24 Ώρες, 750 χιλιόμετρα, 172.800 χτύποι καρδιάς
Cooper 24 Ώρες 4Χ4 2010. Η απόλυτη εκτός δρόμου πρόκληση! Η μοναδική δοκιμασία που υποβάλει αυτοκίνητα, πληρώματα και οργάνωση στην απίστευτη αντιμετώπιση της δυσκολίας να αντεπεξέλθουν στα όσα μπορούν να συμβούν μέσα σε 86.400 δευτερόλεπτα. Σε όσα μπορούν να συμβούν μέσα σε 86.400 δευτερόλεπτα στο απαιτητικό περιβάλλον ενός εκτός δρόμου αγώνα, με ιδιαίτερες απαιτήσεις σε αντοχή, πλοήγηση, ταχύτητα, διαύγεια, επαφή με το περιβάλλον…
Ζάππειο, Δίστομο, Ζάππειο, σε 24 ώρες. Μία διαδρομή που φαντάζει λίγη, αν δε σκεφτείς ότι έχει μήκος 750 χιλιόμετρα, γίνεται στους απαιτητικούς χωματόδρομους της Στερεάς Ελλάδας και σε φέρνει αντιμέτωπο με λάσπη και πέτρα, πεδιάδα και βουνό, μέρα και νύχτα, στέγνη, βροχή και χιόνι, σε ένα και το αυτό μοναδικό πακέτο. Μία διαδρομή που για το 2010 προσέλκυσε 60 πληρώματα αυτοκινήτων και 10 αναβάτες ATVs. Τους προσέλκυσε να δοκιμάσουν τα όρια των αγαπημένων μηχανημάτων τους, αλλά περισσότερο τα δικά τους. Μία διαδρομή που κάθε της χιλιόμετρο χρειάστηκε περισσότερες από 12 ώρες να βρεθεί, καταγραφεί, δοκιμαστεί, απεικονισθεί και τελικά συμπεριληφθεί στον μεγαλύτερο, σε συμμετοχές και μακρύτερο, σε μήκος και διάρκεια, αγώνα μηχανοκίνητων μέσων στην Ελλάδα.
Ένας αγώνας που κάθε του λεπτό στηριζόταν σε 6 ώρες συντονισμένων ενεργειών της οργανωτικής επιτροπής, που είχε μόλις (!) 365 μέρες για να στήσει το Cooper 24 Ώρες 2010, μετά τον τερματισμό του αντίστοιχου του 2009. Όπως άλλωστε και 7 χρόνια τώρα, όσα και η ιστορία των 24ωρων εκτός δρόμου αγώνων στη χώρα μας. 6 ώρες για κάθε λεπτό, που φαντάζουν πολλές, αλλά είναι οριακά αρκετές αν σκεφτείς ότι μέσα σε αυτές πρέπει να γίνουν όλα όσα είναι απαραίτητα για την ασφάλεια, την ικανοποίηση και τη δίκαιη αξιολόγηση των πληρωμάτων στη διάρκεια του αγώνα. Όλα όσα χρειάζονται για να ικανοποιηθούν σχεδόν 200 αγωνιζόμενοι με διαφορετικές απαιτήσεις, διαφορετικούς στόχους, τελείως άλλο επίπεδο προετοιμασίας και απίστευτο άνοιγμα δυνατοτήτων.
Εβδομήντα οχήματα ξεκίνησαν από την Αίγλη του Ζαππείου. Σχεδόν τα μισά έφτασαν πίσω 24 ώρες αργότερα. Οι… απώλειες των υπόλοιπων, αναίμακτες, αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων η κούραση, λάθη στην πλοήγηση, μικρά μηχανικά προβλήματα, οδήγησαν στην απόφαση για εγκατάλειψη. Ανάμεσά τους συμμετοχές με βλέψεις για την κορυφή, όπως ο Χρήστος Κύρτσος με το Bowler Tomcat που διεκδικούσε τη νίκη, ή η Todorova Zornitsa από τη Βουλγαρία, από τους επικρατέστερους για την πρώτη θέση στα ATVs.
Στην μεγάλη κατηγορία, την «αγωνιστική», με τετρακίνητα εξοπλισμένα με συστήματα ασφαλείας αντίστοιχα των αυτοκινήτων Rally, οι Βούλγαροι Trayanov Trayan και Marinkov Istilian με ένα αρκετά μεταποιημένο Toyota Land Cruiser 73, δεν άφησαν περιθώρια στον ελληνικό ανταγωνισμό, παρόλο που έβλεπαν για πρώτη φορά τα εδάφη της Κεντρικής Στερεάς. Είχαν την τύχη να δουν βέβαια τους Κύρτσο και Παϊδα να εγκαταλείπουν, αλλά και οι ταχύτατοι Κουτσουμπός/Λαμπρινός (Vitara) και Δημητριάδης/Κάλφας (Jimny), δεν κατάφεραν να τους προβληματίσουν, τερματίζοντας πίσω τους.
Στη Normal κατηγορία, με τα απλά τετρακίνητα, στο Δίστομο, 8 ώρες μετά την εκκίνηση, χάσαμε κάθε ελπίδα για μία μεγάλη μάχη, όταν οι Λευτέρης Μανιαδάκης και Βάσω Αραπάκου είδαν το VW Amarok, στην παγκόσμια πρώτη του σε αγώνα, να εγκαταλείπει από συμπλέκτη. Έτσι το δίδυμο Τάκης Εγγλεζόπουλος και Σούλα Καραμηνά, με ένα Jeep Wrangler της αντιπροσωπείας, σημειώνοντας μόλις 4 δευτερόλεπτα ποινής στις 24 ώρες αγώνα! Πίσω τους το τρίδυμο Παλαιοκώστας, Μητσοτάκης και Παραδείσης με Mitsubishi Pajero και τρίτοι, ανάμεσα στους 18 τερματίσαντες, οι Παντελίδης και Κωτσόπουλος, κλασικοί του αγώνα, στην καλύτερή τους εμφάνιση με το Land Rover 90.
Στην entry, κατηγορία για νέους οδηγούς, δύο κατάφεραν να δουν τον τερματισμό, με νικητές τους Πυλίτση/Κυριακού με ένα Suzuki Jimny. Στα SUVs, στη μάχη ανάμεσα στα δύο Subaru Forester, και δύο οδηγούς που ήταν το πλήρωμα που κέρδισε το 2009 (!), οι Τάσης/Σιαπαλίδης κατάφεραν να φτάσουν πρώτοι στο Ζάππειο.
Στις «γουρούνες», κατά κόσμο ATV, ο Marko Jager από τη Σλοβενία και ο γνωστός αναβάτης Moto-Cross Chris CBi – Χρήστος Σταμπολτζής, είχαν μία μοναδική μάχη, που τους έφερε στο 1-2, σε μεγάλη μάλιστα απόσταση από τους υπόλοιπους της κατηγορίας. Έφτασαν να πιάσουν μέση ωριαία ταχύτητα που ξεπέρασε τα 70 χ.α.ω. στην πρώτη ειδική.
Με τα θετικότερα των σχολίων αναφέρθηκαν όλοι σχεδόν οι αγωνιζόμενοι στον αγώνα. Και τώρα δε μένει παρά οι 365 μέρες μέχρι τον επόμενο αγώνα, τον επόμενο 24ωρο που περιμένει το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Νοέμβρη να βάλει και πάλι αγωνιζόμενους και μηχανές στην απόλυτη, τη μέγιστη, την δυσκολότερη δοκιμασία.
Αποτελέσματα και φωτογραφίες από τον αγώνα στο www.ihnilatis4x4.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου