που καταπονεί τα ελαστικά και θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί κατά τη διάρκεια του αγώνα. Στη Μελβούρνη χρειάζεται να προσέξουμε μερικά πράγματα: η πίστα απαιτεί σταθερότητα φρεναρίσματος και σε μερικές στροφές η άσφαλτος παρουσιάζει κάποιες ανωμαλίες. Είναι αρκετά δύσκολο να έχεις καλή πρόσφυση στα σημεία αυτά, επομένως θέλει προσοχή στο σετάρισμα. Θα βασιστούμε στα όσα μάθαμε κατά τη διάρκεια των χειμερινών δοκιμών – αν και οι συνθήκες στην Αυστραλία πιθανόν είναι κάπως διαφορετικές. Όλοι ανυπομονούν για το ξεκίνημα της σεζόν και ευελπιστώ σε έναν συναρπαστικό αγώνα τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους θεατές».
ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ:
* Η Αυστραλία έχει τραχιά άσφαλτο, που έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις από το εμπρός αριστερό ελαστικό.
* Υπάρχουν 10 δεξιές και 6 αριστερές στροφές, ενώ το συνολικό μήκος της πίστας είναι 5.303 χλμ. με προγραμματισμένους 58 γύρους.
* Πέρσι στη Μελβούρνη υπήρξαν συνολικά 28 pit stops. Το μικρότερο ήταν του Mark Webber (Red Bull Racing) στο 10ο γύρο με χρόνο 23,517s ενώ το μεγαλύτερο ήταν του Lucas Di Grassi (Virgin) στον 25ο γύρο με 15m47,885s.
* Ο μεγαλύτερος αριθμός pit stops στη Μελβούρνη σημειώθηκε το 2004, με 49 stops κατά τη διάρκεια του αγώνα που μεταφράζεται σε 2,45 stops ανά οδηγό.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου