Το Ράλι Dakar, αρχικά στην Αφρική, τώρα στις ερήμους του κόσμου, ενώνει ανθρώπους παθιασμένους, επαγγελματίες και ερασιτέχνες, με μοτοσυκλέτα, με αυτοκίνητο, με φορτηγό. Οι ορειβάτες το αναζητούν στο Έβερεστ, οι ιστιοπλόοι στο La Route du Rhum. Για τους οδηγούς, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να τρέξουν στο Ράλι Dakar.
Οι ίδιοι λένε ότι δεν είναι μόνο η ανάγκη για ταχύτητα. Το Ράλι Dakar απαιτεί από αυτούς να «υποτάξουν» δύσκολα εδάφη, να βρουν σημάδια στο πουθενά, να επιμείνουν όταν η λογική τους υποδεικνύει να τα παρατήσουν.
Από την Αφρική στη Λατινική ΑμερικήΞεκίνησε στην Αφρική και εκεί ουσιαστικά έχτισε το μύθο του. Ράλι Dakar σημαίνει άγνωστο. Σημαίνει να ανακαλύπτεις τοποθεσίες, χώρες, ηπείρους.
Το Dakar, για συντομία, έλκει την ονομασία του από τη πρωτεύουσα της Σενεγάλης. Μέχρι το 2008 η πλήρης ονομασία του αγώνα ήταν Ράλι Paris – Dakar, καθώς ο αγώνας ξεκινούσε από ευρωπαϊκό έδαφος και ολοκληρώνονταν σε αφρικανικό, μέσα από την έρημο Σαχάρα. Τρομοκρατικές απειλές ανάγκασαν τους διοργανωτές, το 2008, να αναβάλουν τον αγώνα και να μεταφέρουν την επόμενη χρονιά τη «δράση» στη Λατινική Αμερική. Η αρχική ονομασία παραμένει, αλλά πλέον η Αργεντινή, η Χιλή, η έρημος Ατακάμα και οι Άνδεις έχουν αναλάβει να θέσουν τις προκλήσεις στους οδηγούς.
Όμως, πέρα και πάνω από το ρομαντικό της πρόκλησης, οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές δεν είναι κάτι ασυνήθιστο για το Ράλι Dakar. Ακόμα πιο συχνό φαινόμενο είναι οι οδηγοί να εγκαταλείπουν, αρκετοί και από την πρώτη ημέρα. Γι’ αυτό και είναι ίσως από τις ελάχιστες φορές που ο τερματισμός θεωρείται μεγάλη επιτυχία.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2011
Έναν καταρράκτη από χρώματα «υπόσχονται» οι διοργανωτές του 33ου Ράλι Dakar, του τρίτου κατά σειρά που διοργανώνεται στη Λατινική Αμερική. Φέτος η διαδρομή «κατευθύνει» τους διαγωνιζόμενους στο βόρειο τμήμα τόσο της Αργεντινής όσο και της Χιλής, τους δίνει μια μικρή γεύση από τις όμορες χώρες και τους «αποκαλύπτει» μια ποικιλία τοπίου, εδαφών αλλά κυρίως… δυσκολιών!
Μια χώρα των αντιθέσεων // Η αχανής Αργεντινή θα τονώσει τη φαντασία όσων αγαπούν τις μεγάλες ανοιχτές εκτάσεις. Αφήνοντας πίσω το Μπουένος Άιρες για το βορρά, τόσο οι απλές όσο και οι ειδικές διαδρομές αποκαλύπτουν μια χώρα των αντιθέσεω,ν όπου μέσα μια μέρα ή μέσα σε 100 χιλιόμετρα το τοπίο δεν θα είναι ποτέ το ίδιο. Οι συνθήκες θα είναι τέτοιες που θα ανταμειφθούν οι οδηγοί που μπορούν να προσαρμοστούν στην εναλλαγή στεγνού – βρεγμένου. Οι τρεις πρώτες ημέρες επί Αργεντίνικου εδάφους θα φιλοξενηθούν στις επαρχίες Jujuy και Salta, κοντά στα σύνορα με τη Βολιβία ενώ πολλές διαδρομές έχουν χαραχθεί γύρω από τη Route 40, ένα από τα τρία μεγαλύτερα οδικά δίκτυα παγκοσμίως.
Ο ακραίος βορράς // Η είσοδος στη Χιλή κατά τη διάρκεια του 33ου Ράλι Dakar σημαίνει πέρασμα από τις Άνδεις μέσω του el Paso de Jama. Για να φτάσουν όμως οι οδηγοί στο πέρασμα θα πρέπει να ξεκινήσουν μέσα στη νύχτα! Αλλά η Χιλή θα ικανοποιήσει και τους λάτρεις των αμμόλοφων με την έρημο Ατακάμα. Το Copiapo και το Iquique αναδεικνύονται σε μείζονος σημασίας πόλεις, στην ίδια λίστα θα πρέπει να προστεθεί με το λιμάνι του Arica, στο βόρειο άκρο της χώρας στα σύνορα με το Περού. Σε αυτό το στάδιο, οι οδηγοί θα βρίσκονται στο μέσο του αγώνα και οι διοργανωτές προειδοποιούν ότι πολλές διαδρομές στην έρημο είναι καθοριστικές, ότι θα χρειαστούν εξαιρετικές ικανότητες προσανατολισμού και ότι σε αυτό το σημείο οι καλύτεροι θα ξεχωρίσουν.
Και ένα άλλο είδος ερήμου // Και από το πέρασμα του San Francisco (4726μ.) ξανά πίσω στην Αργεντινή, στα υψηλά οροπέδια Cordillera των Άνδεων. «Μη ξεχαστείτε με τις φωτογραφίες», συμβουλεύουν τους αγωνιζόμενους οι διοργανωτές διότι μπροστά τους απλώνονται οι λευκές θίνες στην περιοχή Fiambala. Οι εναλλαγές του σκηνικού στο δρόμο προς το San Juan, λίγο πριν το τέλος, είναι στην ημερήσια διάταξη: από τα φαράγγια στις κοίτες των ποταμών και πάλι πίσω στην έρημο.
ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2011: ΣΕ ΑΡΙΘΜΟΥΣ
183 είναι οι οδηγοί των μηχανών που δήλωσαν συμμετοχή
183 είναι οι οδηγοί των μηχανών που δήλωσαν συμμετοχή
32 είναι οι οδηγοί των quad (γουρούνων) που δήλωσαν συμμετοχή
146 είναι τα πληρώματα των αυτοκινήτων που δήλωσαν συμμετοχή
68 είναι τα πληρώματα των φορτηγών που δήλωσαν συμμετοχή
20% περίπου είναι η αύξηση των συμμετοχών για το 2011 σε σχέση με το 2010
51 χώρες εκπροσωπούνται από οδηγούς
13 είναι οι γυναίκες που θα πάρουν μέρος στον αγώνα
20 ετών είναι ο νεότερος οδηγός (Rodrigo Andres Caballero Alcayaga, στη κατηγορία των μηχανών)
28η συνεχόμενη θα είναι η φετινή συμμετοχή για τον Yoshimasa Sugawara στη κατηγορία των φορτηγών (ρεκόρ συμμετοχών)
9500 περίπου είναι τα χιλιόμετρα που θα διανυθούν συνολικά (απλές και ειδικές διαδρομές)
5007 χιλιόμετρα θα διανύσουν οι μοτοσυκλέτες σε ειδικές διαδρομές
4731 χιλιόμετρα θα διανύσουν τα αυτοκίνητα σε ειδικές διαδρομές
4457 χιλιόμετρα θα διανύσουν τα φορτηγά σε ειδικές διαδρομές
631 είναι τα περισσότερα χιλιόμετρα ειδικής σε μια ημέρα βάσει προγράμματος
4726 είναι το μεγαλύτερο υψόμετρο στο οποίο θα ανέβουν οι οδηγοί (πέρασμα San Francisco από Χιλή σε Αργεντινή)
97 είναι το νούμερο με το οποίο τρέχει ο Βασίλης Ορφανός . Καλή επιτυχία
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου